Notowania akcji Instacart (CART) rozpoczęły się we wtorek, otwierając się po cenie 42 dolarów za akcję na giełdzie Nasdaq.
Aplikacja do dostarczania artykułów spożywczych wyceniła swoją ofertę publiczną na 30 dolarów za akcję, wyceniając ją na około 10 miliardów dolarów.
IPO Instacart następuje po powrocie Arma (ARM) na rynki publiczne tydzień wcześniej. IPO projektanta chipów zostało początkowo pozytywnie przyjęte przez inwestorów, a akcje spółki wzrosły podczas pierwszej sesji o ponad 20%, a obecnie od dnia debiutu spadły o ponad 8%.
Instacart podniósł zakres cen IPO po dobrym notowaniu Arm, podsycając debatę na temat tego, czy te oferty publiczne mogą ożywić rynek, który przez ostatni rok był uśpiony. W 2021 roku Dealogic przeprowadził 1010 transakcji IPO. Do 2022 roku spadnie do 173.
Eksperci ds. IPO powiedzieli Yahoo Finance, że Instacart może służyć jako dobry barometr powrotu na rynek IPO ze względu na to, jak bardzo jego działalność różni się od działalności Arm’s. Arm był wyceniony na 54,5 miliarda dolarów i był największym IPO w 2023 roku. Organ stwierdził, że uznany projektant chipów działał już wcześniej w obrocie na rynkach publicznych 99% smartfonów premium.
Z kolei Instacart po raz pierwszy będzie przedmiotem publicznego obrotu. Założona w 2012 r. firma Instacart wycena firmy Instacart wzrosła do 39 miliardów dolarów do 2021 r., podsycając entuzjazm dla dostaw artykułów spożywczych podczas pandemii Covid-19. Firma łączy konsumentów z pracownikami biznesowymi, którzy odbierają i dostarczają zamówienia w sklepach spożywczych.
Instacart nigdy nie wszedł na giełdę podczas szaleństwa IPO w 2021 roku. Zamiast tego we wtorek wszedł na giełdę z wyceną 70% poniżej wartości szczytowej.
Dyrektor generalny Instacart, Fitji Simo, powiedział, że według firmy znajduje się w centrum „ważnej transformacji cyfrowej”. Zgłoszenie S-1. Rynek dystrybucji artykułów spożywczych nie osiągnął jeszcze swojego pełnego potencjału. Według zgłoszenia 12% sprzedaży artykułów spożywczych odbywa się online.
„W miarę jak coraz więcej osób robi zakupy w Internecie, penetracja Internetu prawdopodobnie z czasem podwoi się lub wzrośnie” – powiedział Simo.
Instacart wierzy, że sprzedaż reklam będzie częścią kolejnej fazy wzrostu zamiast bezpośredniej sprzedaży klientom. Firma zgłoszone Przychody wyniosły 1,48 miliarda dolarów w pierwszej połowie 2023 roku, co oznacza wzrost o 31% w porównaniu z rokiem poprzednim. Reklamy stanowią 28% tych przychodów.
Josh Shafer jest reporterem Yahoo Finance.
Kliknij tutaj, aby uzyskać szczegółową analizę, w tym najnowsze wiadomości giełdowe i wydarzenia związane ze zmianami akcji
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.