Activision Blizzard: Wielka Brytania blokuje przejęcie przez Microsoft jednego z największych na świecie twórców gier wideo

Londyn (CNN) Jest z brytyjskim regulatorem antymonopolowym zablokowany Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft grozi wywróceniem do góry nogami branży technologicznej Ogromne oferty Istnieją obawy, że zdusi to konkurencję w grach w chmurze.

Urząd ds. Konkurencji i Rynku a Raport Środa martwiła się, że umowa doprowadzi do „mniej innowacji i mniejszego wyboru dla brytyjskich graczy w nadchodzących latach”.

Wartość przejęcia wyceniono na 69 miliardów dolarów, kiedy ogłoszono je na początku ubiegłego roku Microsoftu (MSFT) „Jeszcze silniejszy” w grach w chmurze, rynku, na którym ma już 60%-70% udziału na całym świecie, dodał regulator.

Kurs akcji Activision spadł Akcje Microsoftu wzrosły o 8%, w środę o 11%.

Activision Blizzard (ATVI) Jeden z największych twórców gier wideo na świecie, który stworzył gry takie jak „Call of Duty”, „World of Warcraft”, „Diablo” i „Overwatch”. Microsoft, który sprzedaje konsolę do gier Xbox, oferuje również usługę subskrypcji gier wideo o nazwie Xbox Game Pass, a także opartą na chmurze usługę przesyłania strumieniowego gier wideo.

Transakcja połączenia firm spotkała się z rosnącym sprzeciwem organów antymonopolowych na całym świecie. W grudniu Federalna Komisja Handlu USA pozwany o zablokowanie przejęcia W podobnych kwestiach związanych z konkurencją. Rozprawa jest zaplanowana na sierpień. Podobnie Unia Europejska Ocena transakcji.

Organy regulacyjne „współpracują bardzo ściśle”, powiedział Alex Hafner, partner londyńskiej firmy prawniczej Flatgate, który określił brytyjską decyzję jako „sejsmiczną”, mimo że dotyczy ona tylko działalności firm w Wielkiej Brytanii.

„Ma to dla nich potencjalne implikacje [other regulatory] decyzje” – dodał. „Trudno sobie wyobrazić, jak transakcja może przebiegać bez zgody wszystkich trzech organów regulacyjnych”.

W swoim orzeczeniu stwierdził Urząd ds. Konkurencji i Rynków Microsoft może dążyć do tego, aby gry Activision były dostępne wyłącznie na jego własnych platformach, a następnie podnieść ceny subskrypcji Game Pass.

READ  Ukraina rości sobie prawo do swobodnego osadnictwa na strategicznym południowym wschodzie

„Chmura pozwala brytyjskim graczom uniknąć kupowania drogich konsol do gier i komputerów osobistych oraz daje im większą elastyczność i wybór sposobu grania. Pozwolenie Microsoftowi na zajęcie tak silnej pozycji na rynku gier w chmurze jest niebezpieczne. Podważa innowacyjność, która jest niezbędna do wzrost tych możliwości” – dodał.

„Dostępne dowody… wskazują, że Activision zacznie dostarczać gry za pośrednictwem platform chmurowych w najbliższej przyszłości, jeśli nie zostanie połączona”.

Microsoft i Activision planują odwołanie

Obie firmy planują odwołać się od decyzji. „Razem z Microsoftem będziemy walczyć z tą decyzją i już rozpoczęliśmy prace nad odwołaniem się do brytyjskiego Trybunału ds.

Prezes Microsoft Brad Smith dodał: „Ta decyzja odzwierciedla niezrozumienie rynku i sposobu, w jaki faktycznie działa powiązana z nim technologia chmurowa”.

Jednak ich szanse na powodzenie w sądzie mogą być nikłe. „Trudno wygrać te apelacje, bo trzeba wykazać, że to była nierozsądna decyzja” – powiedział Hafner, pełnomocnik ds. konkurencji. „Poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko, jeśli chodzi o sukces” – powiedział CNN.

Ustawa o przedsiębiorstwach z 2002 r. daje brytyjskiemu Urzędowi ds. Konkurencji i Rynków szerokie uprawnienia do blokowania porozumień, które uzna za szkodliwe dla konkurencji.

W przeszłości wykorzystywał tę władzę, aby zablokować przejęcie Sky News przez 21st Century Fox i sprzedaż supermarketów Asda rywalowi z Sainsbury’s.

Organ regulacyjny, który we wrześniu rozpoczął dogłębną analizę umowy dotyczącej gier Blockbuster, powiedział, że proponowane przez Microsoft rozwiązania jego problemów były „znacząco wadliwe”.

„Ich propozycje… zakłóciłyby konkurencję poprzez nieskuteczne regulacje na nowym i dynamicznym rynku” – wyjaśnił Martin Coleman, przewodniczący niezależnego panelu ekspertów prowadzących dochodzenie.

„Microsoft ma już silną pozycję i przewagę nad innymi konkurentami w grach w chmurze, a ta umowa wzmocni tę przewagę, dając mu możliwość osłabienia nowych i innowacyjnych konkurentów” – kontynuował Coleman. „Gry w chmurze potrzebują wolnego, konkurencyjnego rynku, który napędza innowacje i wybór”.

READ  Aktualizacje na żywo z nominacji do nagród Tony 2022: „Dziwna pętla” prowadzi z 11

Według Komisji ds. Konkurencji i Rynków rynek gier w chmurze w Wielkiej Brytanii ma być wart 1 miliard funtów (1,2 miliarda dolarów) do 2026 roku, co stanowi 9% światowego rynku.

— Josh Du Lac i Brian Fung wnieśli wkład w raportowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *