WASZYNGTON (AP) – Wojsko amerykańskie zakończyło w czwartek instalację pływającego statku w Strefie Gazy, gdy urzędnicy przygotowywali się do przewiezienia bardzo potrzebnej pomocy humanitarnej do enklawy, która jest oblegana od ponad siedmiu miesięcy przez wojnę Izrael-Hamas.
Ostateczna budowa, trwająca z dnia na dzień, rozpoczyna skomplikowany proces dystrybucji dwa miesiące po tym, jak prezydent USA Joe Biden nakazał pomoc głodującym Palestyńczykom. Żywność i inne substancje tego nie robią Izrael niedawno zdobył kluczową granicę w Rafah, napierając na południowe miasto wzdłuż granicy egipskiej.
pełen Wyzwania logistyczne, meteorologiczne i związane z bezpieczeństwemszlak morski ma na celu zwiększenie ilości pomocy docierającej do Strefy Gazy, nie jest jednak uważany za substytut znacznie tańszych dostaw lądowych, które zdaniem agencji pomocowych są bardziej zrównoważone. Łodzie z pomocą humanitarną zostaną zadokowane w wybudowanym w Izraelu porcie na południowy zachód od miasta Gaza. Dystrybuowane przez grupy wsparcia.
Ciężkie walki między izraelskimi żołnierzami a palestyńskimi bojownikami na przedmieściach Rafa Urzędnicy ONZ twierdzą, że wysiedlono około 600 000 ludzi, co stanowi jedną czwartą populacji Gazy. Kolejnych 100 000 cywilów uciekło z części północnej Gazy teraz, gdy armia izraelska wznowiła tam działania bojowe.
Urzędnicy Pentagonu powiedzieli, że walki w Gazie nie stanowią zagrożenia dla nowej strefy dostaw pomocy przybrzeżnej, ale dali jasno do zrozumienia, że warunki bezpieczeństwa będą ściśle monitorowane i mogą spowodować tymczasowe wstrzymanie szlaku morskiego. Już w trakcie budowy miejsce to było celem ostrzału moździerzowego, a Hamas zagroził, że zaatakuje wszelkie obce siły, które „okupują” Strefę Gazy.
„Bezpieczeństwo uczestniczących sił amerykańskich jest sprawą najwyższej wagi. W ciągu ostatnich kilku tygodni Stany Zjednoczone i Izrael opracowały skoordynowany plan bezpieczeństwa mający na celu ochronę całego personelu” – powiedział wiceadmirał Marynarki Wojennej Brad Cooper, zastępca dowódcy Centralnego Dowództwa Armii USA. „Jesteśmy pewni, że to rozwiązanie dotyczące bezpieczeństwa ochroni zaangażowane osoby”.
Żołnierze amerykańscy zacumowali na statku w czwartek o 7:40 czasu lokalnego, a Centralne Dowództwo armii upierało się, że żadne siły amerykańskie nie wkroczyły do Strefy Gazy podczas operacji statku.
„W nadchodzących dniach ciężarówki przewożące pomoc humanitarną zaczną wysiadać na brzeg” – oznajmiło dowództwo. „Organizacja Narodów Zjednoczonych otrzyma pomoc i będzie koordynować jej dostarczanie w Gazie”.
Urzędnicy powiedzieli, że Światowy Program Żywnościowy będzie projektem ONZ.
Siły izraelskie będą odpowiedzialne za ochronę brzegu, ale w pobliżu obszaru we wschodniej części Morza Śródziemnego znajdują się także dwa okręty wojenne amerykańskiej marynarki wojennej, USS Arleigh Burke i USS Paul Ignatius. Obydwa okręty to niszczyciele posiadające szeroki zakres uzbrojenia i możliwości ochrony żołnierzy amerykańskich i sojuszników na lądzie.
Rzecznik izraelskiej armii podpułkownik Nadav Shoshani potwierdził, że statek został zadokowany, a izraelskie jednostki inżynieryjne wyrównały okolicę i zbudowały drogi dla ciężarówek.
„Pracujemy nad tym projektem (z armią amerykańską) od miesięcy w pełnej współpracy, ułatwiając jego realizację i wspierając go w każdy możliwy sposób” – powiedział Shoshani. „To priorytet w naszym procesie”.
Agencje pomocowe twierdzą, że w południowej Strefie Gazy kończy się żywność i kończy się paliwo, co zmusza szpitale do zawieszenia krytycznych operacji. Zatrzymaj dostawę ciężarówki z pomocą. ONZ i inne organizacje od tygodni ostrzegały, że izraelski atak na Rafah sparaliżuje operacje humanitarne i spowoduje katastrofalny wzrost ofiar wśród ludności cywilnej.
więcej niż 1,4 miliona Palestyńczyków – połowa populacji Gazy – Po ucieczce przed izraelskimi atakami w innych miejscach szukali schronienia w Rafah.
Pierwszy statek towarowy załadowany 475 paletami żywności wypłynął w zeszłym tygodniu z Cypru, aby spotkać się z amerykańskim okrętem wojennym Roy P. Benavidez, który znajduje się u wybrzeży Gazy. SN Płyty ulgowe na pokładzie Sagamore zostały przeniesione na pokład Benavideza. Pentagon stwierdził, że przenoszenie pomocy między statkami wymaga przygotowania, aby mogła szybko przepłynąć po ustaleniu trasy statku i lądu.
Instalacja pirsu kilka mil (kilometrów) od brzegu i mostu lądowego zakotwiczonego obecnie na morzu została opóźniona o prawie dwa tygodnie z powodu złej pogody. Urzędnicy amerykańscy stwierdzili, że warunki na morzu są zbyt niebezpieczne, aby wojska amerykańskie i izraelskie mogły zabezpieczyć przejście na brzeg.
Dowódcy wojskowi powiedzieli, że pomoc będzie rozpoczynać się powoli, aby zapewnić działanie systemu. Zaczną od około 90 ładunków ciężarówek dziennie drogą morską, a liczba ta wkrótce wzrośnie do około 150 dziennie. Agencje pomocowe twierdzą jednak, że to nie wystarczy, aby zapobiec nadchodzącej klęski głodu w Gazie i musi stanowić część szerszych izraelskich wysiłków na rzecz otwarcia szlaków lądowych.
Wybudowany w USA szlak żeglugowy i morski to „rozwiązanie problemu, który nie istnieje” – powiedział Scott Paul, zastępca dyrektora ds. pomocy humanitarnej w Oxfam, ponieważ szlaki lądowe mogą zapewnić całą potrzebną pomoc, jeśli władze izraelskie na to pozwolą. system.
Biden go wykorzystał Orędzie o stanie Unii 7 marca wojsko otrzymało rozkaz umieszczenia tymczasowego statku u wybrzeży Gazy, wyznaczającego trasę morską dostarczającą żywność i inną pomoc. W obliczu izraelskich ograniczeń i zaciętych walk wspierano eksport żywności na przejściach lądowych.
W ramach nowego szlaku morskiego pomoc humanitarna będzie zrzucana na Cypr, gdzie zostanie poddana inspekcji i kontrolom bezpieczeństwa w porcie w Larnace. Następnie jest ładowany na statki – głównie statki handlowe – i transportowany na odległość 200 mil (320 kilometrów) na dużą pływającą barkę zbudowaną przez armię amerykańską u wybrzeży Gazy.
Tam palety są przeładowywane na ciężarówki, ładowane na małe łodzie wojskowe, a następnie wysyłane kilka mil (kilometrów) na pływający pas startowy, który jest zakotwiczony u wybrzeża przez izraelskie wojsko. Istniejące ciężarówki Obsługiwany przez personel z innego krajuSchodząc groblą w bezpieczne miejsce na lądzie, opuszczają pomoc i natychmiast wracają do łodzi.
Jak poinformowała ONZ, zespoły udzielające pomocy będą zbierać zapasy, które będą dystrybuowane na ląd. Centrum logistyczne zostanie utworzone na wybrzeżu we współpracy z amerykańską Agencją Rozwoju Międzynarodowego.
Rzeczniczka Pentagonu Sabrina Singh powiedziała reporterom Projekt będzie kosztować co najmniej 320 milionów dolarówObejmuje transport sprzętu i jednostek transportowych ze Stanów Zjednoczonych do Strefy Gazy, a także działalność budowlaną i dystrybucję pomocy.
___
Współautorzy prasy, John Gambrell z Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Julia Frankel z Tel Awiwu w Izraelu, wnieśli swój wkład w powstanie tego raportu.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.