Akcja EPA ma miejsce 18 dni po katastrofie kolejowej 3 lutego, w wyniku której uwolniono toksyczne chemikalia i opary na dużym obszarze. W ciągu dwóch tygodni, odkąd eksmitowanym mieszkańcom pozwolono wrócić do swoich domów, narodowa uwaga skupiona na wschodniej Palestynie zintensyfikowała się, ponieważ wielu mieszkańców jest złych i obawia się zanieczyszczenia i zagrożeń dla zdrowia.
Plany, które zostaną ogłoszone przez administratora EPA Michaela Reagana we wschodniej Palestynie we wtorek po południu, zapewnią federalny nadzór nad masowym oczyszczaniem poprzez prawnie wiążący nakaz. Wizyta Reagana we wschodniej Palestynie, jego druga w ciągu tygodnia, odbywa się pod presją niektórych prawodawców i mieszkańców na rząd federalny, by zintensyfikować reakcję.
„Nakaz EPA zapewni, że agencja zostanie pociągnięta do odpowiedzialności za zagrożenie zdrowia i bezpieczeństwa tej społeczności” – powiedział Reagan w oświadczeniu przed konferencją prasową. „Powiem jasno: Norfolk Southern zapłaci za posprzątanie bałaganu, który stworzyli i traumy, którą spowodowali w tej społeczności”.
Posunięcie EPA następuje po tym, jak sekretarz transportu Pete Buttigieg powiedział, że jego departament rozpocznie rundę inspekcji linii kolejowych używanych do transportu materiałów niebezpiecznych i wezwał przemysł kolejowy do wdrożenia nowych środków bezpieczeństwa.
Od kilku dni trwa sprzątanie we wschodniej Palestynie, mieście niedaleko granicy z Pensylwanią i lokalnym strumieniu. Urzędnicy stanowi powiedzieli w zeszłym tygodniu, że załogi kopią 1000 stóp wokół torów kolejowych, aby odprowadzić wodę, podczas gdy federalne i stanowe organy regulacyjne ds. środowiska badają długoterminowe środki łagodzące mające na celu zapewnienie ochrony wody i gleby.
Dziesiątki wagonów w pociągu Norfolk Southern zapaliły się w nocy 3 lutego, wywołując ewakuację, a dwa dni później chlorek winylu został uwolniony do powietrza z pięciu wagonów.
Od tego czasu utrzymujące się chemiczne zapachy w powietrzu sprawiły, że mieszkańcy zgłaszali nieprzyjemne objawy zdrowotne, martwili się potencjalnym wpływem na zwierzęta i kwestionowali, czy pobyt w mieście jest bezpieczny. EPA i Departament Transportu.
Zgodnie z nakazem EPA Norfolk Southern zostanie obciążony trzykrotnie wyższą opłatą za wszystko, czego nie zrobi, podała agencja. EPA będzie również przewodzić odpowiedzi; Do tej pory agencje Ohio i lokalni urzędnicy prowadzili wysiłki przy wsparciu EPA.
Dyrektor generalny Norfolk Southern, Alan Shaw, zobowiązał się do usunięcia zanieczyszczenia. Przedstawiciele firmy opuścili spotkanie w ratuszu z mieszkańcami w zeszłym tygodniu, po którym Shaw wystosował „list otwarty”, w którym stwierdził, że firma pozostanie we wschodniej Palestynie „tak długo, jak będzie to konieczne dla zapewnienia wam bezpieczeństwa”.
„Chcę, aby mieszkańcy wschodniej Palestyny wiedzieli, że Norfolk Southern będzie nadal pomagać ich społeczności tak długo, jak będą potrzebni” – powiedział Shaw w poniedziałkowym oświadczeniu, ogłaszając, że „kolejarz z Norfolk Southern, który mieszka we wschodniej Palestynie” zostanie zatrudniony . Jeden rok interakcji społecznych jest jednym z różnych działań informacyjnych podejmowanych przez Koleje.
Urzędnicy EPA i gubernator stanu Ohio Mike DeWine (z prawej) powiedział wcześniej, że jest zaangażowany w oczyszczanie Norfolk Southern i podejmie kroki prawne, jeśli kolej nie wykona pracy prawidłowo.
Nowy krok EPA odbywa się za pośrednictwem CERCLA, która pozwala rządowi federalnemu oczyścić to, co jest powszechnie znane jako strony Superfund. Agencja stwierdziła, że oznacza to przejście od reagowania kryzysowego do długoterminowego sprzątania.
Można to postrzegać jako nacisk administracji Bidena na wzięcie odpowiedzialności za kryzys i złagodzenie krytyki.
Administracja zaprzeczyła zarzutom, że reakcja była powolna, twierdząc, że pracownicy federalni byli na ziemi w ciągu kilku godzin od katastrofy.
Jeszcze w tym tygodniu usługi porządkowe będą świadczone mieszkańcom Wschodniej Palestyny i właścicielom firm, podała EPA. Zespoły wysłane przez rząd centralny w celu sprawdzenia stanu zdrowia mieszkańców miały również przybyć we wtorek.
Pełne skutki katastrofy nie są jeszcze znane. W poniedziałek Norfolk Southern powiedział, że usunął co najmniej 15 000 funtów zanieczyszczonej gleby i 1,1 miliona galonów zanieczyszczonej wody z torów.
Nie odzwierciedla to jednak pełnego zakresu zanieczyszczenia. Chemikalia przedostały się do lokalnych dróg wodnych i do powietrza, a eksperci stwierdzili, że ustalenie, czy gleba i woda są trwale skażone, zajmie trochę czasu.
Norfolk Southern powiedział w poniedziałkowym oświadczeniu, że większość wagonów przewożących niebezpieczne chemikalia została odkażona, gdy pociąg się wykoleił. Jeśli wszystko zostanie wyjaśnione, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu przeprowadzi inspekcję samochodów w ramach dochodzenia przed ich usunięciem.
Ta historia zostanie zaktualizowana.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.