Target ostrzega o recesji: kupujący kupują mniej ubrań i więcej artykułów pierwszej potrzeby

Nowy Jork (CNN) Kupujący wycofują się do Target, Magazyn domowy A inne duże sieci stoją w obliczu presji ze strony wyższych cen i kosztów finansowania zewnętrznego.

Całkowita sprzedaż Targetu wzrosła w ostatnim kwartale o 0,5% w stosunku do kwartału poprzedniego roku, podała firma w środę. Ale sprzedaż cyfrowa spadła, o czym firma poinformowała kupujących Preferowany zakup wycofany Dyrektor generalny Brian Cornell nazwał to „bardzo wymagającym środowiskiem” dla konsumentów.

cel (DGT) Sprzedaż w sklepach otwartych co najmniej rok wzrosła o 0,7%, a firma twierdzi, że klienci wydają więcej na żywność i artykuły pierwszej potrzeby. Zysk spadł w kwartale o 5,8%.

To najnowszy sprzedawca, który twierdzi, że kupujący wycofują się z takich artykułów, jak ubrania i artykuły gospodarstwa domowego, i przechodzą na artykuły spożywcze i podstawowe produkty. Konsumenci o niskich i średnich dochodach mocno odczuli rosnące ceny.

Neil Saunders, analityk handlu detalicznego w GlobalData, powiedział, że ma to wpływ na Target, ponieważ sieć opiera się na impulsywnych zakupach, a kupujący wypełniają swoje koszyki przedmiotami, które przykuwają ich uwagę podczas przeglądania sklepów.

„Beztroska wyprawa na zakupy została zastąpiona bardziej skoncentrowanymi zadaniami, w których ludzie ustalają budżety i nie chcą od nich odbiegać” – napisał w notatce dla klientów.

Kradzież wzrośnie

Target ostrzegł również, że straty spowodowane kradzieżami w sklepach i zorganizowaną przestępczością detaliczną zmniejszą jego zyski o ponad 500 milionów dolarów w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Detaliści w niektórych częściach kraju powiedzieli, że kradzieże w sklepach i zorganizowane gangi kradnące towary i odsprzedające je online zaszkodziły ich biznesom. Target i inne sieci zablokowały produkty, aby zapobiec kradzieżom w sklepach.

Ale Target jest jedną z niewielu sieci, która szacuje swoje straty, znane w branży detalicznej jako „kurczenie się”. Niedobory wynikają również z kradzieży pracowniczych, wadliwych produktów i innych błędów.

Sprzedaż detaliczna osiągnie 94,5 mld USD w 2021 r., czyli o 53% więcej niż w 2019 r., wynika z corocznego badania National Retail Federation obejmującego około 60 firm członkowskich handlu detalicznego.

READ  Sędzia opóźnia przesłuchanie na Twitterze, dając Muskowi czas na przypieczętowanie wykupu

Jednak wpływ zamykania sklepów na straty detaliczne mógł być w niektórych przypadkach przeceniany.

Walgreens powiedział, że straty wzrosły podczas pandemii i powołał się na zorganizowaną przestępczość detaliczną w swojej decyzji o zamknięciu pięciu sklepów w San Francisco do 2021 roku. Ale ostatnio się cofnęło.

„Może w zeszłym roku płakaliśmy za dużo” – powiedział w styczniu jeden z dyrektorów Walgreens.

Akcje Targetu w środę nieznacznie spadły w trakcie sesji przedsesyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *