Jeśli federalni złapią Live Nation, będziemy musieli podziękować Taylor Swift

Kevina Mazura/TAS24/Getty Images

Taylor Swift występuje na scenie podczas trzeciego wieczoru trasy „Taylor Swift | The Eras Tour” w La Defense, 11 maja 2024 r. w Paryżu, Francja.

Notatka redaktora: Wersja tej historii pojawiła się w biuletynie Nightcap CNN Business. Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać wiadomość na swoją skrzynkę odbiorczą, Tutaj.


Nowy Jork
CNN

Pocieszająca jest świadomość, że w naszym podzielonym kraju więcej kwestii łączy niż dzieli. Lody, albo Caitlin Clark, albo osoba, która nie chce zdejmować butów w kolejce do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, żeby zostać publicznie upokorzona.

Czwartek, Skarga rządu przeciwko Live Nation Przypomniało nam to coś, co każdy ciepłokrwisty Amerykanin zna w głębi duszy: kupowanie biletów na duży koncert lub wydarzenie sportowe jest do bani. Faktycznie może to być nielegalne.

Według Departamentu Sprawiedliwości cała wina leży po stronie korporacyjnego giganta dominującego w branży rozrywki na żywo – Live Nation, wraz ze swoją spółką zależną Ticketmaster, będącą w całości jej własnością, która według prokuratorów nadużyła swojej władzy, aby stłumić konkurencję i zmusić fanów do płacenia wyższych stawek. oraz znęcanie się nad artystami i obiektami, aby korzystali z jej usług.

„Zamiast inwestować w lepsze produkty i usługi, utrzymujemy, że Live Nation zbyt długo nielegalnie monopolizowało rynki branży muzyki na żywo w Stanach Zjednoczonych” – powiedział na czwartkowej konferencji prasowej prokurator generalny Merrick Garland. „Czas to przełamać”.

Trudno przecenić, jak całkowicie Live Nation, które dziesięć lat temu kupiło Ticketmaster, kontroluje rozrywkę na żywo w Ameryce.

Według skargi Departamentu Sprawiedliwości:

Żaden konkurent nie jest blisko.

Istnieje cienka granica pomiędzy integracją pionową a całkowitym monopolem, a przynajmniej Live Nation bardzo wyraźnie ją wyznacza.

Oczywiście, nic z tego nie jest nowe. Artyści, fani i miejsca narzekają na Live Nation i Ticketmaster, odkąd w 2009 roku zgodziły się one na połączenie.

Ale taki jest niesamowity temperament Swifties W końcu wstrząsnęło salami Kongresu i stworzyło ponadpartyjny impuls do interwencji federalnej.

ICYMI: Dwa lata temu Ticketmaster przeprowadził kompletną analizę sprzedaży biletów dla Taylora. Wycieczka po erach Swifta. Senat zwolnił prezesa i dyrektora finansowego LiveNation Pytać i karcić. W pewnym momencie Senat. Richard Blumenthal pogratulował administracji „oszałamiającego osiągnięcia”, jakim jest zjednoczenie Republikanów i Demokratów w „absolutnie wspólnej sprawie”.

Trasa Eras Tour, przeniesiona do 2024 r., była najbardziej dochodową trasą wszechczasów i rozpoczął się federalny pozew antymonopolowy przeciwko Live Nation. wieczór, Pewny Swifty, ogłosił w czwartek w skardze: „Nie jesteśmy tu dzisiaj, ponieważ zachowanie Live Nation-Ticket Master jest niewygodne lub frustrujące. Jesteśmy tutaj, ponieważ takie zachowanie jest antykonkurencyjne i nielegalne”.

W swoim pozwie Departament Sprawiedliwości kwestionuje wiele taktyk Live Nation, ale dwie najważniejsze, o których należy pamiętać, to 1) umowy firmy na wyłączność z obiektami oraz 2) silne uzbrojenie konkurencji.

Zasadniczo Departament Sprawiedliwości twierdzi, że jeśli jesteś właścicielem obiektu i zdecydujesz się na współpracę z promotorem lub punktem sprzedaży biletów innym niż Live Nation-Ticketmaster, grozi Ci surowy odwet finansowy.

„Live Nation nie musi otwarcie grozić poszczególnym obiektom (chociaż to robi), aby zniechęcić do podpisywania umów na bilety z konkurentami” – czytamy w skardze Departamentu Sprawiedliwości. „Zagrożenia są dobrze znane w branży”.

W oświadczeniu Live Nation nazwało zarzuty Departamentu Sprawiedliwości „bezpodstawnymi” i stwierdziło, że pozew „nie uwzględnia obaw fanów dotyczących cen biletów, opłat za usługi i dostępu do programów na żądanie”.

READ  Problemy z prawem konwencyjnym: Irlandia wnosi sprawę dotyczącą praw człowieka przeciwko Wielkiej Brytanii

Adam Wolfson, prawnik antymonopolowy w firmie Quinn Emanuel, powiedział, że wnioski Departamentu Sprawiedliwości o pomoc uderzają w sedno dominacji Live Nation w sprzedaży biletów i reklamie, a konkretnie w długoterminowych umowach na wyłączność z obiektami. Jeśli rządowi uda się zakłócić te umowy, może to stanowić dźwignię pozwalającą znacznie mniejszym konkurentom, takim jak Seatgeek i Eventbrite, wejść na rynek.

Nie należy się jednak spodziewać, że proces zakupu biletów w najbliższym czasie ulegnie poprawie.

Wolfson powiedział, że Live Nation prawdopodobnie wyjdzie na dobre.

„Spodziewam się, że następnym krokiem będzie wniosek o oddalenie sprawy, co doprowadzi do kilkumiesięcznych powtarzających się odpraw… łatwo mówimy, że rok, dwa, może trzy lata” przed wydaniem werdyktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *