Amerykańska agencja aktualizuje przegląd bezpieczeństwa autopilota Tesli przed wycofaniem

WASZYNGTON, 9 czerwca (Reuters) – Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) poinformowała w czwartek, że podniesie ankietę do 830 000 Tesli. (TSLA.O) Pojazdy z zaawansowanym systemem wspomagania kierowcy autopilotem, niezbędnym krokiem przed odwołaniem.

Agencja Bezpieczeństwa Samochodowego otworzyła wstępne oszacowanie wydajności systemu dla 765 000 pojazdów w sierpniu, po tym, jak Tesla uderzyła w kilkanaście zaparkowanych pojazdów ratunkowych – i Powiedział czwartek Zidentyfikowała sześć dodatkowych wypadków.

NHTSA rozwija swoje badania nad analizą inżynieryjną, którą należy wykonać przed oddzwonieniem, jeśli zostanie to uznane za konieczne.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa samochodów sprawdza, czy pojazdy Tesli zapewniają odpowiednią koncentrację na kierowcach. W większości analizowanych wypadków kierowcy stosowali się do strategii ostrzegawczej Tesli, która ma na celu przyciągnięcie uwagi kierowcy i stawia pytania o jej działanie.

W 2020 roku Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu Skrytykował „nieskuteczne monitorowanie zaangażowania kierowców” Tesli w następstwie katastrofalnej katastrofy autopilota w 2018 roku i powiedział, że NHTSA zapewniła „mniejszy nadzór”.

NHTSA powiedziałAktualizacja „Rozszerzenie istniejącej analizy zderzeń, ocena dodatkowych zestawów danych, przeprowadzanie ocen pojazdów i badanie zakresu, w jakim czynniki ludzkie lub zagrożenia bezpieczeństwa behawioralnego mogą zostać zwiększone przez osłabienie wydajności nadzoru kierowcy nad automatycznym pilotem i powiązanymi systemami”.

Tesla, która rozwiązała swoje biura prasowe, nie odpowiedziała na prośbę o komentarz.

NHTSA, automatyczny pilot, zgłosił 16 wypadków z udziałem pojazdów Tesli i 16 zgonów z udziałem standardowych ratowników i pojazdów utrzymania dróg.

Demokratyczny senator Ed Margie pochwalił modernizację NHTSA. „Każdego dnia Tesla ignoruje zasady bezpieczeństwa i wprowadza w błąd opinię publiczną o swoim systemie „autopilota”, a nasze drogi stają się coraz bardziej niebezpieczne” – napisał na Twitterze.

Analiza NHTSA wykazała, że ​​ostrzeżenia o kolizji z przodu były aktywowane w większości przypadków na krótko przed uderzeniem, a automatyczne hamowanie awaryjne interweniowało następnie w prawie połowie wypadków.

READ  Jak LeBron, Steve Kerr zwerbowali Steph Curry i Kevina Duranta do drużyny USA – NBC Sports Bay Area i Kalifornia

„Średnio w tych wypadkach autopilot traci kontrolę nad pojazdem na sekundę przed pierwszym uderzeniem” – dodała firma.

NHTSA zauważyła, że ​​„tam, gdzie dostępne jest wideo z incydentu, podejście pierwszego ratownika do miejsca zdarzenia zajmie średnio 8 sekund, aby uderzyć w kierowcę”.

Agencja 106 przeanalizowała również wypadki pilotów samochodowych i stwierdziła, że ​​w około połowie przypadków „są oznaki, że kierowca nie reaguje odpowiednio na wymagania dynamicznej jazdy”.

„Prowadzenie lub niewłaściwe użycie części pojazdu lub obsługa pojazdu w nieplanowany sposób niekoniecznie zapobiega awariom” – powiedziała firma.

Wykryto jedną czwartą wypadków NHTSA 106, a główny czynnik awarii wydawał się być związany z działaniem systemu, który według Tesli może mieć ograniczenia w środowiskach widoczności innych niż drogi o ograniczonym dostępie, takich jak drogi lub czynniki takie jak deszcz. , Śnieg lub lód.

Tesla Mówi automatyczny pilot Umożliwia pojazdom hamowanie i automatyczne zjeżdżanie z pasa ruchu, ale nie jest w stanie samodzielnie nimi kierować.

Rzecznik NHTSA powiedział: „Zaawansowane funkcje wspomagania prowadzenia pojazdu mogą poprawić bezpieczeństwo, pomagając kierowcom w unikaniu wypadków i łagodzeniu skutków wypadków, ale podobnie jak w przypadku wszystkich technologii i wyposażenia w pojazdach silnikowych, kierowcy muszą z nich korzystać prawidłowo i odpowiedzialnie”.

W zeszłym tygodniu, NHTSA O to poprosił Tesla Na pytania należy odpowiedzieć do 20 czerwca po otrzymaniu 758 zgłoszeń o nieoczekiwanym uruchomieniu hamulców w połączeniu z autopilotem w oddzielnej próbie 416 000 nowych pojazdów.

Oddzielnie NHTSA wszczęła 35 specjalnych dochodzeń w sprawie wypadków z udziałem pojazdów Tesli, w tym podejrzanych o udział autopilota lub innej zaawansowanej organizacji w 14 zgonach od 2016 r., w tym w wypadku, w którym w zeszłym miesiącu zginęły trzy osoby w Kalifornii.

NHTSA zapytała kilkunastu innych producentów samochodów, w tym General Motors (GM.N) Toyota Motor Corporation (7203.d) I Volkswagena (VOWG_p.DE) Odpowiadaj na pytania dotyczące „zaangażowania kierowcy i strategii opieki” podczas badania Tesli za pomocą systemów wspomagania jazdy, ale nie publikuj swoich odpowiedzi.

Raport Davida Shepherdsona; Montaż przez Phila Bergroda, Bernadette Bam i Sisu Nomiyama

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *