Program opłat za zatory w Nowym Jorku znosi ostateczny federalny zakaz

Opłaty za zatory w Nowym Jorku pokonały ostatnią federalną przeszkodę, poinformowali w poniedziałek urzędnicy, potwierdzając, że pierwszy tego rodzaju program w kraju mający na celu zmniejszenie ruchu i zanieczyszczenia na Manhattanie oraz finansowanie transportu zbiorowego rozpocznie się w przyszłym roku.

Plan zakładał pobieranie od kierowców opłat za wjazd na Manhattan na południe od 60th Street, jednej z najbardziej ruchliwych i zatłoczonych dzielnic biznesowych na świecie.

Ostateczna zgoda została wydana przez Federalną Administrację Autostrad, rzeczniczka powiedziała w poniedziałek, a lokalna komisja powołana przez Metropolitan Transportation Authority może teraz decydować o ostatecznych stawkach opłat, w tym wszelkich zniżkach, zwolnieniach i innych ulgach.

MTA, które obsługuje metro i autobusy w mieście oraz podmiejskie linie kolejowe w obszarze metropolitalnym i nadzoruje program opłat, musi jeszcze ustalić poziomy opłat. Ale raport opublikowany w sierpniu wykazał, że plan będący w trakcie przeglądu zostanie obciążony 23 USD za wycieczkę do Midtown w godzinach szczytu i 17 USD poza godzinami szczytu.

Władze twierdzą, że projekt rozpocznie się wiosną 2024 roku.

„Opłaty za zatory zmniejszą ruch w naszym zatłoczonym mieście, poprawią jakość powietrza i zapewnią MTA kluczowe zasoby” – powiedziała w oświadczeniu gubernator Kathy Hochul. „Z zielonym światłem od rządu centralnego, nie możemy się doczekać realizacji tego projektu”.

W 2007 roku były burmistrz Michael R. Zwolennicy z zadowoleniem przyjęli federalne zatwierdzenie opłat za zatory, po raz pierwszy zaproponowane w Nowym Jorku przez Bloomberga, ale odrzucone przez stanowe ustawodawstwo w następnym roku.

„Bardzo ważne jest, aby skupić się na osiągnięciu naszych celów klimatycznych, poprawie jakości powietrza i jakości życia, zwłaszcza jeśli chodzi o naszą mobilność” – powiedział Rene Reynolds, dyrektor wykonawczy Tri-State Transportation Campaign. Należy usprawnić komunikację miejską. „Opłaty za zatory pomogą nam to osiągnąć, eliminując zatłoczone drogi i inwestując w transport masowy”.

READ  Dolar spadł do najniższego poziomu od dwóch miesięcy, podczas gdy funt szterling osiągnął 15-miesięczne maksimum dzięki silnemu wzrostowi płac

Oczekuje się, że opłaty za zatory zostaną zatwierdzone przez nowojorskich prawodawców w 2019 r Generuje 1 miliard dolarów rocznie Inne miasta na całym świecie wygrały podobne projekty dla MZT. Według Badanie przygotowane dla Departamentu Transportu USALondyn, Singapur i Sztokholm doświadczyły mniejszego ruchu po wprowadzeniu własnych opłat drogowych.

Pieniądze zostaną wykorzystane na poprawę sieci transportu publicznego w mieście, w tym na budowę nowych wind w tunelach i modernizację sygnalizacji, która utrzymuje pociągi w ruchu. Zgodnie z prawem pieniądze mogą być wykorzystane tylko na projekty kapitałowe, a nie na wydatki operacyjne.

Eksperci twierdzą, że plan sprawi, że poruszanie się po Nowym Jorku będzie bardziej sprawiedliwe: pobierałby opłaty od kierowców, których przynajmniej teoretycznie na to stać, jednocześnie pomagając tym, którzy tego nie robią, ponieważ byliby mniej zależni od transportu zbiorowego. Dochód.

Plan jest realizowany pomimo ostrego sprzeciwu ze strony taksówkarzy, firm oferujących wspólne przejazdy i mieszkańców przedmieść, którzy nie chcą płacić za jazdę po Manhattanie.

Najgłośniejsze oburzenie podniosło się ze strony przywódców z New Jersey, którzy zagrozili podjęciem kroków prawnych w sprawie opłat za zatory komunikacyjne jako dowód wojny granicznej. powiedział Janno Lieber, prezes MTA W wywiadzie dla CBS Nowy Jork Na początku tego miesiąca komisja zbadała zwolnienie kierowców, którzy już uiścili opłaty drogowe podczas przekraczania tuneli Holland lub Lincoln z New Jersey. Ale nie kupił tego pomysłu.

Stanowe Zgromadzenie Ogólne, kontrolowane przez Demokratów, uchwaliło tzw Zostań w Jersey Ustawa przewiduje dotacje dla firm, aby umożliwić pracownikom pracę z domów w New Jersey. Demokratyczny gubernator stanu Philip D. Murphy zaczął Kampania billboardowa Krytyka planu. W poniedziałek p. Biuro Murphy’ego poinformowało, że zatrudniło Randy’ego Mastro, prawnika znanego ze swojej agresywnej taktyki, aby „zbadał wszystkie opcje prawne” w celu zwalczania opłat.

READ  Padres wrócili z początkowej przegranej przeciwko Phillies i strzelili serie, aby wygrać mecz 2 NLCS i serii.

Senator Robert Menendez i przedstawiciele Josh Gottheimer i Bill Bascrell Jr., wszyscy Demokraci z New Jersey, powiedzieli w poniedziałkowym oświadczeniu, że są „oburzeni” akcją federalną i oskarżyli urzędników o nieprzeprowadzenie pełnego przeglądu wpływu na środowisko. programu w ich stanie lub jego wpływu na społeczności o niskich dochodach.

„To nic innego jak wyłudzanie pieniędzy w celu sfinansowania MTA” – czytamy w raporcie.

Inni krytycy to taksówkarze oraz kierowcy Lyft i Uber, którzy twierdzą, że badania MTA wskazują, że opłaty za przejazd mogą spowodować podwyżki opłat, które mogą zmniejszyć popyt na taksówki i przejazdy do wynajęcia nawet o 17 procent.

W zeszłym tygodniu grupa taksówkarzy i kierowców wypożyczalni samochodów o nazwie Ms. Zorganizowali protest przed biurem Hochula i wysłali list z żądaniem zwolnienia z punktów poboru opłat.

„Prosimy, aby system transportu publicznego w Nowym Jorku nie był finansowany kosztem podstawowej siły roboczej, która wciąż jest niedopłacana, przepracowana, atakowana i zagrożona” – napisał Bhairavi Desai, dyrektor wykonawczy New York Taxi Workers Coalition. Walczy o lepsze warunki pracy dla taksówkarzy i kierowców korzystających z aplikacji.

Aby złagodzić negatywny wpływ opłat za zatory komunikacyjne, MTA zaproponował Ogranicza liczbę przypadków, w których kierowcy taksówek i wynajmowanych pojazdów mogą zostać obciążeni, Niektóre oferują zniżki dla kierowców o niskich dochodach Wzrosną też zniżki dla kierowców nocujących w okolicy.

Zaproponowano również okresowe sprawdzanie, czy punkty poboru opłat nie szkodzą małym firmom w punktach poboru opłat.

MTA chce zainwestować miliony dolarów w niektóre dzielnice. Obejmuje to 20 milionów dolarów na program walki z astmą i 10 milionów dolarów na zainstalowanie jednostek filtrujących powietrze w szkołach w pobliżu autostrad.

W zeszłym miesiącu administracja autostrad wstępnie zatwierdziła zaktualizowany projekt raportu zleconego przez MTA, który znalazł sposoby na ograniczenie szkód, jakie opłaty za zatory mogą wyrządzić społecznościom o niskim poziomie usług. To wstępne zatwierdzenie otworzyło projekt do 30-dniowego publicznego przeglądu przed ostatecznym zatwierdzeniem.

READ  W projekcie rezolucji ONZ Stany Zjednoczone proponują „tymczasowe zawieszenie broni” w Gazie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *