Dochodzenie Senatu wykazało, że samochody importowane przez BMW są powiązane z pracą przymusową w Chinach

Dochodzenie przeprowadzone przez Kongres wykazało, że BMW, Jaguar Land Rover i Volkswagen kupowały części pochodzące od chińskiego dostawcy oznaczonego przez Stany Zjednoczone jako uczestnika programów pracy przymusowej w Xinjiangu na dalekim zachodzie Chin, które są przedmiotem masowej inwigilacji mieszkańców. Bariery.

Z raportu wynika, że ​​zarówno BMW, jak i Jaguar Land Rover w dalszym ciągu importowały części wyprodukowane przez chińską firmę do Stanów Zjednoczonych z naruszeniem amerykańskiego prawa, nawet po otrzymaniu pisemnego powiadomienia o obecności zakazanych produktów w ich łańcuchach dostaw.

Po tym, jak w grudniu chiński dostawca został dodany do rządowej listy firm uczestniczących w pracy przymusowej, BMW wysłało do Stanów Zjednoczonych co najmniej 8 000 pojazdów Mini. Volkswagen podjął kroki, aby rozwiązać ten problem.

Dochodzenie, zapoczątkowana w 2022 r. przez Demokratę z Oregonu Rona Wydena, przewodniczącego Senackiej Komisji Finansów, podkreśla ryzyko dla głównych producentów samochodów, gdy Stany Zjednoczone próbują wyegzekwować obowiązujące od dwóch lat prawo mające na celu blokowanie towarów z Xinjiangu. Ujgurska ustawa o zapobieganiu pracy przymusowej zabrania przywozu do Stanów Zjednoczonych towarów wyprodukowanych w całości lub w części w Xinjiangu, chyba że importer może udowodnić, że nie zostały one wyprodukowane przy użyciu pracy przymusowej.

W oświadczeniu p. „Producenci samochodów chowają głowę w piasek, a potem przysięgają, że nie mogą znaleźć pracy przymusowej w swoich łańcuchach dostaw” – powiedział Wyden.

„W jakiś sposób pracownicy nadzoru Komisji Finansów odkryli, czego wielomiliardowe firmy najwyraźniej nie mogły zrobić: samochody importowane przez BMW, części Jaguara Land Rovera i samochody produkowane przez VW AG – wszystkie zawierały podzespoły wyprodukowane przez dostawcę, któremu zakazano wykorzystywania ujgurskiej pracy przymusowej.” powiedział. Dodany. „Samokontrola producentów samochodów najwyraźniej nie działa”.

Część, o której mowa, nazywa się transformatorem pasa ruchu i jest częścią systemu umożliwiającego komunikację między elektronicznymi elementami pojazdu. Producenci samochodów nie kupowali części bezpośrednio od Sichuan Jingweda Technology Group, znanej również jako JWD, chińskiego producenta, który rzekomo korzystał z pracy przymusowej. Była raczej częścią modułu elektronicznego zakupionego od Lear Corporation, dostawcy samochodowych układów elektrycznych.

READ  Wszystkie najważniejsze wydarzenia 64. rozdania nagród Grammy

Lear oświadczył w oświadczeniu, że nie ma bezpośredniego związku z JWD, ale kupuje części za pośrednictwem innego dostawcy. Kiedy Lear dowiedział się, że JWD został dodany do listy pracowników przymusowych, firma oświadczyła: „Natychmiast powiadomiliśmy naszych klientów o produktach zawierających te komponenty i współpracowaliśmy z naszym dostawcą, aby szybko przenieść produkcję tych komponentów do innego poddostawcy”.

Oraz: „Traktujemy te sprawy poważnie i podzielamy chęć grupy do walki z pracą przymusową”.

Chiński rząd prowadzi programy wysyłające mieszkańców Xinjiangu do pracy w prywatnych firmach i na farmach, a eksperci ds. praw człowieka twierdzą, że niektóre z tych ustaleń mają charakter przymusu. Raporty opublikowane w ciągu ostatnich kilku lat przez badaczy z Australijskiego Instytutu Polityki Strategicznej i Uniwersytetu w Sheffield Hallam powiązały JWD ze sponsorowanymi przez rząd programami wymiany pracowników, w tym z przeniesieniem do firmy setek mieszkańców Xinjiangu w 2018 r. W grudniu rząd USA dodał: JWD rekrutuje, transportuje lub przyjmuje pracowników przymusowych na potrzeby listy firm, które współpracowały z rządem Xinjiangu.

W styczniu Lear ogłosił, że sprzedał komponent JWD wszystkim trzem producentom samochodów. Później Volkswagen dobrowolnie poinformował amerykańskich agentów celnych, że dana część znajdowała się w samochodach przewożonych do USA. Firma zorganizowała przeniesienie obszaru do portów amerykańskich przed wjazdem do kraju.

Jednak BMW kontynuowało import tej części i tysięcy zawierających ją pojazdów Mini co najmniej do kwietnia, nawet po otrzymaniu listu od Leara – podała grupa. Wygląda na to, że BMW zaprzestało jego importu dopiero po tym, jak zespół BMW zadał kilka pytań dotyczących JWD.

BMW oświadczyło w oświadczeniu, że podjęło kroki w celu zaprzestania importu części i dobrowolnie wymieni je w pojazdach, które je posiadają. „Grupa BMW ma rygorystyczne standardy i zasady dotyczące praktyk w zakresie zatrudnienia, praw człowieka i warunków pracy, których muszą przestrzegać wszyscy nasi bezpośredni dostawcy” – stwierdziła firma.

READ  SpaceX Launch: Podróże związane z ISS. Wszystko, co musisz wiedzieć, jest tutaj

Z raportu wynika, że ​​Jaguar Land Rover otrzymał list od Leara w styczniu, poinformował jednak grupę, że jej spółka zależna w Ameryce Północnej nie została poinformowana. Po 22 kwietnia firma kontynuowała import komponentu JWD do czasu, aż Lear ponownie poinformował Jaguara Land Rovera.

Jaguar Land Rover oświadczył, że nie sprzedaje używanych części do starszych pojazdów, a jedynie importuje je jako zamienniki. Brytyjska firma stwierdziła, że ​​gdy dowiedziała się, że części znajdują się na liście pracowników przymusowych, natychmiast zaprzestała ich wysyłki i przeznaczyła do zniszczenia.

„JLR poważnie podchodzi do kwestii praw człowieka i pracy przymusowej oraz posiada aktywny program ochrony praw człowieka i inicjatyw przeciwdziałających niewolnictwu” – stwierdziła firma w oświadczeniu.

Volkswagen w dalszym ciągu utrzymuje zakład w Xinjiangu w ramach spółki joint venture z chińską firmą państwową. Volkswagen powiedział grupie, że zewnętrzna firma przeprowadziła audyt obiektu i stwierdziła, że ​​do 2023 r. będzie on wolny od pracy przymusowej, odmówił jednak dostarczenia Kongresowi pełnej kopii audytu.

Volkswagen w oświadczeniu stwierdził, że „szybko i odpowiedzialnie wymieniliśmy część” i postępowaliśmy zgodnie z prawem.

„Volkswagen bardzo poważnie podchodzi do zarzutów dotyczących łamania praw człowieka i dokłada wszelkich starań, aby zapobiegać wykorzystywaniu pracy przymusowej w naszym łańcuchu dostaw” – stwierdziła firma.

Chiny zaprzeczają istnieniu pracy przymusowej i łamaniu praw człowieka w Xinjiangu. Według rządu USA w latach 2017–2019 chińskie władze w Xinjiangu przetrzymywały w ośrodkach reedukacyjnych ponad milion Ujgurów i innych mniejszości.

Obecnie nadal utrzymuje się wysoki poziom pozbawienia wolności i wiele form indoktrynacji politycznej Oświadczenie Z Służby Badawczej Kongresu. „The New York Times” udokumentował także chiński program masowych zatrzymań w Xinjiangu.

Chiny to największy na świecie rynek samochodowy i szybko się rozwija. Na kraj ten przypadła jedna trzecia wszystkich samochodów sprzedanych przez BMW i Volkswagen oraz jedna piąta sprzedaży Jaguara Land Rovera w pierwszym kwartale.

READ  Przybrzeżny beryl może mieć wpływ na Teksas. Oczekuje się, że burza odzyska siłę huraganu

Jednak zagraniczni producenci samochodów walczą o utrzymanie udziału w rynku w obliczu ataku nowych chińskich rywali skupionych na pojazdach elektrycznych. Zagranicznym producentom samochodów trudno jest utrzymać dobre stosunki z chińskim rządem, przestrzegając jednocześnie amerykańskich i europejskich standardów praw człowieka.

Samochody składają się z dziesiątek tysięcy komponentów, a część JWD znajduje się na kilku poziomach w łańcuchu dostaw tych głównych producentów samochodów. Jednakże te incydenty podkreślają niedoskonałość obecnych systemów stosowanych do identyfikacji pracowników przymusowych, takich jak panel Senatu, kwestionariusze, samoopisy i ograniczone audyty bezpośrednich dostawców.

Richard Mojica, prawnik celny w Miller & Chevalier, powiedział, że producenci samochodów stanęli przed „ogromnym” zadaniem, próbując prześledzić całe łańcuchy dostaw, ponieważ są w dużym stopniu uzależnieni od współpracy z bezpośrednimi dostawcami, co nie zawsze się zdarza.

Stany Zjednoczone „nadal nie zatrzymują samochodów i części samochodowych w znaczących ilościach” – stwierdził. Jednak poprawa egzekwowania przepisów przez rząd może skłonić producentów samochodów i ich dostawców do pilniejszego opracowania sieci dostaw.

Firmy kupujące bawełnę, pomidory, panele słoneczne, minerały krytyczne i inne towary z Chin również borykają się z narażeniem Xinjiangu na swoje łańcuchy dostaw.

W czwartek administracja Bidena dodała 26 chińskich firm tekstylnych do ujgurskiego zakazu pracy przymusowej. Lista firm, powołując się na ich powiązania z pracą przymusową. Pan Wyden powiedział, że wzywa amerykańskie służby celne do zaostrzenia egzekwowania przepisów i rozprawienia się z osobami naruszającymi przepisy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *