McDonald’s ma zamiar zmienić swoją strategię cenową w obliczu spadającej sprzedaży, ponieważ szefowie wskazują na znaczącą zmianę menu w przyszłości.
Gigant fastfoodowy odnotował 1-procentowy spadek sprzedaży u franczyzobiorców otwartych co najmniej rok w okresie od kwietnia do czerwca. To pierwszy spadek sprzedaży firmy od czasu pandemii.
Chcąc odzyskać klientów w obliczu rosnących wydatków, sieci od początku roku wprowadziły oferty rabatowe. Pracodawcy sugerują jednak, że konieczne mogą być dalsze zmiany.
„Począwszy od zeszłego roku ostrzegaliśmy przed coraz większą dyskryminacją konsumentów, zwłaszcza wśród gospodarstw domowych o niskich dochodach, ale w miarę upływu roku presja ta pogłębiała się i poszerzała” – powiedział dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczynski, podczas telekonferencji z inwestorami.
„Konsumenci nadal postrzegają nas jako lidera wartości w porównaniu z naszymi głównymi konkurentami, ale jasne jest, że ostatnio nasza różnica w pozycji lidera wartości zmniejszyła się” – stwierdził Kempczyński w oświadczeniu na temat najnowszych danych. „Pracujemy nad szybkim naprawieniem tego problemu”.
Prezes przyznaje jednak, że sprzedaż w kolejnych kwartałach pozostanie na niskim poziomie. Aby temu zaradzić, firma przeszła „kompleksowy przegląd” swoich cen i skłania się ku obniżonym cenom posiłków.
Firma wskazuje na takie sukcesy, jak Happy Meal za 5 dolarów w USA i oferta w Wielkiej Brytanii, w ramach której klienci mogą otrzymać trzy produkty za 3 funty. Obie umowy zostały przedłużone przez całe lato, a umowa z Wielką Brytanią ma powrócić na cztery tygodnie 31 lipca, a raporty sugerują, że mogą tu pozostać.
W styczniu Kempczyński poskarżył się również na „znaczący wpływ biznesowy” konfliktu Izrael-Gaza, ponieważ wielu klientów zdecydowało się na bojkot restauracji McDonald’s w ramach wsparcia dla Izraela.
W odpowiedzi dyrektorzy odkupili w kwietniu wszystkie izraelskie restauracje spółki, ale nadal prowadzą działalność w tym kraju. Rzecznik McDonald’s stwierdził, że bojkoty są „frustrujące i bezpodstawne”, a Kempczyński dodał: „McDonald’s jest dumnie reprezentowany przez lokalnych operatorów franczyzowych w każdym kraju, w którym działamy, łącznie z krajami muzułmańskimi”.
„Dopóki ta wojna trwa… nie spodziewamy się żadnego znaczącego postępu”.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.