Tesla ostro tnie ceny w miarę wzrostu popytu

Pojawiają się też nowi konkurenci. W tym roku General Motors rozpocznie produkcję elektrycznych wersji swojego pickupa Chevroleta Silverado oraz sportowych samochodów użytkowych Chevrolet Blazer i Equinox.

Tesla też ma Problem w Chinach, jej największy rynek, na którym lokalny producent, BYD, jest obecnie marką pojazdów elektrycznych nr 1. Tesla niedawno obniżyła ceny w Chinach i wydała oświadczenie Całkowita globalna sprzedaż do 2022 r To było mniej niż oczekiwali analitycy.

Podczas gdy Tesla jest nadal chwalona za zaawansowane technologie zainstalowane w jej samochodach i ich elegancką stylistykę, Tesla powoli dodaje do swojej linii modeli. Oferuje tylko cztery pojazdy, a dwa luksusowe modele są poza zasięgiem większości głównych konsumentów. Ostatni raz wypuścił samochód w 2020 roku, kiedy do produkcji wszedł Model Y.

Od 2019 roku Tesla obiecał wprowadzić pickupa o nazwie Cybertruck, ale kilkakrotnie opóźniał jego produkcję. Firma ma teraz nadzieję, że uruchomi go jeszcze w tym roku. Cybertruck ma kanciasty, futurystyczny wygląd i oczekuje się, że będzie sprzedawany jako pojazd luksusowy, co zmniejszy jego atrakcyjność. W przeszłości p. Musk wyraził zainteresowanie zbudowaniem samochodu elektrycznego, który mógłby sprzedać za około 25 000 USD, ale nie przedstawił żadnych formalnych planów.

W grudniu Tesla zaczęła dostarczać ograniczoną liczbę półciężarówek zasilanych bateryjnie swojemu pierwszemu klientowi, firmie PepsiCo.

„Tesla będzie w stanie zapewnić niskie ceny dopiero w 2025 roku” – powiedział analityk Bernstein Tony Sacconaghi w raporcie z tego miesiąca.

Tesla zasygnalizowała, że ​​jest gotowa zrezygnować z części zysków z obniżenia cen swoich obecnych modeli w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży. Firma zwykle wykazuje marże zysku brutto na poziomie 26 procent – ​​dwa razy więcej niż niektórzy konkurujący producenci samochodów – co skłoniło inwestorów do licytowania jej akcji, co czyni ją najcenniejszą firmą samochodową na świecie.

READ  Volkswagen publikuje niższy zysk w pierwszym kwartale ze względu na słabą sprzedaż w Chinach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *