We wtorek Cruise wycofał pojazdy z rynku, aby naprawić oprogramowanie całej swojej floty pojazdów autonomicznych, twierdząc, że rozwiąże to problem „reakcji pokolizyjnej”, która „zwiększa ryzyko obrażeń”. Firma uziemiła już całą swoją flotę pojazdów autonomicznych w całym kraju po wypadku z udziałem pieszego, który miał miejsce w zeszłym miesiącu. Coś, do czego Cruze nie ma sterownika Samochody zatrzymały pieszego, co firma początkowo błędnie przedstawiła jako zdarzenie podczas wypadku z 2 października.
Zgłoszenie Ogłaszając we wtorek decyzję o wycofaniu pojazdu do Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Cruise powiedział, że aktualizacja oprogramowania ulepszy jego „podsystem wykrywania kolizji”, aby lepiej określić, czy po wypadku powinien pozostać, czy opuścić ruch, w zależności od charakteru zdarzenia. . W przeciwieństwie do tradycyjnych wycofań, które zwykle obejmują sprzęt, tego typu wycofania pojazdów autonomicznych mają formę aktualizacji oprogramowania.
Jak wynika z dokumentów NHTSA, „Cruise opracował aktualizację oprogramowania, która rozwiązuje problem”, który 2 października spowodował zatrzymanie się pieszych. „Dzięki nowej aktualizacji Cruise AV działałby stabilnie podczas incydentu z 2 października.”
Cruz powiedział, że aktualizacja została udostępniona jego samochodom będącym nadal w ruchu z kierowcami testowymi. Chociaż nie jest jasne, kiedy zacznie działać, firma oświadczyła, że „wdroży rozwiązanie” dla swojej floty autonomicznej przed wznowieniem działalności bez kierowcy.
Do wypadku 2 października doszło, gdy pieszy na przejściu dla pieszych wjechał na ruchliwe skrzyżowanie w San Francisco i został potrącony przez samochód kierowany przez człowieka. Pieszy przez kilka minut toczył się po przedniej szybie, po czym został rzucony na drogę samochodu bez kierowcy. Materiał filmowy z wypadku, udostępniony początkowo przez Cruz „Washington Post”, innym mediom i Kalifornijskiemu Departamentowi Pojazdów Silnikowych, pokazuje, jak samochód bez kierowcy zatrzymuje się po kontakcie z pieszym.
Jednak kilka tygodni później kalifornijski DMV dowiedział się, że śledczy nadal jechali z prędkością 7 mil na godzinę, a kobieta była przygwożdżona około 20 stóp pod spodem. DMV twierdzi, że manewr ten może zwiększyć liczbę obrażeń pieszych. Rzeczniczka Departamentu Zdrowia Publicznego San Francisco powiedziała, że od środy kobieta przebywała w szpitalu.
Ogłaszając wycofanie samochodu do NHTSA, Cruz powiedział, że po wykryciu kolizji w pewnych sytuacjach system automatycznie spróbuje wyłączyć samochód z ruchu, „zamiast pozostać stabilny, gdy zakładanie swetra nie jest pożądane”. odpowiedź.”
„Ten problem może wystąpić po zderzeniu z pieszym znajdującym się nisko nad ziemią na drodze pojazdu AV” – stwierdziła firma.
W świetle wypadku, który miał miejsce 2 października, kalifornijski DMV zawiesił w zeszłym miesiącu zezwolenia Cruzowi na jazdę bez kierowcy, po tym jak śledczy ustalili, że robotaxis stwarza „nieuzasadnione ryzyko” dla społeczeństwa.
W zeszłym miesiącu w wywiadzie dla The Post dyrektor generalny Cruise Kyle Vogt powiedział, że krytyka samochodów autonomicznych jest powszechna, a wiele incydentów z udziałem jego firmy było „ekscytujących”. Jak wynika z nagrania audio spotkania, które odbyło się 6 listopada, dyrektor generalny, który stawiał twarde zarzuty, zmienił w ostatnich tygodniach zdanie i powiedział pracownikom, że możliwe są zwolnienia, ponieważ firma próbuje odbudować zaufanie publiczne. Źródło: Forbes.
„Nadal pracujemy nad tym, co to oznacza dla firmy i kogo to będzie dotyczyć, ale nie mamy odpowiedzi na wszystkie pytania” – stwierdził, zgodnie z transkrypcją uzyskaną przez „Forbes”. „Mogę jednak obiecać, że podam więcej szczegółów w ciągu najbliższych trzech tygodni. Zasadniczo nie wtedy, gdy zwolnienia będą dotyczyć pracowników zatrudnionych na pełen etat; wtedy poinformujemy Państwa o aktualnym harmonogramie prac .”
Osoba zaznajomiona z planami Cruise’a potwierdziła treść nagrania audio.
Środa w osobnym wpisie na blogu, opisał także kroki, jakie według firmy podejmuje po krachu z 2 października. Obejmuje to zatrudnienie dyrektora ds. bezpieczeństwa i zaangażowanie zewnętrznej firmy prawniczej, aby „lepiej zrozumieć reakcję Cruz na incydent z 2 października, w tym interakcje Cruz z organami ścigania, organami regulacyjnymi i mediami”.
„Naszym celem jest tworzenie lepszej podróży, a te początkowe kroki to tylko kilka kroków, podczas których słuchamy, uczymy się i doskonalimy” – stwierdziła firma. W poście na blogu. „Dążymy do informowania naszych klientów, organów regulacyjnych i społeczeństwa o całym tym procesie”.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.