Disney (DIS) ogłosił kwartalne zyski po dzwonku w środę, nieco poniżej oczekiwań, ponieważ firma wprowadziła masowe zwolnienia, starając się obniżyć koszty o 5,5 miliarda dolarów i zwolnić 7 000 miejsc pracy w okresie letnim.
Raport był pierwszym, odkąd Disney ogłosił swoją nową trzytorową reorganizację biznesową – Disney Entertainment, ESPN i Disney Parks, Experiences and Products – gdy dyrektor generalny Bob Iger próbuje usprawnić firmę medialną i zresetować jej strategię. Spółka rozpocznie raportowanie w nowej strukturze jeszcze w tym roku.
Parki rozrywki nadal osiągały lepsze wyniki, a przychody operacyjne osiągnęły 2,17 miliarda dolarów w kwartale, odzwierciedlając ostatnie trendy rywali, takich jak Comcast’s Universal (CMCSA).
Chociaż abonenci Disney+ nie spełnili oczekiwań, straty związane z transmisją strumieniową zmniejszyły się do 659 mln USD w drugim kwartale – powyżej konsensusowych szacunków na poziomie 850 mln USD – ze straty w wysokości 887 mln USD rok wcześniej. Firma odnotowała stratę strumieniową w wysokości 1,1 miliarda dolarów w pierwszym kwartale i stratę w wysokości 1,5 miliarda dolarów w czwartym kwartale.
„Jesteśmy zadowoleni z naszych osiągnięć w tym kwartale, w tym z lepszych wyników finansowych naszej działalności związanej z transmisją strumieniową, co odzwierciedla strategiczne zmiany, które wprowadzamy w całej firmie, aby zmienić pozycję Disneya na zrównoważony wzrost i sukces” – powiedział Iger w komunikacie o zarobkach. . „Od filmów po telewizję, sport, wiadomości i nasze parki rozrywki, nadal zapewniamy konsumentom, jednocześnie ustanawiając bardziej wydajne, zintegrowane i usprawnione podejście do naszej działalności”.
Akcje spadły natychmiast po publikacji, a akcje spadły o 2% w obrocie po godzinach
Oto wyniki Disneya za drugi kwartał w porównaniu z konsensusowymi szacunkami Wall Street opracowanymi przez Bloomberg:
-
Przychód: 21,82 mld USD w porównaniu z oczekiwanymi 21,82 mld USD
-
przym. Zysk na akcję (EPS): Oczekuje się 0,93 USD i 0,94 USD
-
Łączna liczba subskrybentów Disney+: 157,8 mln Oczekuje się 163,1 mln
-
Przychody z parków Disneya, atrakcji i produktów: 7,78 miliarda dolarów Oczekuje się 7,67 miliarda dolarów
Iger, który w listopadzie powrócił na stanowisko dyrektora generalnego, skupił się bardziej na zyskach, ponieważ inwestorzy odwracają uwagę od wzrostu liczby abonentów i kładą większy nacisk na marże. Dział firmy zajmujący się bezpośrednimi kontaktami z konsumentami, w skład którego wchodzą Disney+, Hulu i ESPN+, wydał ponad 4 miliardy dolarów w roku podatkowym 2022, który zakończył się 1 października, po wydaniu 33 miliardów dolarów na treści w zeszłym roku.
Od tego czasu Iger ciężko pracował nad stworzeniem nowych źródeł przychodów Niedawno uruchomiono warstwę Disneya z reklamamiRóżne podwyżki cen pomogą zrekompensować dodatkowe straty.
Iger konsekwentnie potwierdza perspektywy firmy na osiągnięcie rentowności przesyłania strumieniowego do 2024 r., choć będzie to wyboista droga.
Przyszłość Hulu wisi na włosku z obawami o rentowność po tym, jak powiedział Bob Iger „Wszystko było na stole” O roli firmy w streamerze. Inwestorzy będą uważnie obserwować dodatkowe komentarze dotyczące wezwania do zarobków dotyczące przyszłości ogólnej wizji transmisji strumieniowej Hulu i Igera.
Reklama nadal przeszkadzała, podobnie jak konkurenci. Przychody sieci liniowej spadły w tym kwartale o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Po stronie parków przychody operacyjne przekroczyły oczekiwania na poziomie 2,14 mld USD i osiągnęły 2,17 mld USD, w porównaniu z 1,76 mld USD w drugim kwartale 2022 r.
Parki wzrosły do 3,05 miliarda dolarów w pierwszym kwartale dzięki silnym trendom w krajowych parkach rozrywki. Pomimo wyższego ryzyka dla marż w związku z inflacją, analitycy nadal są optymistycznie nastawieni do działalności parkowej.
Na początku tego roku Disney Ogłoszono długo oczekiwane aktualizacje Jego system rezerwacji parków i roczny program dla posiadaczy biletów spotkał się z ostrym sprzeciwem konsumentów w związku z długim czasem oczekiwania i niebotycznymi cenami biletów.
Kanał Aleksandry Starszy reporter w Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze @alliecanal8193 i wyślij e-mail na adres [email protected]
Kliknij tutaj, aby uzyskać dogłębną analizę, w tym najnowsze wiadomości giełdowe i wydarzenia związane z ruchem akcji
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.