Przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale wzrosły o 22% do 76 miliardów euro, powiedział Volkswagen, głównie dzięki ożywieniu wolumenu sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej.
Bloomberga | Bloomberga | Dobre zdjęcia
Niemiecki gigant Volkswagen odnotował w czwartek spadek zysku w pierwszym kwartale, ponieważ słaba sprzedaż w Chinach potwierdziła potrzebę zmniejszenia dystansu do rywali na szybko rozwijającym się krajowym rynku pojazdów elektrycznych.
Zysk operacyjny spadł o 31% do 5,7 mld euro (6,3 mld USD) w pierwszych trzech miesiącach 2023 r., z 8,3 mld euro w tym samym okresie ubiegłego roku.
Największy europejski producent samochodów powiedział, że zysk operacyjny przed skutkami wyceny z hedgingu towarowego wzrósł o 35 proc. do 7,1 mld euro.
Przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale wzrosły o 22% do 76 miliardów euro, powiedział Volkswagen, głównie dzięki ożywieniu wolumenu sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej.
„Mieliśmy naprawdę zachęcający początek 2023 roku, a zarówno przychody, jak i bazowy zysk operacyjny znacznie się poprawiły” – powiedział w czwartek dyrektor finansowy Volkswagena, Arno Antlitz, Annette Weisbach z CNBC.
„Kiedy opublikowaliśmy nasze cele na 2023 rok, były one bardzo ambitne i otrzymaliśmy taką informację zwrotną, ale w oparciu o solidny pierwszy kwartał i portfel zamówień obejmujący 1,8 miliona samochodów w Europie, jesteśmy przekonani, że osiągniemy wszystkie cele finansowe na 2023 rok. „
Akcje Volkswagena były nieco wyższe w czwartek rano. Cena akcji wzrosła o około 5,5% od początku roku.
Volkswagen powiedział, że dostawy w Chinach spadły o 14,5% w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku, ale jest przekonany, że sprzedaż odbije się przez resztę roku, powołując się na rozszerzoną gamę modeli i chińską technologię.
Zapytany o spadek sprzedaży w Chinach w pierwszym kwartale, Volkswagen’s Antlitz odpowiedział: „Mieliśmy powolny start w Chinach”.
Powiedział również, że ważne jest rozróżnienie między chińskim rynkiem silników spalinowych, na którym Volkswagen od dawna jest liderem, a krajowym rynkiem pojazdów elektrycznych (BEV), na którym rywale, w tym chiński gigant pojazdów elektrycznych BYD, chcą nadrobić zaległości.
„Wróciłem z Szanghaju i spędziłem tam trzy dni, oglądając samochody konkurentów i rozmawiając z zespołami w terenie i jasne jest, że musimy przyspieszyć, zwłaszcza po stronie BEV” – powiedział Antlitz.
„Wierzę, że w przyszłości również odegramy ważną rolę w Chinach” – dodał.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.