Kapsuła Boeinga Starliner dotarła na Międzynarodową Stację Kosmiczną w piątek (20 maja) wieczorem, wyznaczając kamień milowy dla kosmicznego giganta i poszukiwania astronautów NASA, którzy mogliby wylecieć z orbity.
Starliner został rzucony W czwartek wieczorem (19 maja) nad rakietą United Launch Alliance Atlas V wystrzelono krytyczną misję startową. Test w locie orbitalnym2 (OFT-2). Około 22 godziny później, Starliner Rozpoczęty na ISS od zera, jego kotlety spotkań zostały zaprojektowane tak, aby wizualizować serię latania, podejść i odwrotów.
Kulminacja tańca orbitalnego nastąpiła o 20:28 czasu wschodniego (0028 GMT, 21 maja), kiedy Starliner w końcu dołączył do stacji i zacumował w porcie z widokiem na swój banknot Harmony. ten Boeing Statek kosmiczny i stacja podróżowały ponad 270 mil od południowego Oceanu Indyjskiego, kiedy spotkały się na orbicie.
„Przód stacji kosmicznej Starliner jest piękny” – przekazał przez radio astronauta NASA Robert Hines ze stacji do centrum kontroli misji po doku.
Ogłoszenia na żywo: Boeing Starliner Orbital Flight Test 2 Misja na ISS
Związane z: Samolot testowy Boeing Starliner OFT-2 na niesamowitych zdjęciach
Dokowanie nastąpiło godzinę później niż planowano.
NASA i Boeing początkowo zamierzali wylądować Starlinerem na stacji o 19:10 EDT (2310 GMT), ale początkowo zostali zawieszeni ze względu na lepsze warunki oświetleniowe i komunikacyjne, a następnie ponownie opóźnieni, aby zresetować system dokowania NASA lub NDS kapsuły kosmicznej. Kiedy znajdą małą anomalię. Ten reset zadziałał, a Starliner został bezproblemowo przymocowany do płyty dokującej.
Jest to jednak pamiętny moment dla Boeinga W 2014 roku NASA podpisała wielomiliardowy kontrakt Astronauci ISS używający Starliner Dzisiejsze dokowanie pokazuje, że kapsuła może faktycznie wejść do laboratorium orbitalnego – czego wcześniej nie udało się zrobić.
Oryginalny OFT, wprowadzony na rynek w grudniu 2019 roku, zakończył się przedwcześnie po uderzeniu Starlinera. Seria usterek oprogramowania I utknąłem na bardzo niskiej orbicie, aby umożliwić spotkanie ISS. A OFT-2 powinien był zostać podniesiony jako pierwszy zeszłego lata, ale wstępne testy wykazały, że 13 z 24 zaworów utleniających w układzie napędowym Starlinera było obecnych. Byli uwięzieni. Znalezienie przyczyny problemu i naprawienie go zajęło około ośmiu miesięcy.
OFT-2 jeszcze nie idzie dobrze. Jeden z silników Starlinera rozbił się podczas krytycznego wejścia na orbitę, 31 minut później, przedstawiciele NASA i Boeinga poinformowali na konferencji prasowej w czwartek wieczorem po wystrzeleniu.
Zapasowy silnik spłonął, aby to zrekompensować, ale zawiódł, zanim spalanie mogło się skończyć. Następnie uruchomiono trzeciorzędny zapasowy silnik i Starliner był w stanie wejść na idealną orbitę dla połączenia ISS. Urzędnicy NASA powiedzieli, że cofający się do tyłu ster strumieniowy działał najlepiej, gdy silnik Starlinera zapalił się w czwartek wieczorem.
„System został zaprojektowany jako nadmiarowy i działał zgodnie z oczekiwaniami. Teraz zespół pracuje nad tym, dlaczego takie konflikty występują” — powiedział Mark Nappy, wiceprezes i kierownik programu. Biznesowy plan BoeingaPowiedział podczas konferencji prasowej.
Członkowie zespołu misyjnego ustalili teraz, że dwie awarie motywacyjne były spowodowane spadkiem ciśnienia w pomieszczeniu, poinformowali przedstawiciele Boeinga w oświadczeniu e-mailowym tego popołudnia. System Thruster „działał normalnie podczas wszystkich demonstracji systemu impulsowego i, przy przestojach, nie stanowi zagrożenia dla pozostałych testów samolotu” – czytamy w raporcie.
W raporcie dodano, że Starliner przeprowadził serię testów przed uruchomieniem dostępu do ISS, w tym przetestował manewr w mieszkaniu i jego wizyjny system śledzenia czujników elektrooptycznych (Vesta), który został zablokowany na orbicie.
„Załogi kontroli lotów dowiadują się więcej o pojeździe i jego działaniu w kosmosie, a gdy zbliża się do stacji, radzi sobie lepiej” – powiedzieli przedstawiciele Boeinga w oświadczeniu. „Systemy naprowadzania, nawigacji i kontroli (GN&C) działają nominalnie. Oprogramowanie lotnicze działa zgodnie z przeznaczeniem. Wytwarzanie energii jest dodatnie”.
Zespół zidentyfikował pewne nieoczekiwane zachowania w „pierścieniu chłodzącym pod wpływem ciepła”, ale Starliner był w stanie utrzymać stałą temperaturę, dodaje raport.
Starliner jest teraz bezpieczny na ISS, pozostając w Stanach Zjednoczonych przez cztery lub pięć dni przed odlotem na przyziemienie. Jeśli kapsuła zdoła osiągnąć pozostałe kamienie milowe, może zostać zezwolona na przewiezienie astronautów NASA na stację do końca tego roku.
„Dzisiejszy dzień oznacza ważny kamień milowy, zapewniając dodatkowy komercyjny dostęp do niskiej orbity okołoziemskiej, stabilizując ISS i realizując cel NASA, jakim jest powrót ludzi na Księżyc. Wtorek”, „Astronauta NASA Hines powitał załogę Boeinga ze stacji do centrum kontroli misji. Wielkie osiągnięcia w ludzkich podróżach kosmicznych od dawna pamiętają historię.
Mówiąc o kamieniach milowych OFT-2 – kolejnym wielkim, który można zobaczyć otwierając pisklęta między Starlinerem a ISS, po czym astronauci mieszkający obecnie w orbitującym laboratorium mogą unosić się na nowo przybyłym. Odbędzie się on w sobotę (21 maja) o godzinie 11:45 EDT (1545 GMT). Możesz oglądać na żywo na Space.com, dzięki uprzejmości NASA; Pokrycie zaczyna się o 11:30 EDT (1530 GMT).
Boeing nie jest jedyną firmą, która ma umowę z NASA Business Group; Firma podpisała podobną umowę SpaceX W 2014. Firma Elona Muska zmodernizowała już swoje usługi taksówek kosmicznych i do tej pory powołała cztery grupy zadaniowe dla ISS dla NASA.
Napisane przez Mike’a Walla ”Na zewnątrz„(Grand Central Publishing, 2018; wyjaśnione przez Carla Tate), książka o poszukiwaniu życia pozaziemskiego. Śledź go na Twitterze Michaelwall. Śledź nas na Twitterze PSpacedotcom Lub na Facebook.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.