FILADELFIA, 12 czerwca (Reuters) – Ludzkie szczątki wydobyto z zawalonego wiaduktu na autostradzie międzystanowej 95 w Filadelfii w poniedziałek, gdy ekipy usuwały betonowe gruzy z miejsca zawalenia się autostrady w ognisty weekend, który zamknął odcinek jednego z najbardziej ruchliwych korytarzy transportowych. wschodnie wybrzeże USA.
The Sekcja I-95 Cysterna przewożąca benzynę zapaliła się w niedzielę, powodując zawalenie się betonowego krawężnika i zatrzymanie ruchu w obu kierunkach. Urzędnicy nie powiedzieli dokładnie, w jaki sposób paliwo zostało zapalone.
Gdy ekipy wykopaliskowe pracowały w poniedziałek nad usunięciem gruzu z terenu budowy, ciało zostało wydobyte z gruzów i przekazane lekarzowi sądowemu hrabstwa Filadelfii w celu identyfikacji, podała stanowa policja w oświadczeniu.
Kierowca ciężarówki, Nathaniel Moody, nie został odnaleziony natychmiast po wypadku, poinformował lokalny oddział ABC WPVI-TV.
Podczas porannych dojazdów lokalni reporterzy ruchu informowali o korkach w pobliżu rampy i na alternatywnych trasach, ale niewielu kierowców zdawało się słuchać ostrzeżeń, aby skorzystać z transportu publicznego lub zostać w domu.
„Z biegiem czasu sytuacja się pogarsza” – powiedział korespondent KYW News Radio Traffic Justin Traffic o 8 rano EST (1200 GMT).
Zauważył, że poniedziałki są zwykle dniami o niskim natężeniu ruchu. „Jutro rzeczywiście będzie prawdziwym sprawdzianem”.
Pracownicy i śledczy spędzili poranek i popołudnie na badaniu zniszczeń na miejscu zdarzenia, podczas gdy koparka przesuwała ogromne kawałki betonu przez gruz, na którym kiedyś znajdowała się część autostrady.
Urzędnicy powiedzieli, że odbudowa odcinka I-95, głównej autostrady północ-południe na wschodnim wybrzeżu, która biegnie od Miami do granicy z Kanadą w Maine, zajmie miesiące.
Sekretarz transportu USA Pete Buttigieg powiedział, że rząd federalny współpracuje ze stanem Pensylwania w celu naprawy autostrady.
„To będzie duże zakłócenie w tym regionie” – powiedział Buttigieg. Nie określił dokładnego harmonogramu naprawy, ale powiedział „zdecydowanie nie dni. Nie mówimy o kilku, jeśli tygodniach”.
Szef Federalnej Administracji Autostrad planuje odwiedzić to miejsce, powiedziała rzeczniczka Białego Domu Karine Jean-Pierre. Dochodzenie w tej sprawie prowadzi amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB).
Gubernator Pensylwanii Josh Shapiro ogłosił w poniedziałek stan klęski żywiołowej, uwalniając fundusze federalne na odbudowę odcinka autostrady, z którego codziennie korzysta 160 000 pojazdów.
Wezwał mieszkańców do szukania alternatyw, korzystania z pociągów podmiejskich lub pracy z domu.
Firmy kurierskie UPS (UPS.N) i FedEx (FTX.N) poinformowały, że wprowadzają zmiany.
Buttigieg powiedział, że departament planuje wykorzystać fundusze pomocowe na odbudowę, ale nie określił kwoty.
Powiedział, że zamknięta część I-95 jest główną trasą dostarczania towarów. „Nie chodzi tylko o podróże – to także łańcuch dostaw”.
Andy Herman, były prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Inżynierów Budownictwa, powiedział, że mosty nie zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać ciepło pożaru cysterny, które może przekroczyć 2000 Fahrenheita (1090 stopni Celsjusza), a takie incydenty nie są rzadkością.
Herman powiedział, że niedzielne zawalenie wywoła debatę na temat zmiany wymagań projektowych mostów, ale trudno sobie wyobrazić, jak Stany Zjednoczone mogą ulepszyć wiele wiaduktów w kraju.
„Oznacza to, że starają się utrzymać podstawowe bezpieczeństwo mostów w miarę ich niszczenia” – powiedział.
Reportaż Jareda Renshawa z Filadelfii, Davida Shepherdsona z Waszyngtonu, Brada Brooksa z Lubbock w Teksasie i Andrei Shalal z Waszyngtonu; Montaż: Jonathan Otis, Lisa Schumacher i Mark Heinrich
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.