Aaron M. Głośnik/AP
Target ogranicza liczbę sklepów sprzedających w tym roku produkty z miesiąca Pride.
Nowy Jork
CNN
—
Ogranicza liczbę sklepów, w których Target prowadzi sprzedaż Gadżety o tematyce LGBTQ z okazji Miesiąca Dumy Uderzyło to w czerwcu po bojkocie zeszłorocznych działaczy prawicowych Konkluzja marki.
W tym roku cel powiedział Będzie sprzedawać „odzież dla dorosłych” i artykuły gospodarstwa domowego zorientowane na dumę „tylko w wybranych sklepach, w oparciu o historyczne wyniki sprzedaży” – co stanowi drastyczne odejście od sieci, która przez ostatnią dekadę sprzedawała produkty w wielu swoich sklepach w USA.
Połowa z 2000 sklepów będzie sprzedawać kolekcję Pride, Według Bloomberga, który jako pierwszy poinformował o tej wiadomości. Asortyment będzie sprzedawany także w sklepie Target Strona internetowa.
Rzecznik Target powiedział w oświadczeniu dla CNN, że „jest zaangażowana we wspieranie” społeczności LGBTQ podczas Miesiąca Dumy za pomocą wewnętrznych programów i obecności na lokalnych wydarzeniach związanych z Pride, w tym w rodzinnym mieście Minneapolis.
„Co najważniejsze, chcemy stworzyć przyjazne i wspierające środowisko dla członków naszego zespołu LGBTQIA+, które odzwierciedla naszą kulturę opieki nad ponad 400 000 osób pracujących w Target” – stwierdziła firma w oświadczeniu.
Zmiany są „rozsądnym podejściem” – powiedział CNN dyrektor zarządzający ds. handlu detalicznego Global Data, Neil Sanders. Ostrzegł jednak, że „istnieje ryzyko oskarżenia o brak dumy z celu”.
„Niestety dla Targetu, został on wciągnięty w wojny kulturowe i znajduje się w sytuacji, w której nie może wygrać bez względu na to, co by zrobił” – powiedział.
Kampania na rzecz Praw Człowieka wycofała się, po wydaniu przez Pride oświadczenia, że sprzedaż produktów „coś znaczy”, a społeczność LGBTQ stanowiąca 30% pokolenia Z, HRC stwierdziła: „Firmy muszą zrozumieć, że członkowie społeczności i sojusznicy chcą, aby firmy okazywały całym sercem wsparcie dla społeczności.”
„Decyzja Target jest rozczarowująca i naraża osoby LGBTQ+ oraz ich sojuszników na ryzyko nie tylko ze względu na ich wyniki finansowe, ale także ze względu na wyznawane przez nich wartości” – powiedziała Kelly Robinson, prezes HRC.
W zeszłym roku firma Target wycofała produkty Pride z niektórych sklepów po tym, jak firma i jej pracownicy stali się celem „chwiejnej” kampanii przeciwko LGBTQ, która obejmowała groźby pod adresem pracowników jej sklepów.
Firma podała wcześniej dziennik „Wall Street Ludzie atakowali pracowników sklepów, niszczyli ekspozycje produktów Pride i publikowali w mediach społecznościowych posty z groźbami zawierające wideo z wnętrz sklepów. Niektórzy rzucali przedmioty związane z Pride na podłogę.
Prawicowi aktywiści głównego nurtu, republikańscy przywódcy polityczni i konserwatywne media skupili swoją uwagę na damskim kostiumie kąpielowym, który został opisany jako „przyjazny kaczkom” ze względu na zdolność zakrywania męskich genitaliów. W mediach społecznościowych rozpowszechniła się dezinformacja, że jest on sprzedawany dzieciom.
To, w połączeniu z mniejszym popytem na artykuły specjalistyczne, spowodowało spadek kwartalnej sprzedaży Targetu po raz pierwszy od sześciu lat w kwartale obejmującym sprzedaż asortymentu Pride.
Dyrektor Target powiedział podczas rozmowy telefonicznej o zarobkach, że nastąpiła „silna reakcja” na gadżety związane z marką Pride i „był to dla nas sygnał, abyśmy zatrzymali się, przystosowali i nauczyli się”.
— Nathaniel Meyersohn z CNN przyczynił się do powstania tego raportu.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.