Twitter powiedział, że zacznie wycofywać swój tradycyjny program weryfikacji od soboty, usuwając niebieskie ikony weryfikacji, których używał od lat na kontach zweryfikowanych firm, dziennikarzy i osób publicznych.
W jego miejsce Twitter wdraża system pay-to-play, który będzie dawał odznaki każdemu, kto zapłaci – pieniądze, których firma desperacko potrzebuje, aby zrekompensować spadające przychody z reklam i miliardy dolarów długu. Twitter Blue kosztuje użytkowników 8 USD miesięcznie, z opłatą dla firm, które chcą weryfikacji 1000 dolarów miesięcznie.
Do niedzieli rano, Times – Twitter 24. najczęściej obserwowane kontoByło to jedno z kilkudziesięciu kont, którym usunięto plakietkę, zgodnie z danymi zebranymi przez Travisa Browne’a, twórcę oprogramowania do śledzenia konwersji — z ponad 54 milionami obserwujących.
Wydaje się, że ruch ten był kierowany lub zachęcany przez samego Muska odpowiedział „No cóż, zdejmiemy to” – powiedział w sobotę wieczorem w notatce przedstawiającej decyzję Timesa, by nie płacić za weryfikację na Twitterze.
The Times, The Washington Post i inne organizacje informacyjne oświadczyły w czwartek, że nie będą płacić za weryfikację swoich organizacji informacyjnych lub dziennikarzy, chociaż Times powiedział, że mogą istnieć rzadkie wyjątki, w których tag może być niezbędny do „celów powiadamiania”.
Zapytana w niedzielę o ruch, rzeczniczka Timesa powtórzyła, że organizacja informacyjna nadal „nie planuje płacić miesięcznej opłaty za zaznaczenie statusu naszych firmowych kont na Twitterze”.
Musk nie odpowiedział natychmiast na e-mail z prośbą o komentarz.
Nie jest jasne, dlaczego inne konta nadal mają odznakę. The Post poinformował w piątek, że usunięcie plakietek weryfikacyjnych wymagałoby rozległej pracy ręcznej ze względu na podatne na błędy oprogramowanie firmy, które były pracownik opisał jako „wszystko trzymane razem z taśmą klejącą”.
W usuniętym od tego czasu tweecie wczesnym niedzielnym rankiem Musk był powiedział Firma da zweryfikowanym kontom „kilka tygodni, teraz nie zapłacą, a my to usuniemy”.
Musk napisał na Twitterze kilka ataków na Times, mówiąc, że „ich kampania nie jest nawet interesująca”.
Twitter, jako polityka firmy narzucona przez Muska, pod żadnym pozorem nie będzie już odpowiadał na pytania dziennikarzy. W grudniu zawiesił kilku dziennikarzy, w tym tego reportera, za tweetowanie o nagłym zamknięciu kont firmy, które udostępniały publiczne dane o prywatnych odrzutowcach Muska.
Podczas gdy Musk powiedział w piątek, że chce, aby Twitter był „najbardziej zaufanym miejscem w Internecie”, posunięcie to utrudni użytkownikom Twittera rozróżnienie między legalnymi a fałszywymi kontami. Żartownisie i trolle już zaczęli zmieniać swoje nazwiska i zdjęcia na platformie, aby podszywać się pod celebrytów, firmy i polityków.
Jedno konto, używając nazwy i zdjęcia Timesa, napisało na Twitterze: „Źródła na Twitterze mówią, że Elon Musk ma dziecko”.
Chociaż główne konto Timesa nie ma już ikony znacznika wyboru, nadal istnieją konta dla jego innych właściwości.
Twórz także konta celebrytów, w tym ikonę koszykówki LeBron James. Tweetowane Do swoich ponad 52 milionów obserwujących w piątek napisała: „Welp ukiss my blue [check mark] Kiedy wiesz, że nie zapłaciłem 5, wkrótce odejdzie.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.