Kody promocyjne stanowią jeden z popularniejszych mechanizmów promocyjnych stosowanych w handlu i usługach online. Korzystają z nich głównie sklepy internetowe ale także kasyna online. Spójrzmy czym dokładnie są kody promocyjne w kasynach online, jak można z nich skorzystać i co oferują graczom.
Czym są kody promocyjne?
Kody promocyjne to ciągi alfanumeryczne, które sklepy internetowe bądź kasyna oferują, aby zachęcić do zakupów czy korzystania z usług na swoich stronach. Zniżka związana z kodem promocyjnym może dotyczyć pojedynczych produktów lub całego zamówienia. Dzięki kodom promocyjnym gracz otrzymać może darmowe obroty lub gotówkę na grę.
Jak działają kody promocyjne?
Zniżka może być procentowa lub stanowić konkretną kwotę w złotówkach. Kody promocyjne zapewniają również klientom darmową wysyłkę lub zapakowanie towaru na prezent. W przypadku kasyna online gracz podczas wpłaty depozytu wpisuje ciąg cyfr lub liczb i dzięki temu na jego saldzie pojawia się dodatkowa gotówka na grę. Ta strategia marketingowa zasadniczo daje klientom jeszcze jeden powód do ponownego odwiedzenia danego portalu z grami.
Dlaczego kody promocyjne działają?
Kiedy kasyno emituje kody promocyjne, zachęca graczy do rejestracji i kolejnych odwiedzin. Przynosi to korzyści zarówno klientom, jak i samemu operatorowi. Klienci otrzymują pożądane przez siebie produkty po niższej cenie – w tym wypadku możliwość dłuższej gry bez ryzyka, a portal hazardowy generuje dodatkowe przychody. Na przykład kod promocyjny w kasynie Wazamba dostępny jest zarówno dla nowych graczy jak i tych, którzy zarejestrują się i postanowią złożyć koeljne depozyty.
Marketingowcy ustalili, iż otrzymanie kuponu jest dla gracza większym benefitem niż otrzymanie prezentu w formie gadżetu albo freebetu. Badania wykazały, że ludzie, którzy otrzymali kody promocyjne, mieli podwyższony poziom oksytocyny, która jest hormonem wywołującym uczucie szczęścia.
Śledzenie działań marketingowych za pomocą kodów promocyjnych
Kody promocyjne to skuteczny sposób na śledzenie działań marketingowych dla platform hazardowych. Umieszczając je na par, wysyłając w newsletterach lub indywidualnych promocjach, operatorzy są w stanie prześledzić, które platformy generują najwięcej ruchu. Właściciele mogą więc łatwo śledzić swoje wysiłki, dołączając określony kod promocyjny do konkretnej kampanii marketingowej lub reklamy. Różne kody mogą generować tę samą zniżkę lub rabat, więc właściciel portalu nie musi za każdym razem tworzyć nowej kampanii. Potrzebuje tylko nowego kodu promocyjnego.
Przypisanie konkretnych liczb i liter do danej reklamy jest szczególnie pomocne, jeśli klient widzi promocję w otrzymanym e-mailu lub spotkał się z nią w mediach społecznościowych. Korzyści dla kasyna? Operator może przeanalizować skuteczność reklamy na danej platformie, ponieważ wpisując dostosowany kod promocyjny, klient informuje jednocześnie, gdzie zapoznał się z daną promocją.
Jak korzystać z kodów promocyjnych w kasynie online?
Większośc operatorów portali hazardowych wykorzystuje kody w dość prosty sposób: użytkownik loguje się na swoje konto w kasynie, wpisuje podczas wpłaty depozytu uzyskany kod i dokonuje wpłaty. Jeśli warunki promocji zostały spełnione – głównie chodzi tu o wysokość depozytu – dodatkowe środki na grę lub free spiny trafiają na konto gracza. aby gracz mógł wypłacić pieniądze pochodzące z obrotu bonusem, powinien spełnić szereg dodatkowych warunków, ale to już temat na oddzielną opowieść.
Jakie są rodzaje kodów promocyjnych?
Istnieją trzy różne rodzaje kodów promocyjnych, z których mogą wybierać gracze:
- Kody publiczne – każdy ma dostęp do tego kodu i może skorzystać z promocji w kasynie. Są one przydatne do zachęcania nowych klientów i nakłonienia stałych graczy dalszej gry.
- Kody prywatne – kasyna używają kodów prywatnych, aby skierować je do konkretnej grupy osób, np. członków klubu VIP. Kody prywatne są często przekazywane lojalnym klientom w ramach specjalnych okazji, takich jak promowane sloty.
- Kody indywidualne – tego typu kod jest skierowany do jednego użytkownika i może być użyty tylko raz. Na przykład operator może wysłać klientowi indywidualny, unikatowy kod w ramach prezentu z okazji urodzin lub jako podziękowanie za dokonanie wysokiej wpłaty.
„Nieprzejednany ekspert od mediów społecznościowych. Alkoholista. Fanatyk popkultury na zlecenie. Amatorski odkrywca”.