- autor, João da Silva
- magazyn, Korespondent Biznesowy
-
W weekend film Pixar Inside Out 2 pobił rekordy kasowe, zarabiając na całym świecie szacunkowo 295 milionów dolarów (232,6 miliona funtów).
W Ameryce Północnej sprzedaż biletów sięgnęła około 155 milionów dolarów, pokonując film „Toon: część druga” w rankingu najlepszych kasowych weekendów roku.
Oznacza to wielką wygraną dla kin, które w tym roku zaobserwowały słabe zbiory kasowe niektórych nowych filmów.
Inside Out 2 miało znacznie lepszy pierwszy weekend niż oryginał, który w weekend otwarcia zarobił 90 milionów dolarów, a na całym świecie zarobił 858 milionów dolarów.
Było to drugie najlepsze otwarcie dla firmy na rynku północnoamerykańskim po „Iniemamocnych 2” z 2018 roku.
Udany weekend otwarcia to dla studia Pixar wzmocnienie po stosunkowo słabych wynikach otwierających niektóre z jego ostatnich produkcji.
Inside Out 2 to kontynuacja nagrodzonego Oscarem filmu z 2015 roku, opowiadającego o emocjach młodej kobiety o imieniu Riley.
Podczas gdy oryginał poruszał takie emocje, jak szczęście, strach i złość, najnowsza część porusza takie kwestie, jak zazdrość i niepokój.
Udane otwarcie Inside Out 2 było jasnym punktem tego powolnego lata dla wytwórni filmowych.
Większość rocznej sprzedaży biletów odbywa się zwykle od pierwszego weekendu maja do początku września.
Jednak zeszłoroczne strajki aktorów i scenarzystów sprawiły, że w tym roku na ekrany kin trafi mniej filmów.
Branża musiała zmagać się z usługami przesyłania strumieniowego treści i klientów.
Według firmy ComScore zajmującej się badaniem rynku mediów liczba biletów do kin sprzedanych dotychczas w Ameryce Północnej w tym roku spadła o prawie jedną czwartą w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.