Caitlin Clark finalizuje umowę poparcia z Nike: Źródła

Autorzy: Shams Sarania, Mike Workunov i Ben Pickman

Nowicjuszka z Indiana Fever, Kaitlyn Clark – wybrana z numerem 1 w poniedziałkowym drafcie do WNBA – zbliża się do podpisania lukratywnego, ośmiocyfrowego kontraktu z Nike, podają źródła branżowe. Atletyczny.

Źródła podają, że Clark ma także otrzymać charakterystyczne buty Nike. Dwa źródła branżowe podają, że Under Armour i Adidas zaoferowały Clarkowi znaczne oferty.

Poprzedni kontrakt Clarka z Nike wygasł z końcem niedawno zakończonego sezonu koszykówki w college'u, co pozwoliło mu wejść na rynek w szczytowym okresie swojej popularności. Clark był supernową na Uniwersytecie Iowa, bijąc rekordy i przyciągając nowych fanów do uniwersyteckiej koszykówki. Podczas turnieju kobiecej NCAA stan Iowa ustanowił rekordy oglądalności w każdym rozegranym meczu, osiągając 18,9 miliona widzów po przegranej meczu hokeja o tytuł mistrza kraju z Karoliną Południową.

Zainteresowanie draftem WNBA jest najwyższe w historii, a także ustanawia rekordy oglądalności – tegoroczny draft obejrzało ponad cztery razy więcej widzów niż w zeszłym roku (2,4 miliona), bijąc poprzedni rekord oglądalności draftu WNBA ustanowiony w 2004.

Ponieważ w ostatnich miesiącach przybywali do niej sponsorzy, a Kaitlyn Clarke wykazała zainteresowanie pozostaniem w biznesie, oczekiwano, że Clarke zdobędzie jeden z najbardziej lukratywnych kontraktów na sneakersy w WNBA. Ma już kontrakty reklamowe z Gatorade, State Farm i Panini.

Źródła branżowe podają, że Stephen Curry z Golden State, który wprowadził markę Curry jako charakterystyczne, niezależne przedsięwzięcie z Under Armour, wziął udział w spotkaniu firm z Clarkiem. Pod koniec ubiegłego roku marka Curry podpisała kontrakt z gwiazdą Kings De'Aaronem Foxem jako pierwszym zawodnikiem NBA i podpisała wieloletni kontrakt z Milesią Fulvili, strażniczką Uniwersytetu Południowej Karoliny, stając się pierwszym sportowcem z college'u, który bezpośrednio współpracuje z firmą.

Ostatni tydzień pokazał, jak bardzo popularny i mainstreamowy stał się Clark. Wystąpił gościnnie w „Saturday Night Live”. Następnie wzrosła oglądalność draftu do WNBA. Fanatycy twierdzą, że jego koszulka była najlepiej sprzedającą się w historii firmy spośród wszystkich wyborów wybranych podczas draftu. Stale rośnie także zainteresowanie biletami.

READ  Akcje Instacart rozpoczynają handel na Nasdaq

Na konferencji prasowej po projekcie Clarke powiedział, że zmiana pro nie ma znaczącego wpływu na sposób prowadzenia wszelkich spraw pozasądowych.

„Jeśli mam być całkowicie szczery, czuję, że niewiele się zmieniłem w porównaniu z tym, jak żyłem przez ostatni rok” – powiedział. „Sponsorowanie pozostanie takie samo. Ludzie wokół mnie, agenci i tak dalej, byli w stanie mi pomóc i kierować przez cały ostatni rok. Nie wiem, czy byłbym w tym momencie, gdyby nie tak wielu z nich.

Wymagana lektura

(Zdjęcie: Ron Hoskins/NBAE za pośrednictwem Getty Images)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *