- Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział w piątek, że związek zawodowy United Auto Workers prowadzi rozmowy z Ford Motor w sprawie przyszłych fabryk akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
- „Wierzę, że możemy osiągnąć kompromis w sprawie wynagrodzeń i świadczeń, ale jak dotąd UAW podtrzymuje kontrakt w sprawie zakładników fabryk akumulatorów” – powiedziała Farley.
- W piątek UAW ogłosiło, że rozszerzy strajk na dwa dodatkowe zakłady montażowe – po jednym w Ford i General Motors.
Członkowie pikiety United Auto Workers przed zakładem montażowym Michigan w Wayne w stanie Michigan, 26 września 2023 r.
Mateusz Hatcher | AFP | Dobre zdjęcia
DETROIT – Związek zawodowy United Auto Workers prowadzi rozmowy z Ford Motor Company na temat przyszłych fabryk akumulatorów do pojazdów elektrycznych, powiedział dyrektor generalny Forda Jim Farley podczas piątkowej konferencji prasowej.
„Wierzę, że możemy pójść na kompromis w sprawie płac i świadczeń, ale jak dotąd UAW wstrzymuje kontrakt z zakładnikami fabryk akumulatorów” – powiedział w piątek po ogłoszeniu przez UAW, że rozszerzy strajki na dwa dodatkowe zakłady montażowe – po jednym w Ford i po jednym General Motors.
Farley skrytykował związek za strategię ukierunkowanego strajku, stwierdzając, że uważa te działania za „przedwczesne” i że związek nigdy nie wykazał zainteresowania osiągnięciem porozumienia przed ostatecznym terminem 14 września.
Warte wielomiliardy dolarów fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych – i ich oczekiwane tysiące pracowników – mają kluczowe znaczenie dla przyszłości przemysłu samochodowego i mają wyjątkową pozycję, dzięki której mogą mieć daleko idące konsekwencje dla UAW, producentów samochodów i wysiłków prezydenta Joe Bidena w stronę krajowej produkcji.
Obecni i byli przywódcy związkowi powiedzieli wcześniej CNBC, że dla długoterminowej żywotności związku zakłady produkujące akumulatory muszą priorytetowo traktować organizację pracy, nawet jeśli jest to omówione bezpośrednio w umowie krajowej.
Są one jednak uważane za kwestię „dziką kartą” w negocjacjach kontraktowych. Ponieważ wiele z ogłoszonych fabryk akumulatorów to spółki joint venture, nie można ich zgodnie z prawem objąć bieżącymi negocjacjami.
Ford ogłosił cztery przyszłe fabryki akumulatorów, w tym trzy spółki joint venture i spółkę zależną będącą w całości jego własnością, korzystającą z technologii akumulatorów licencjonowanej od chińskiego dostawcy samochodów CATL. Farley powiedziała, że na początku tygodnia Ford zawiesił budowę tej ostatniej fabryki w Marshall w stanie Michigan z powodu negocjacji związkowych.
„Możemy uczynić Marshalla bardzo dużym lub bardzo małym” – powiedziała Farley w piątek.
GM jest jedynym producentem samochodów z Detroit posiadającym spółkę joint venture związaną z fabryką akumulatorów – pierwszą w kraju, która stawiła czoła tej szczególnej dynamice negocjacji i główną fabryką wyznaczającą standardy w branży.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.