Boeing zgadza się kupić Spirit Aerosystems w ramach planu poprawy bezpieczeństwa

Nicka Oxforda/Reutersa

Siedziba Spirit Aerosystems Holdings Inc. znajduje się w Wichita w stanie Kansas 17 grudnia 2019 r.


Nowy Jork
CNN

Boeing zgodził się kupić jednego ze swoich kluczowych dostawców i partnerów produkcyjnych, Spirit Aerosystems, w ramach planu naprawy poważnie nadszarpniętej reputacji producenta samolotów w zakresie bezpieczeństwa.

The Cała umowa udziałowa, W poniedziałek ogłoszono, że po miesiącach rozmów między Boeingiem a firmą, które rozpoczęły się w 2005 roku, wycenę dostawcy wyceniono na 4,7 miliarda dolarów, czyli 37,25 dolarów za akcję. Boeing ogłosił zamiar zakupu Spirita w marcuPonowne zarejestrowanie spółek zwiększy bezpieczeństwo.

Całkowita wartość transakcji wynosi około 8,3 miliarda dolarów, włączając ostatni odnotowany dług netto Spirit.

„Wierzymy, że ta umowa przyniesie ogromne korzyści pasażerom, klientom naszych linii lotniczych, pracownikom Spirit i Boeinga, naszym akcjonariuszom i narodowi” – ​​oznajmił w oświadczeniu prezes i dyrektor generalny Boeinga Dave Calhoun.

Spirit Aerosystems produkuje kluczowe komponenty do wielu modeli Boeinga, w tym kadłuby 737 Max. Części są następnie wysyłane do fabryk Boeinga w celu montażu. Firma produkuje również części dla rywala Boeinga, Airbusa, chociaż Boeing jest największym klientem Spirit.

Przejęcie Boeinga może oznaczać rozpad Spirit. W poniedziałkowym oświadczeniu Airbus oświadczył, że „podstawowa działalność” dostawcy powiązanego z Airbusem zostanie kupiona przez europejskiego producenta samolotów za nominalną kwotę 1 dolara.

Operacje te obejmują sekcje kadłuba A350 w Kinston w Karolinie Północnej i St. Nazaire we Francji oraz skrzydła i środkową część kadłuba A220 w Belfaście w Wielkiej Brytanii, Airbus podał w swoim oświadczeniu. Raport. Otrzyma od Spirit 559 milionów dolarów odszkodowania.

W ostatnich latach Spirit miał własne problemy z kontrolą jakości i Boeing zgodził się zapłacić firmie więcej za poprawę problemów z jakością i niezawodnością Spirit, które zaszkodziły produkcji i reputacji Boeinga.

Spirit zaręczył się w styczniu Pęknięta wtyczka drzwi Tuż po starcie samolot Alaska Airways 737 Max miał dziurę w boku.

READ  Zdjęcia satelitarne pokazują inwazję Izraela na północną Strefę Gazy

Boeing poinformował w zeszłym tygodniu, że dwóm różnym grupom pracowników powierzono pracę przy zatyczce do drzwi zastępującej drzwi ewakuacyjne. Załoga pierwszego zespołu usunęła wkładkę drzwi, aby rozwiązać problemy z nitami produkowanymi przez Spirit Aerosystems. Ale pracownicy Boeinga Dokumenty nie są generowane Aby wykonać tę pracę, usunięto wkładkę drzwiową wraz z czterema śrubami potrzebnymi do utrzymania jej na miejscu. Więc druga załoga wymieniła go, brakuje śrub.

Od czasu tego incydentu zgłosiło się kilku sygnalistów, w tym niektórzy pracownicy i wykonawcy Spirit. W zeszłym tygodniu na przykład A Informator Wykonawca Spirit Aerosystems oświadczył, że powiadomił firmę o szerokich lukach w kluczowym obszarze, które stwarzają „katastrofalne” ryzyko dla pasażerów samolotów 787 Dreamliner.

Spirit był zaangażowany w inne kwestie związane z bezpieczeństwem w Boeingu. W 2023 roku Boeing zastosował „niespełniający norm proces produkcyjny” podczas montażu części kadłubów odrzutowców 737 Max, co spowodowało, że Boeing wstrzymał dostawy samolotów. Na początku tego roku pracownik Spirit powiadomił Boeinga, że ​​dwa otwory mogły nie zostać wywiercone prawidłowo zgodnie z wymaganiami Boeinga, co zmusiło Boeinga do przeróbki około 50 samolotów, które nie zostały jeszcze dostarczone.

Departament Sprawiedliwości USA Zbliżamy się do porozumienia Według prawników reprezentujących rodziny osób, które zginęły w katastrofie 737 Max, zarzuty karne mogą obejmować monitorowanie korporacyjne i kary pieniężne.

Ta historia została zaktualizowana o dodatkowe informacje.

Wkład w powstanie tego raportu wnieśli Chris Isidore, Diksha Madhok i Olesya Dmitrakova z CNN.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *