wrzesień Ta szokująca wiadomość nadeszła ze strony Starbucks wczesnym rankiem we wtorek rano, po tym jak podupadająca sieć kawiarni ogłosiła, że prezes i dyrektor generalny Chipotle (CMG), Brian Nichol, obejmie jej kolejnego dyrektora generalnego począwszy od godziny 21:00.
Nicole przejmie pałeczkę od Lux Narasimhan, która pracuje na tym stanowisku od niecałych 18 miesięcy.
Redaktor wykonawczy Yahoo Finance, Brian Sozzi, ma następujące informacje:
Starbucks to obecnie ikona przeżywająca kryzys. Nie wierzysz mi? Przeanalizujmy fakty.
Po pierwsze, wyniki finansowe spółki i kurs akcji są fatalne.
W ostatnim kwartale odnotowano 6% spadek transakcji w Ameryce Północnej, ponieważ konsumenci unikali coraz droższych kaw tej sieci i długich czasów oczekiwania.
Sprzedaż międzynarodowa spadła o 7%. Porównywalna sprzedaż w Chinach spadła o 14%, co skłoniło kadrę kierowniczą do stwierdzenia w zarobkach, że badają opcje strategiczne dla firmy. Zysk operacyjny non-GAAP spadł do 16,7% z 17,4%.
The Poprzedni kwartał Spółki Ani za gorąco.
Akcje Starbucks spadły o 20% w ciągu ostatnich pięciu lat przed dzisiejszym szczytem. S&P 500 wzrósł o 85%. Chipotle wzrósł o 201%.
„Można to naprawić, ale zajmie to trochę czasu” – powiedział mi niedawno pracownik Starbucks zaznajomiony z wieloma problemami firmy.
Do tego dochodzi chaotyczne, chaotyczne przywództwo na szczeblu kierowniczym.
Howard Schultz – wścibski miliarder, założyciel Starbucksa, który stał się nieudanym kandydatem na prezydenta – niezbyt potajemnie wdał się w wybranego przez siebie następcę, Narasimhana. Wpis na LinkedIn Dwa miesiące temu wszystko podważyło jego autorytet.
Narasimhan był zawstydzony w telewizji na żywo w wywiadzie eksperckim przeprowadzonym przez mojego byłego szefa Jima Cramera w TheStreet.
Wciąż nie mogąc uwierzyć, jak okropny i źle przygotowany Narasimhan pojawił się w wywiadzie, rozmawiałem prywatnie z dyrektorami generalnymi restauracji – niektórzy żartowali, że do 2025 roku może go już nie być. Mają rację!
Analityk z Wall Street powiedział mi, że skoro Narasimhan jest w zasadzie konsultantem udającym dyrektora generalnego sprzedawcy żywności, można było spodziewać się występów w telewizji (pracował w McKinsey przez 19 lat).
I wreszcie, Starbucks w dalszym ciągu boryka się z erozją zaufania wśród szeregowych swoich kawiarni, co doprowadziło do podjęcia działań konsolidacyjnych.
W Nicole Starbucks dostaje kogoś, kto z czasem może przezwyciężyć wszystkie te kryzysy. Według danych Yahoo Finance, akcje Chipotle wzrosły o 671%, odkąd Nicole objęła stanowisko dyrektora generalnego, w porównaniu ze 100% w przypadku S&P 500 i 81% w przypadku McDonald’s (MCD).
Kryzys Starbucks kończy się dzisiaj. Nie będzie to łatwe dla Nicole, ale przynajmniej przystąpi do walki z nastawieniem i podejściem „zamkniętym”. To hit, a potem jeszcze trochę.
Przeczytaj więcej o Nicole i jej przywództwie tutaj.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.