Podczas gdy Metaverse w dużej mierze zniknął z nagłówków gazet, bardzo prawdopodobne jest, że pojawi się nowy produkt, o którym krążą plotki. Dzisiaj porozmawiamy o tym, co wydarzyło się w świecie wirtualnej i mieszanej rzeczywistości, zostawmy to i porozmawiajmy o tym, czy Apple może znaleźć kluczowe aplikacje dla zestawów słuchawkowych poza zdefiniowanymi do tej pory grami.
W poniedziałek rozpoczyna się światowa konferencja Apple dla programistów. W przeciwieństwie do większości lat, kiedy nadchodzące aktualizacje oprogramowania dominują na pierwszych stronach gazet, oczekuje się, że w tym roku sprzęt zajmie centralne miejsce. Po ponad siedmiu latach rozwoju Apple ma podobno wypuścić Reality Pro, zestaw słuchawkowy o wartości około 3000 USD, który ma na celu wykorzystanie różnych możliwości produktywności. (Jednak Apple z pewnością nie użyje „Metaverse” w żadnym ze swoich materiałów marketingowych, ponieważ jest to wygodne dla osób piszących o kosmosie.)
Według BloombergaMarka Gurmana, profesjonalisty zajmującego się rzeczywistością, który poświęcił swoją karierę relacjonowaniu urządzenia, aby ujawnić każdy możliwy do wyobrażenia szczegół, VR zaoferuje rozmowy FaceTime, szybkie wideo i zewnętrzny wyświetlacz dla podłączonych komputerów Mac. W styczniu Gurman ogłosił, że firma nie znalazła jeszcze „aplikacji zabójcy” dla tego urządzenia – wystarczające doświadczenie, aby uzasadnić wyższą cenę. I Włącz codzienne użytkowanie.
Entuzjazm dla niektórych typów cyfrowych doświadczeń osłabł
Podczas gdy raporty dotyczące VR często koncentrują się na średnich wynikach sprzedaży, dane dotyczące użytkowania powinny być dyskusyjne. W zeszłym roku, dziennik „Wall Street Sześć miesięcy po zakupie, Ponad połowa zestawów słuchawkowych Quest firmy Meta za 400 USD nie jest używana – świadectwo tego, jak szybko zanika nowość doświadczenia. (A może jak szybko piętrzą się trudności związane z korzystaniem z urządzenia).
Minęły prawie dwa lata, odkąd Mark Zuckerberg ogłosił w wywiadzie ze mną, że firma o nazwie Facebook będzie pionierem w tworzeniu Metaverse. Po półtora roku pandemii i setkach milionów ludzi wciąż utkniętych w domu i poza biurem, ruch jest na czasie. Czat wideo i rozrywka cyfrowa to jedyne dwie rzeczy, które łączą nas z innymi. Ostatecznie założenie, że następna generacja sprzętu i oprogramowania radykalnie poprawi te doświadczenia i zajmie więcej naszego czasu, nie jest naciągane.
Od 2021 roku wiele się zmieniło. Wraz ze stopniowym otwieraniem się świata, entuzjazm dla niektórych rodzajów cyfrowych doświadczeń osłabł. Pełniąc rolę swego rodzaju zastępcy zaufania inwestorów do produktywności opartej na Internecie, Zoom wzrósł do 559 USD za akcję w październiku 2020 r. — a dziś kosztuje 67,83 USD. Ogromne, połączone ze sobą światy przykuły uwagę mas Roblox i epickie gry” Fortnite, ale uparcie dyskretne doświadczenia 2D. (Akcje Roblox są teraz mniej niż jedną trzecią ceny szczytowej.)
Zdeterminowany, by przewodzić tej obiecującej zmianie platformy, Facebook zmienił nazwę na Meta i dziś ma około 80 procent rynku dzięki zestawom słuchawkowym Quest i Quest Pro. Według szacunków firmy badawczej IDC. Ale sprzedaż zestawów słuchawkowych spadła o 54,4 procent rok do roku. agencji Reutera ogłoszono dzisiaj, a przychody działu Meta Reality Labs spadły w ostatnim kwartale o 50 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
inicjacja 1500 $ Meta Quest Pro W zeszłym roku celem było rozszerzenie rynku zestawów słuchawkowych poza aplikacje do gier, ponieważ ludzie spędzają z nimi więcej czasu. Jednak szacunki dotyczące sprzedaży sugerują, że reakcja na funkcje takie jak wirtualne komputery stacjonarne i sale konferencyjne VR była anemiczna. (W pierwszym rozdziale pt twardy widelec, Zebraliśmy się w jednej z tych sal konferencyjnych VR; (Pamiętam to doświadczenie przede wszystkim ze względu na to, jak trudno było wdrożyć system wszystkich.)
Jednym z najlepszych prezentów szaleństwa AI ostatnich sześciu miesięcy była jasność dnia, kiedy i jak zachowają się konsumenci. W rzeczywistości Podekscytowany czymś. ChatGPT był produktem, który ludzie przynosili mi w życiu codziennym, zanim jeszcze odkryłem, że jestem reporterem technicznym; Siedem miesięcy po uruchomieniu, 12 procent Amerykanów już używa go do pracy. Jest coś głęboko zabawnego w fakcie, że po wydaniu miliardów dolarów na promocję VR i kryptowalut, to pole tekstowe ponownie przykuło uwagę świata.
Wszystko to znaczy: Apple ma tutaj swoją pracę. Krótkoterminowe ambicje spółki pozostają ostrożnie ostrożne. („Początkowo miał nadzieję, że uda mu się sprzedać 3 miliony sztuk rocznie zaraz po wyjęciu z bramki, ale zrewidował te szacunki do około 1 miliona, a następnie 900 000 sztuk” – powiedział Gurman. zgłoszone w zeszłym miesiącu. „Dla porównania, firma sprzedaje ponad 200 milionów iPhone’ów rocznie”). Ostatecznie firma wyobraża sobie świat, w którym pracownicy umysłowi noszą zestawy słuchawkowe przez cały dzień.
Tylko dzięki ciągłej iteracji urządzenia firmy w końcu się zepsują
To nie będzie możliwe w najbliższym czasie. Zestawy słuchawkowe są zbyt nieporęczne, żywotność baterii zbyt krótka, a zgłoszony projekt wydaje się oczywistym kompromisem, który spodoba się wszystkim, z wyjątkiem najbardziej entuzjastycznych wczesnych użytkowników. Sugeruje to, że Reality Pro przyniesie Apple więcej korzyści jako powód do przyciągnięcia klientów do strefy demonstracyjnej w sklepach detalicznych firmy niż jako firma na skalę iPhone’a, biorąc pod uwagę brak zabójczej aplikacji.
Tymczasem meta będzie wywierać przewagę na dolnym końcu rynku. Dzisiaj firma poinformowała, że Meta Quest 3 trafi do sprzedaży tej jesieni w cenie 500 USD, z mocniejszym procesorem, ulepszonym wyświetlaczem i smuklejszą konstrukcją. (Firma obniżyła również cenę swojego zestawu słuchawkowego Quest 2 o 100 USD.) Dopiero okaże się, czy Meta lub Apple mogą poradzić sobie z tendencją konsumentów, którzy kupują urządzenia, wrzucają je do szuflady i zapominają o nich. (Moją skromną prośbą jest, aby każda firma opracowała czat VR To, co Google robi z wyświetlaczami pola świetlnego w Project Starline, jest równie przekonujące..)
Wszystko to powiedziawszy: poniedziałek może nie być czasem na ocenę, czy Apple wygrało, czy przegrało. Reality Pro nie będzie dziś nawet w sprzedaży. Od iPhone’a po Apple Watch, wersje 1.0 firmy często mają oczywiste ograniczenia. Tylko dzięki ciągłej iteracji — i wsparciu ze strony zewnętrznych programistów — urządzenia korporacyjne w końcu się psują. Czekałem do serii 5, aby kupić Apple Watch, pierwszy model z zawsze włączonym wyświetlaczem. Nie wyobrażam sobie dziś nie mieć tego urządzenia na nadgarstku. Segment wygenerował w zeszłym roku 41 miliardów dolarów. Dotarło tam.
Oprócz świadomej zmiany ChatGPT, może upłynąć cztery lub więcej lat, zanim jakakolwiek firma zdoła rozwiązać techniczne i kreatywne wyzwania wymagane do przejścia na platformę prawdziwie zorientowaną na VR. Ale Metaverse rozczarowuje pod pewnymi względami i jest to oczywiste dla każdego, kto chce patrzeć na przyrostowe ulepszenia rok po roku.
Bez względu na przeszkody, które musi pokonać, Apple zazwyczaj w końcu otrzymuje sprzęt. Należy pamiętać w poniedziałek, że w tym przypadku decyzja jest jeszcze długa.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.