Big Oil mówi rynkom Kongresu, a nie firmom ustalać ceny paliw – zeznania

7 marca 2022 r. benzyna wyciekła z terminalu mechanika na stacji benzynowej w Somerville, Massachusetts, USA. REUTERS / Brian Snyder / Zdjęcie pliku

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

WASZYNGTON, 5 kwietnia (Reuters) – Kierownictwo USA naftowe powie Kongresowi w środę, że prawodawcy zużywają zbyt dużo paliwa, zgodnie z wcześniej opublikowanymi pisemnymi dowodami na to, że zwiększają produkcję energii i że żadna firma nie ustalała cen benzyny. Ceny.

Prawodawcy nadzorujący i badający podkomisję Izby Reprezentantów USA ds. Energii i Handlu badają firmy o godzinie 10:30 czasu wschodnioamerykańskiego (14:30 GMT), dlaczego ceny ropy naftowej wzrosły, a ceny benzyny wzrosły. Surowce do paliw są na wyczerpaniu.

Grupa kierowców AAA poinformowała, że ​​ceny benzyny w USA, napędzane przez zachodnie sankcje dotyczące rosyjskiej inwazji na Ukrainę i moskiewskiego eksportu energii, osiągnęły rekordowo wysoki poziom 4,33 USD za galon, przed skorygowaniem o inflację 11 marca i 4,17 USD za galon w środę. Około 4% spadek.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Tymczasem międzynarodowe ceny ropy gwałtownie spadły, z najwyższego poziomu ponad 139 dolarów za baryłkę na początku marca do około 107 dolarów we wtorek, co oznacza spadek o 23%, a przyszłość niedokończonej benzyny spadła o około 15%. (Graficzny: Handel detaliczny — luka hurtowa)

„Firmy te osiągają rekordowe zyski i wzywamy je, aby zrobiły więcej w celu kontrolowania cen gazu” – powiedziała na Twitterze przedstawicielka USA Diana Tickett, przewodnicząca Partii Demokratycznej i podkomisji na Twitterze. Exxon Mobil (XOM.N)Szewron (XOM.N)BB USA (PPL)Shell USA, Devon Energy Corp. (TVNN) i pionierem (PXD.N) Będzie zeznawać.

„Chcemy wiedzieć, co powoduje te rekordowo wysokie ceny i co można zrobić, aby natychmiast je obniżyć” – powiedział. Wielu Demokratów narzekało, że firmy naftowe osiągnęły rekordowe zyski, ponieważ konsumenci borykają się z wyższymi cenami.

READ  S&P 500 zamyka się przed zeznaniami Powella, przed nadchodzącymi danymi

Koncerny naftowe Powie Niedobory siły roboczej i podaży uniemożliwiają szybki powrót produkcji ropy do poziomu sprzed epidemii, a ceny ustalane są na rynku międzynarodowym.

Mike Wirth, dyrektor generalny Chevron, powiedziałby, że ceny paliw zależą od dynamiki rynku.

„Zmiany cen ropy nie zawsze powodują natychmiastowe zmiany w pompie” – powiedział Wirth. „I chociaż ceny ropy naftowej mogą gwałtownie spaść, zajmie więcej czasu, aby przywrócić ceny pomp do konkurencji między punktami sprzedaży detalicznej”.

Prezydent Demokratów Joe Biden ogłosił w zeszłym tygodniu, że uwalnia ropę z rezerw strategicznych, wzywając firmy naftowe do zwiększenia produkcji i usług dla amerykańskich gospodarstw domowych zamiast inwestorów. Czytaj więcej

Chevron planuje w tym roku zwiększyć nakłady inwestycyjne o 50%, z czego połowa zostanie przeznaczona na produkcję ropy i gazu, a druga połowa na paliwa odnawialne i energię niskoemisyjną, powiedział Virt o wcześniej ogłoszonych celach.

Exxon, wiodąca firma naftowa w Stanach Zjednoczonych, poinformowała w poniedziałek, że jej wyniki za pierwszy kwartał przekroczyły siedmioletni kwartalny rekord. Zapowiedź dała sygnał, co czeka inne firmy na dochody z ropy po rosyjskiej inwazji, która spowodowała wzrost cen energii. Czytaj więcej

„Żadna firma nie ustala ceny ropy ani benzyny” – powiedział Darren Woods, prezes i dyrektor generalny Exxon. „Ustala cenę rynkową na podstawie dostępnej podaży i popytu na tę podaż”.

Gretchen Watkins, prezes Shell USA, mówi, że jego firma nie kontroluje ani nie jest właścicielem 13 000 stacji benzynowych, które noszą jego markę. „Każda z tych niezależnych firm jest odpowiedzialna za ustalanie lokalnej ceny detalicznej benzyny”.

Scott Sheffield, dyrektor naczelny Pioneer, czołowego producenta basenu permskiego, mówi, że firmy naftowe nie mogły szybko eksploatować rur z powodu niedoboru siły roboczej i łańcucha dostaw oraz nadmiarowości wielu platform i much do szczelinowania hydraulicznego, gdy ceny były niskie. 2020

READ  Wysłano misję EarthCare Cloud, aby rozwiązać nieznane problemy klimatyczne
Ceny detaliczne benzyny są wyższe niż ceny hurtowe ze względu na rafinację, transport, marketing i podatki, a różnica między nimi jest niestabilna – ceny detaliczne często spadają powoli.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Raport Timothy’ego Gardnera, Davida Shepherdsona w Waszyngtonie, Liz Hampton w Denver i Sabriny Vale w Houston; Montaż przez Richarda Bullina i Jonathana Odyssey

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *