W tym tygodniu Sony Discord udostępnił czat głosowy Wsparcie dla konsol PlayStation 5 to pierwszy raz, gdy na konsolach Sony dostępna jest opcja połączeń głosowych dla całego systemu operacyjnego innej firmy.
Wcześniej użytkownicy PlayStation 5 mogli wyświetlać grę, w którą aktualnie grali, na swoich profilach Discord, ale nie mogli wchodzić w interakcje z innymi graczami bez korzystania z telefonów, tabletów lub komputerów.
Jest następcą podobnej wersji na konsole Microsoft Xbox zeszłej jesieni. Rozmowy głosowe Discord są od dawna dostępne na PC, Mac, iOS i Android. Nintendo Switch to jedyna duża platforma do gier.
Dzięki wsparciu dla komputerów PC, Xbox i PlayStation, Discord ma szansę stać się usługą Voice-over-IP dla wieloplatformowych gier wieloosobowych, które stały się wszechobecne po raz pierwszy od dwóch lat. .
Jest to oczywiście świetne dla Discorda jako platformy i firmy — i byłoby miło, gdyby więcej konkurencyjnych usług poszło w ich ślady, więc Discord nie ma monopolu na tego rodzaju działalność.
Mimo to nawet jedna usługa, która to osiągnęła, jest ogromnym dobrodziejstwem dla zwolenników gry międzyplatformowej i znakiem, że krajobraz gier wieloosobowych bardzo różni się od poprzednich generacji konsol.
Marzenie o grze międzyplatformowej
Gracze online prosili o możliwość grania ze znajomymi na różnych platformach przez co najmniej dwie dekady, ale to była długa, wyboista droga, aby zbliżyć to marzenie do rzeczywistości.
Oczywiście na przestrzeni lat zdarzały się wyjątki. Wprowadzony na rynek w 1998 roku Sega Dreamcast wykonał dwie próby w trybie cross-play, a twórcy gier współpracowali z Microsoftem w celu zintegrowania graczy Dreamcast i Windows PC z grami. Trzęsienie ziemi 3 arena I Gwiazda fantasy online.
Po długim czasie, Final Fantasy XI Trafił na pierwsze strony gazet w 2002 roku, oferując grę międzyplatformową między graczami na PlayStation 2 i PC.
Prezes Valve, Gabe Newell, bierze udział w konferencji prasowej Sony E3, aby to ogłosić Portal 2 Pojawi się na PlayStation 3 i będzie zawierał funkcję cross-play z PC. Tak grałem Portal 2System spółdzielczy; Grałem na PS3 ze znajomym, który grał na Steamie na swoim komputerze do gier.
Microsoft od lat stopniowo rozszerza opcje gry międzyplatformowej w grach takich jak konsole Xbox i komputery z systemem Windows. Minecraft lub franczyzy Forza.
Ale do niedawna cross-play między platformami konsolowymi praktycznie nie istniał. Istniała silna zachęta do wspierania dowolnej platformy konsoli, która prowadziła w sprzedaży w danej generacji. Jeśli Sony pozwoliło graczom PlayStation 4 grać ze znajomymi na Xbox One, część efektu kuli śnieżnej dominacji konsoli na rynku została zmniejszona, ponieważ społeczna zachęta do kupowania PS4 zamiast Xbox One była mniejsza. To samo dotyczyło Microsoftu (przynajmniej początkowo) dominującego Xbox 360 i słabszego PS3.
Co więcej, ostatecznie zajęło to największą, najpopularniejszą, najbardziej niedorzecznie zeitgeistowską grę Sony, która nie miała innego wyjścia, jak tylko przyznać, nawet w swoim dominującym stanie w ciągu ostatnich kilku lat: Epic Games Fortnite. Popularność gry, wraz z kontrowersyjnym, szczerym aktywizmem prezesa Epic, Tima Sweeneya i wykalkulowanymi próbami podważenia pozycji Sony przez komunikaty i zasady zorientowane na konsumentów, zagroziły Sony, że zmieni ton.
Chociaż, żeby było jasne, nie został on wówczas rozwiązany dla programistów i graczy; Później ujawniono, że Epic musiał zapłacić Sony za zapewnienie gry międzyplatformowej Fortnite do zrobienia Pokrycie związanych z tym strat Sony.
Fortnite Nie był to pierwszy i jedyny tytuł cross-play, ale otworzył wrota jak nigdy dotąd. Chociaż Sony nie oferuje łatwych w użyciu narzędzi i interfejsów API dla wszystkich programistów, aby ułatwić rozgrywkę międzyplatformową, zaczyna dobrze grać z rosnącą listą programistów o asertywnej sile, w tym w szczególności z Activision. Wezwanie do służby.
Nawet między PlayStation i Xboksem więcej gier – dużych i małych – jest dostępnych w trybie cross-play niż kiedykolwiek wcześniej. To wciąż nie jest większość nowych gier, ale trend zmierza w tym kierunku.
Czat głosowy jest mylący
Posiadanie większej liczby opcji jest dobrodziejstwem dla losowych lobby graczy, którzy się nie znają, ale gracze, którzy się znają i chcą spędzać czas na ciągłym czacie głosowym podczas gry, w większości przypadków lepiej trzymają się jednej platformy. Uniwersalna usługa Voice over IP działająca na wszystkich platformach.
Na przykład moja żona i ja rozpoczęliśmy cotygodniową noc grania z jej bratem i trzema naszymi przyjaciółmi, aby mieć pewien lub żaden kontakt społeczny w głębi kwarantanny związanej z pandemią w 2020 roku.
Zaczęliśmy grać Minecraft: Edycja Bedrock Nic więcej, ponieważ nasza szóstka była rozrzucona po PC, PlayStation i Xboksie i była to jedna z niewielu gier, które oferowały prawdziwą grę międzyplatformową we wszystkich z nich. Potem rozszerzyliśmy działalność na inne gry, gdy pojawiło się więcej opcji gry międzyplatformowej. Ale ci z nas, którzy grali na konsolach, musieli łączyć się z Discordem na swoich smartfonach i zmniejszać głośność gry podczas rozmowy przez telefon (aby się nie przelało).
Technicznie działało, ale było to naprawdę kłopotliwe i było wysoce zoptymalizowane, gdy zaczęliśmy grać w konkurencyjne gry, takie jak ta. Overwatch 2Notatki dźwiękowe są w tym ważne.
Mam komputer do gier i zwykle gram w to w cotygodniowej grupie, ale jest kilka gier, w które chcę zagrać na konsoli lub już kupiłem grę na konsoli, więc nie chcę za nią ponownie płacić na PC. Zanim zgodziliśmy się zagrać. W jednej z takich sytuacji nosiłem słuchawki douszne z telefonem podłączonym do mojego nausznego zestawu słuchawkowego PlayStation, mówiąc do mikrofonu telefonu, aby uzyskać pełny zakres dźwięku – rozwiązanie, które było absurdalnie zawiłe. Proces jest jasny.
Teraz, gdy Discord jest na wszystkich trzech platformach używanych przez sześciu członków naszej cotygodniowej grupy gier, tego rodzaju nonsensy odejdą do przeszłości. Jestem pewien, że nie jesteśmy jedyną taką grupą. Na przykład istnieją Final Fantasy XIV Gildie graczy PlayStation i graczy PC, ale gra nie oferuje rozwiązania do czatu głosowego. Jest to gra, która wymaga rozległej komunikacji między członkami drużyny, a przy prędkościach, których pisanie na klawiaturze nie wystarczy, gracze PlayStation w tej grze wybierają absurdalne ustawienia, takie jak te, które opisałem od lat.
Biorąc to pod uwagę, nie jest to wielka sprawa, jeśli Discord jest jedynym sklepem w mieście o takim zasięgu. Konkurencja tworzy lepsze produkty i stawia konsumentów w lepszej sytuacji, a ja chciałbym zobaczyć alternatywę. Czat głosowy na konsolach to definicja zamkniętej platformy, a biorąc pod uwagę już ugruntowaną dominację Discord w komunikacji w grach, będzie to ciężka bitwa.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.