Wojna ukraińsko-rosyjska: najnowsze wiadomości – The New York Times

dług…Ocean Goes/Agence France-Presse – Getty Images

Prezydent Władimir V. powiedział, że Rosja nie będzie już gwarantować bezpieczeństwa statków towarowych. Trzy kolejne statki opuściły ukraińskie porty Morza Czarnego we wtorek, dzień po sygnale Putina. Przełomowa umowa Pomóż złagodzić globalny kryzys żywnościowy.

Organ ONZ, który nadzoruje transakcję, nazywa się Inicjatywą Zbożową Morza Czarnego. Według rzecznika prasowego Ismini Balla, rosyjskie władze zostały poinformowane o wypłynięciu statków we wtorek. W poniedziałek 12 statków towarowych przewożących zboże bez incydentów opuściło ukraińskie porty. Balla powiedziała, że ​​odejście tych statków i tego, który opuścił Ukrainę we wtorek, zostało zatwierdzone przed zawieszeniem umowy.

Rosja ogłosiła w sobotę, że zawiesza swój udział Umowa jest następstwem ataku w weekend na flotę czarnomorską, za którą obwinia Ukraina. Ale decyzja Moskwy nie zatrzymała całkowicie ruchu statków, przynajmniej na razie.

Ukraina jest jednym z największych światowych eksporterów pszenicy i innych zbóż, a lipcowe porozumienie, zawarte z pomocą Turcji i ONZ, przyniosło pewną ulgę podupadłej gospodarce Ukrainy i dziesiątkom innych krajów. Afryka i inne kraje borykają się z niedoborami żywności.

Przemawiając na konferencji prasowej w poniedziałek wieczorem po spotkaniu z przywódcami Azerbejdżanu i Armenii w Soczi w Rosji, pan. Putin powtórzył, że Rosja zawiesi swój udział w umowie. Korytarz utworzony dla bezpiecznego eksportu zboża z Ukrainy.

Pan. Putin nie wykluczał. „Nie mówimy, że wstrzymujemy nasz udział w tej działalności” – powiedział pan. powiedział Putin. – Mówimy, że to zawieszamy.

Zapytany przez reportera telewizji rządowej, Mr Poniedziałkowy atak rakietowy na Ukrainę W odpowiedzi na weekendowy atak na rosyjską flotę czarnomorską. „Po części tak jest”, powiedział pan. powiedział Putin. „Ale nie możemy zrobić tego wszystkiego.”

READ  Kylie Jenner i Travis Scott zmieniają imię małego wilka

Decyzja Moskwy polega na zaprzestaniu uczestniczenia w inspekcjach statków w porcie w Stambule – i zagwarantowaniu bezpieczeństwa wszystkim statkom towarowym przekraczającym Morze Czarne, gdzie dominuje jej marynarka wojenna.

Rosyjskie Ministerstwo Obrony podkreśliło ten punkt w oświadczeniu w poniedziałek wieczorem, mówiąc, że żegluga przez korytarz bezpieczeństwa ustanowiony dla inicjatywy zbożowej jest „nie do zaakceptowania”. Ukraińskie wojsko oskarżyło Ukrainę o wykorzystywanie swoich sił zbrojnych do „przeprowadzania operacji” przeciwko Rosji i stwierdziło, że „nie może być mowy o zapewnieniu bezpieczeństwa”, chyba że Ukraina da dalsze zapewnienia, że ​​nie użyje go do „celów wojskowych”.

Rosyjskie ostrzeliwanie czarnomorskiego portu Oczaków uderzyło w dwa cywilne holowniki przewożące paczkę zboża, poinformowało w poniedziałek ukraińskie wojsko, podkreślając ryzyko dla ukraińskiego eksportu zboża. Mówi się, że dwie osoby zginęły, a inny pracownik został ranny. Incydent i zaangażowane statki nie wydają się być bezpośrednio związane z umową zbożową.

Oświadczenie rosyjskiego Ministerstwa Obrony – zgłoszone przez Interfax wraz z komentarzami stałego przedstawiciela Rosji przy ONZ, Wasilija Nebenzyi, że Moskwa „nie może pozwolić statkom na swobodny przepływ statków bez naszej inspekcji” – sygnalizowało, że ruch statków przewożących zboże nie będzie kontynuował.

ONZ Urzędnicy przeprowadzili rozmowy z Rosją, Ukrainą i Turcją, co skłoniło niektórych analityków do przekonania Kontrakt można wykupić. i prezydent Turcji Tayyip Erdogan powiedział w poniedziałek Że jego rząd będzie kontynuował starania o pokonanie sprzeciwu Moskwy. Kreml uważa, że ​​umowa wygasa w połowie listopada, o ile nie zostanie odnowiona, jako dźwignia do osiągnięcia większych celów wojennych, mówią analitycy.

Aleksandra Prokopenko, Niezależny analityk i ekspert ds. Rosji, który pisze dla Carnegie Endowment for International Peace, powiedział, że rosyjskim celem może być uzyskanie dodatkowych zwolnień na własny eksport żywności i nawozów, takich jak wyższe koszty ubezpieczenia, od tak zwanych sankcji pośrednich. statki.

READ  Sędzia zaleca wprowadzenie zakazu prowadzenia działalności przez konserwatywnego prawnika Johna Eastmana w Kalifornii

Iwan Nieczeburenko I Wschodni Safak Raport wniesiony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *