JetBlue twierdzi, że może wycofać się z umowy nabycia Spirit Airlines

JetBlue Airways poinformowało w piątek, że może wycofać się z przejęcia Spirit Airlines za 3,8 miliarda dolarów po zablokowaniu tej decyzji przez sędziego federalnego.

Ogłoszenie nadeszło tydzień po tym, jak JetBlue i Spirit oświadczyły, że odwołają się od tej decyzji w sprawie antymonopolowej wniesionej przez Departament Sprawiedliwości.

A Zgłoszenia regulacyjne W piątek JetBlue powiedział, że umowa może zostać rozwiązana po niedzieli, jeśli nie zostaną spełnione określone warunki. Spirit stwierdził w swoim własnym zgłoszeniu Nie zgadza się z JetBlue i uważa, że ​​nie ma podstaw do rozwiązania umowy.

16 stycznia sędzia federalny w Bostonie zablokował proponowaną fuzję, orzekając, że Spirit odgrywa ważną rolę w utrzymywaniu niskich cen biletów lotniczych, a przejęcie przez JetBlue zaszkodzi pasażerom. Orzeczenie to jest zwycięstwem Departamentu Sprawiedliwości, który pod rządami prezydenta Bidena starał się ograniczyć konsolidację przedsiębiorstw w całej gospodarce.

Umowa wygasa w styczniu. 28, a po spełnieniu określonych warunków termin zostanie automatycznie przedłużony do 24 lipca. JetBlue Spirit argumentuje, że umowa się nie zakończyła, co pozwala JetBlue na wycofanie się z umowy w niedzielę lub później.

W ramach umowy o fuzji JetBlue zgodził się zapłacić Spirit i jego akcjonariuszom łącznie 470 milionów dolarów, jeśli organy regulacyjne zablokują transakcję.

Niektórzy eksperci prawni sugerowali, że złożenie przez JetBlue wniosku w piątek sugeruje, że firma może ostatecznie odmówić zapłaty 470 milionów dolarów opłaty za zerwanie. Opłata ta odegrała zasadniczą rolę w przyjęciu przez Spirit oferty JetBlue dotyczącej odstąpienia od proponowanej umowy z Frontier Airlines.

„Zasadniczo JetBlue zajmował się hazardem” – powiedział Dylan Carson, były prawnik ds. prawa antymonopolowego w Departamencie Sprawiedliwości, obecnie pracujący w kancelarii Manatt, Phelps & Phillips.

Spirit z pewnością zakwestionuje w sądzie wszelkie próby uniknięcia przez JetBlue płacenia opłaty za rozstanie.

Wydaje się, że niektórzy prawnicy zajmujący się kwestiami antymonopolowymi ustalili, że odwołanie od orzeczenia sędziego federalnego byłoby kosztowne, czasochłonne i prawdopodobnie doprowadziłoby do niepowodzenia JetBlue.

READ  Trener Taylor Jenkins ogłosił, że gwiazda Memphis Grizzlies, Ja Morant, prawdopodobnie opuści 4. mecz.

„Przynajmniej na ten moment wygląda na to, że sekcja antymonopolowa umożliwi niezakłócony przebieg połączeń lotniczych” – powiedział Dan McCuaic, były prawnik ds. procesów antymonopolowych w Departamencie Sprawiedliwości, a obecnie partner w kancelarii prawnej Cohen Milstein.

W piątkowe popołudnie cena akcji Spirita spadła o około 10 procent. Jej akcje straciły ponad połowę swojej wartości od czasu zablokowania transakcji, ponieważ inwestorzy martwią się o perspektywy spółki jako samodzielnej firmy. Spirit nie jest dochodowy i niesie ze sobą duże długi. Linia lotnicza była również zmuszona uziemić część swoich samolotów z powodu problemów z silnikiem.

Cena akcji JetBlue, która mogłaby zaoszczędzić miliardy dolarów, gdyby sfinalizowano transakcję zamiast składać apelację, wzrosła w piątkowe popołudnie o około 3 procent.

Jonathan Handshoe, analityk lotniczy w CFRA Research, zauważył, że ryzyko fuzji nastąpi w burzliwym dla branży momencie. Mimo że w zeszłym roku klienci wydali więcej na podróże, koszty paliwa i pracy wzrosły, a organy regulacyjne przyglądają się Boeingowi i ograniczają możliwości producenta samolotów w zakresie rozszerzenia produkcji po tym, jak załoga eksplodowała w samolocie 737 Max 9 linii Alaska Airlines. Lot w tym miesiącu.

„Sądzimy, że dzięki dzisiejszemu zgłoszeniu JetBlue skupi się na własnej przyszłości” – powiedział. Handshoe powiedział.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *