Strajk pracowników United Auto: aktualizacje na żywo

8:37 czasu wschodniego, 16 września 2023 r

Nadrabiasz zaległości w strajku UAW? Oto, co musisz wiedzieć

Od Chrisa Isidore’a, Vanessy Yurkevich i Elizabeth Buchwald z CNN

Strajkująca pracownica United Auto Diana Osborne trzyma znak strajku przed zakładem montażowym Forda Michigan w Wayne, Michigan, USA, 15 września 2023 r.

Rebecca Cook/Reuters

Czas minął Unikaj strajku Do uzwiązkowionych producentów samochodów w Ameryce.

Zjednoczeni pracownicy samochodowi Oferty wygasają o godzinie 23:59 ET Czwartek. Kontrakty obejmują 145 000 członków UAW w trzech firmach – General Motors, Ford i Stellandis – produkujących pojazdy marek Jeep, Ram, Dodge i Chrysler na rynek Ameryki Północnej.

Związek stwierdził, że nie można osiągnąć porozumienia przed sfinalizowaniem kontraktu Rozpoczął ukierunkowane ataki Przeciwko trzem placówkom – po jednej w każdej instytucji.

Oto, co warto wiedzieć teraz, gdy strajk się rozpoczął:

Gdzie pracownicy odeszli z pracy?

Prezydent UAW Shawn Fine zdeklarowany pracownicy fabryki GMO w Wentzville w stanie Missouri; fabryka Stellandis w Toledo w stanie Ohio; Fabryka Forda w Wayne w stanie Michigan rozpocznie strajk. W piątek rano pracownicy pikietujący wyszli z pracy przed fabrykami.

Nie minie dużo czasu, zanim prawie wszystkie firmy przestaną publikować. Obsługują złożoną sieć zakładów, które polegają na pozyskiwaniu części z różnych zakładów.

Spowolnienie lub zatrzymanie produkcji w kilku fabrykach silników lub skrzyń biegów w każdej firmie jest korzystne Zaprzestanie działalności Zdaniem ekspertów branżowych, strajk całkowity we wszystkich fabrykach.

Kluczowe liczby, które motywują członków UAW:

32,32 USD: Stawki godzinowe dla większości członków UAW w GM, Ford i Stellantis

18 dolarów: Wynagrodzenie początkowe pracownika UAW

15 dolarów: Wynagrodzenie początkowe dla pracowników tymczasowych

Płace te nie są skorygowane o inflację, która w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco wzrosła.

Czy producenci samochodów będą negocjować?

Z najnowszych raportów wynika, że ​​Ford i GM oferują obecnie 20% podwyżki w trakcie obowiązywania umowy, a Stellantis 17,5%. Związek zaczął od natychmiastowego żądania 20% i dodatkowych podwyżek po 5% w ciągu czteroletniego kontraktu.

Dyrektor generalna GM Mary Barra W czwartek firma wysłała do pracowników list, w którym zawarła podwyżkę najnowszej oferty o 20% i natychmiastową podwyżkę wynagrodzenia o 10%. Najniżej opłacani pracownicy tymczasowi otrzymają 20 dolarów za godzinę, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z 16,67 dolarami za godzinę.

Dyrektor generalny Forda Jim Farley Powiedział CNN, że oferta Forda podwyżki o 20% w całym okresie obowiązywania umowy to najbardziej lukratywna oferta, jaką firma złożyła związkowi od 80 lat. Stwierdził jednak, że spełnienie żądań związku dotyczących podwyżki o 40%, czterodniowego tygodnia pracy i innych ulepszeń w zakresie świadczeń byłoby nie do przyjęcia.

Farley obwinił związek za brak postępów w negocjacjach. Związek oskarżył jednak firmy o czekanie z pierwszymi kontrofertami do końca sierpnia lub początku września.

Złość wzrasta wraz ze Stellandisem:

Stellandis zatrudnia więcej niskopłatnych pracowników tymczasowych niż inni producenci samochodów. Eliminacja lub przynajmniej ograniczenie korzystania z pracowników tymczasowych jest kluczową kwestią dla związku.

W Stellandis nadal panuje gniew po tym, jak byli dyrektorzy firmy zostali przyłapani na przekupywaniu byłych urzędników związkowych, mówi Art Wheaton, dyrektor ds. studiów pracy w Szkole Stosunków Przemysłowych i Pracy Uniwersytetu Cornell w Buffalo.

Wielu członków, rozgniewanych skandalem korupcyjnym, który wtrącił do więzienia dwóch niedawnych przywódców UAW, jest również wściekłych na Stellandisa.

READ  JD Vance został formalnie wybrany na kandydata na kandydata Trumpa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *