Kupujący na całym świecie przenoszą się na większe samochody, niwelując zdobycze czystszej technologii. Pomogą w tym pojazdy elektryczne

Jeżeli w ciągu ostatniej dekady negatywny wpływ pojazdów osobowych na klimat znacznie się zmniejszył, o ponad 30%, światowy apetyt na duże samochody, Nowy raport Zalecenia Globalnej Inicjatywy na rzecz Gospodarki Paliwowej.

Grupa twierdzi, że samochody typu SUV stanowią obecnie ponad połowę całej sprzedaży nowych samochodów na świecie i nie są odosobnione. Międzynarodowa Agencja Energetyczna szacuje, że jest ich prawie połowa, posługując się wąską definicją SUV-a.

Z biegiem lat samochody te stały się większe, podobnie jak ich koszt dla klimatu, ponieważ emisje dwutlenku węgla w przypadku samochodów napędzanych gazem są „prawie wprost proporcjonalne do zużycia paliwa”. Węgiel trafiający do pompy wypływa z rury wydechowej.

jest transport Odpowiedzialny Jedna czwarta, a większość wszystkich gazów powodujących ocieplenie klimatu pochodzi z energii Transport pasażerówWedług Międzynarodowej Agencji Energetycznej.

Jednak według Globalnego partnerstwa na rzecz grup czystych pojazdów, gdyby ludzie nadal kupowali samochody tej samej wielkości, negatywny wpływ SUV-ów na środowisko zmniejszyłby się w latach 2010–2022 o ponad jedną trzecią.

Jednym z rozwiązań mogą być pojazdy elektryczne.

Mieszkaniec West Sacramento w Kalifornii, George Parrott, 79-letni zapalony biegacz, zdecydował się przejść na bardziej ekologiczne pojazdy w 2004 roku, kupując hybrydową Toyotę Prius. Od tego czasu był właścicielem kilku samochodów całkowicie elektrycznych, a obecnie jest właścicielem zarówno elektrycznego SUV-a Genesis GV60, jak i Tesli Model 3.

„To wszystko jest połączeniem szerszych problemów środowiskowych” – powiedział.

Barot i jego zmarły partner wiedzieli, że w swoim regionie zajmują wysokie stanowiska Zanieczyszczone miasta American Lung Association lista. „Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zmniejszyć nasz wpływ na jakość powietrza w rejonie Sacramento” – powiedział.

Nie wszyscy konsumenci myślą podobnie o zużyciu energii i korzyściach dla środowiska, zwłaszcza że sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA stanowiła w ubiegłym roku 15% światowego rynku samochodowego, tylko w USA 7,3%.

READ  Microsoft stoi przed unijnym ostrzeżeniem antymonopolowym w związku z umową Activision – źródła

Tymczasem pojazdy kompaktowe, czyli sedany, w ciągu ostatniej dekady znacznie straciły na rynku amerykańskim. Według Edmonds, źródła skupującego samochody, sedany stanowiły 50% powierzchni sprzedaży detalicznej samochodów w USA, SUV-y – ponad 30%, a ciężarówki – 13,5%. Do 2022 r. udział amerykańskich sedanów spadnie do 21%, SUV-ów wzrośnie do 54,5%, a ciężarówek do 20%.

„Ludzie nie chcą ograniczać miejsca w samochodzie” – powiedział Eric Freesey, prezes grupy dealerskiej Tamaroff w południowo-wschodnim stanie Michigan. „Każdy chce mieć 7 pasażerów”.

Większe SUV-y, takie jak Chevrolet Tahoe, Toyota Sequoia czy Nissan Armada, mają przebieg na benzynie odpowiednio 28, 24 i 19. Jednak nawet najbardziej wydajne SUV-y są mniej wydajne niż sedany, ponieważ SUV-y ważą więcej. Oznaką postępu jest jednak to, że kompaktowe SUV-y, takie jak Toyota RAV4 i Honda CR-V (odpowiednio 35 i 34 mile autostradowe na galon) obecnie przodują na amerykańskim rynku SUV-ów, odpowiadając za około 18% sprzedaży nowych pojazdów w zeszłym roku .

Dodatkowe wysiłki Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych, The Agencja Ochrony ŚrodowiskaI to Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowegotrwają także prace nad zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy napędzane gazem. Niektóre z inicjatyw obejmują SUV-y, które utrzymają branżę na nogach.

Do niedawna konsumenci, chcąc zmniejszyć wpływ własnego transportu, mieli do wyboru kilka modeli elektrycznych. Większość wczesnych opcji samochodów zelektryfikowanych to sedany, zwłaszcza w segmencie luksusowym.

Coraz więcej producentów samochodów wprowadza większe modele pojazdów elektrycznych, ale może to wymagać jeszcze cięższych akumulatorów. W przypadku zastąpienia SUV-a pojazdem elektrycznym należy również wziąć pod uwagę aspekt środowiskowy, mówi Loren McDonald, dyrektor generalny firmy zajmującej się analizą rynku EVAdoption. „Jeśli nie skupimy się na masie i osiągach tych pojazdów oraz mniejszych zestawach akumulatorów, na elektryfikacji nie zajdziemy zbyt daleko” – powiedział MacDonald.

READ  C. Azjatyckie akcje przed spotkaniami banków

Branża dąży do udoskonalenia technologii akumulatorów, aby zmniejszyć ich rozmiar i ilość kluczowych minerałów potrzebnych do ich wytworzenia.

Liczby takie jak Globalna Inicjatywa na rzecz Gospodarki Paliwowej będą istotne podczas nadchodzących rozmów ONZ w sprawie zmian klimatycznych COP28 w przyszłym tygodniu.

__

Alexa St. John jest reporterką Associated Press ds. rozwiązań klimatycznych. Śledź ją na X, dawniej na Twitterze, @alexa_stjohn.

__

Associated Press zajmujące się kwestiami klimatycznymi i środowiskowymi otrzymuje wsparcie od kilku prywatnych fundacji. Zobacz więcej na temat inicjatywy klimatycznej AP Tutaj. AP ponosi wyłączną odpowiedzialność za całą zawartość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *