Tysiące członków i nie widać spowolnienia United Auto Workers wkracza w piąty tydzień strajkuG. przeciwko trzem producentom samochodów z Detroit.
Niedawno 8700 pracowników odeszło z pracy w największej fabryce Forda, narażając firmę na ryzyko utraty około 30 milionów dolarów dziennie zysków.
Pracownicy w Fabryka samochodów ciężarowych Forda w Kentucky produkuje Forda Super Duty, Ford Expedition i Lincoln Navigator. Super Duty to jeden z najbardziej dochodowych produktów sprzedawanych przez Forda. Ford podaje, że pojazdy produkowane fabrycznie generują roczne przychody rzędu 25 miliardów dolarów.
Związkowi pracownicy fabryki wzywają do uczciwej umowy i lepszych wynagrodzeń. Dołącza do strajkujących już 25 300 pracowników branży samochodowej W wybranych zakładach Ford, GM i Stellantis na terenie całego kraju.
Według raportu Associated Press, Detroit Three zwolniło już około 4800 pracowników samochodów w fabrykach, które nie strajkują. Strajkujący pracownicy otrzymują 500 dolarów tygodniowo ze związkowego funduszu płac.
Strajk UAW Ponieważ strajk trwa już miesiąc, niektórzy pracownicy zaczynają się niecierpliwić
Jak płace pracowników samochodowych wypadają w porównaniu z innymi pracownikami godzinowymi?
Jak tam stwierdzono Amerykańskie Biuro Statystyki Pracyprzeciętny pracownik branży samochodowej zarabia 28 dolarów na godzinę. To wynagrodzenie jest wyższe o około dolara w porównaniu z rokiem poprzednim.
W stanach, w których producenci samochodów z Detroit Three mają fabryki, pracownicy strajkują o lepsze płace. Oto porównanie średnich stawek godzinowych w innych popularnych zawodach:
- Miejsca pracy w sektorze produkcyjnym zapewniają najwyższe stawki godzinowe we wszystkich stanach, w tym opieka nad dziećmi, przygotowywanie i obsługa żywności oraz produkcja.
- Średnie stawki godzinowe pracowników produkcyjnych są najwyższe w Kalifornii, Waszyngtonie i Illinois, a każdy z nich znajduje się w pierwszej dwudziestce najdroższych stanów w Stanach Zjednoczonych. Według danych Biura Analiz Ekonomicznych dotyczących regionalnego bilansu cen.
- Średnie godzinowe wynagrodzenie pracowników opieki nad dziećmi jest najniższe w Kentucky, jednym ze stanów oferujących najtańsze towary konsumpcyjne w Stanach Zjednoczonych. Według danych BEA. Opiekunowie dzieci zarabiają tam średnio 12,28 dolara na godzinę.
Jak płacą pracownicy branży motoryzacyjnej w porównaniu do swoich odpowiedników na stanowiskach dyrektorów generalnych?
Pracownicy samochodowi twierdzą, że ich płace pozostały w stagnacji, mimo że wzrosły zyski i wynagrodzenia dyrektorów generalnych w firmach motoryzacyjnych w Detroit.
Wszystkie trzy firmy osiągnęły łącznie niemal rekordowe zyski Tylko w pierwszej połowie roku wygenerował 21 miliardów dolarów przychodów.
Związek mówi: „Poczekaj chwilę”. Wstrzymałeś Colę, więc zainstalujmy ją ponownie teraz, gdy już zarabiasz. Płace prezesów są coraz wyższe”- powiedział Art Wheaton, dyrektor badań nad pracą na Uniwersytecie Cornell w Ithaca w stanie Nowy Jork.
Najlepsi pracownicy – czyli każdy, kto dołączył do firmy w 2007 roku lub wcześniej – średnio 33 dolary za godzinę, podsumowanie kontraktów na występ w Detroit Three. Osoby zatrudnione po 2007 r. należą do najniższych szczebli i zarabiają do 17 dolarów za godzinę w oparciu o 6% roczną podwyżkę w ramach ostatniej umowy.
Nie wszyscy pracownicy samochodowi w Detroit Three osiągają wyższą stawkę płac. Pracownicy tymczasowi lub pomocnicy zarabiają mniej.
Jeśli chodzi o wynagrodzenia dyrektorów generalnych – 29 milionów dolarów dla Mary Barry z GM21 mln dolarów dla Jima Barleya z Forda i 24,8 mln dolarów dla Stellandisa w 2022 r.; Jak niedawno zauważyła „Free Press”..
Atak UAW: Eksperci twierdzą, że producenci samochodów z Detroit będą musieli zapłacić UAW, aby wygrać kontrakt
Dlaczego UAW strajkuje?
- Zniesienie skali płac
- Podwyżka wynagrodzenia o 40% w trakcie trwania umowy. 40% oznacza wzrost wynagrodzenia dyrektora generalnego.
- Przywrócenie korekt zasiłków na utrzymanie w celu uwzględnienia inflacji.
- Zdefiniowana emerytura dla wszystkich pracowników.
- Prawo do strajku w związku z zamykaniem zakładów.
- Skrócony tydzień pracy i więcej płatnych urlopów.
- Kontrolowanie wykorzystania pracowników tymczasowych.
- Dodatkowe świadczenia dla obecnych emerytów.
Od rozpoczęcia strajku w połowie września prezes UAW Shawn Fine rozszerzył swoją działalność dwukrotnie, obejmując 38 centrów dystrybucji części w całym kraju oraz Lansing Delta Assembly firmy GM, Chicago Assembly Forda i Kentucky Truck.
Około 115 000 członków UAW nadal pracuje.
Jamie L. LaReau przyczynił się do powstania tego raportu
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.