Wszechstronny i sprężysty homar przetrwa dzięki linieniu, zrzucaniu skóry i wyhodowaniu nowej, większej skorupy. Ale w końcu energia się wyczerpuje i zmiany stają się trudniejsze.
Red Lobster, jeden z najbardziej znanych amerykańskich ambasadorów skorupiaków, osiągnął ten punkt w swoim cyklu życia: niegdyś wszechobecna sieć restauracji. Złożono wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie rozdziału 11 Sunday Preserve jest od ponad pół wieku wiodącą w kraju franczyzą serwującą owoce morza.
W pozwie sądowym firma podała, że ma ponad 100 000 pożyczkodawców i pożyczek o wartości od 1 miliarda do 10 miliardów dolarów. Red Lobster powiedział, że planuje zmniejszyć swoje lokalizacje, przygotowując się do sprzedaży większości swoich aktywów. Tymczasem pozostałe restauracje Red Lobster pozostaną otwarte.
To był bolesny i powolny koniec dla Red Lobster, którego śmierć została ogłoszona na początku tego roku, kiedy firma podobno próbowała restrukturyzować swoje zadłużenie. Po dziesięcioleciach działalności jako spółka zależna General Mills, w 2014 r. firma Red Lobster została kupiona przez firmę private equity i wzmocniona inwestycją w 2020 r. ze strony konsorcjum Thai Seafood Consortium. Jednak przez lata, które upłynęły od wybuchu pandemii koronaawirusa, firma stanęła w obliczu wyzwań, zawirowań w branży, rosnących kosztów i zmian w nawykach żywieniowych, które zmusiły firmę do zamknięcia. Mniej aktywne lokalizacje.
Tajlandzka firma produkująca owoce morza, Komitet Unii Tajskiej, ogłosiła w styczniu, że zbywa swoją inwestycję w Red Lobster. W zeszłym tygodniu dziesiątki lokali Red Lobster rozpoczęło sprzedaż aktywów za pośrednictwem likwidatora, oddając łupy upadającej dynastii restauracyjnej, takie jak zamrażarki przemysłowe, zbiorniki na homary i wyposażenie barów (bez alkoholu).
W czasach swojej świetności restauracja Red Lobster osiągnęła pożądany status wśród podmiejskich lokali gastronomicznych: na tyle przystępna cenowo, aby zapewniać przygodę i wystarczająco fantazyjna, aby szczycić się przygód. Chociaż sieć została założona w Orlando na Florydzie, wiele inspiracji czerpie z Bar Harbor, miejscowości turystycznej na skalistym wybrzeżu Atlantyku w stanie Maine.
W ciągu 56 lat istnienia Red Lobster wprowadzono wiele innowacji. Początkowo zapowiadany w latach 60. i 70. jako bar z ostrygami i bar koktajlowy, Red Lobster później przekształcił się w przyjazną rodzinom restaurację, która dla wielu była wstępem do owoców morza.
Być może osiągnęło to szczyt świadomości kulturowej wraz z nawiązaniem Beyoncé do zmiany nazwy restauracji w jej piosence „Formation” z 2016 roku. Spadł z tego. W zeszłym roku sieć natknęła się na transakcję z krewetkami, która była tak popularna wśród klientów, że doprowadziła firmę do kwartalnej straty w wysokości 11 milionów dolarów.
„Ta restrukturyzacja to najlepsza droga naprzód dla Red Lobster” – powiedział Jonathan Dibus, dyrektor generalny firmy. Raport W niedzielę. „Dzięki temu możemy stawić czoła wielu wyzwaniom finansowym i operacyjnym, zachowując jednocześnie siłę i koncentrując się na rozwoju”.
Red Lobster nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.