NOWY JORK (AP) — Amazon ogłosił dobre wyniki za pierwszy kwartał, napędzane wzrostem jednostki przetwarzania w chmurze i nowymi wpływami z reklam w ramach usługi strumieniowego przesyłania wideo Prime.
Gigant handlu elektronicznego z siedzibą w Seattle odnotował przychody w wysokości 143,31 miliarda dolarów w pierwszych trzech miesiącach tego roku, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 10,43 miliarda dolarów, czyli 98 centów na akcję. Według FactSet przekroczyło to oczekiwania analityków z Wall Street dotyczące 84 centów na akcję.
„To był dobry początek w całej naszej działalności i widać to zarówno po poprawie jakości obsługi klienta, jak i wynikach finansowych” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Amazon, Andy Jassy.
Największy w kraju sprzedawca internetowy osiąga lepsze niż oczekiwano wyniki w sezonie zakupów świątecznych. Pod koniec marca, przed końcem pierwszego kwartału, Amazon zorganizował kolejną imprezę rabatową.
Ogólnie rzecz biorąc, wydatki konsumpcyjne w USA nadal rosły pomimo wyższych cen i wyższych kosztów kredytu w wyniku podwyżek stóp procentowych Rezerwy Federalnej. Gospodarka kraju spadła W pierwszych trzech miesiącach tego roku Ale zatrudnianie I będę silny.
Klienci Amazona w USA „bardzo rozważnie” podchodzą do swoich wydatków, powiedział dyrektor finansowy Brian Olszowski podczas rozmowy telefonicznej z reporterami. Zauważył, że konsumenci szukają okazji i ograniczają wymiany, a firma odnotowuje niższe koszty „szczególnie” w Europie.
Oprócz podstawowej działalności detalicznej, sprzedaż Amazona w pierwszym kwartale jednostki przetwarzania w chmurze, Amazon Web Services, wyniosła 25,04 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 17% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
AWS, którego klientami są głównie firmy, jest kamieniem węgielnym strategii Amazona w wyścigu sztucznej inteligencji, w którym rywalizują duże firmy technologiczne. W ubiegłym roku wzrost gospodarczy spowolnił, ponieważ firmy obniżyły koszty w związku z obawami o gospodarkę. Jednak Amazon wykorzystuje swoją ofertę sztucznej inteligencji, aby przełamać ten trend i przyciągnąć więcej firm do swojej działalności w chmurze.
Jassi powiedział, że możliwości sztucznej inteligencji ponownie przyspieszyły tempo wzrostu AWS i obecnie osiąga ono tempo, w którym roczne przychody wynoszą 100 miliardów dolarów.
Na kilka godzin przed opublikowaniem przez Amazon we wtorek raportu o zarobkach firma ogłosiła pełne wdrożenie czatu biznesowego o nazwie Q, który według niego pomoże pracownikom zwiększyć produktywność w pracy. W zeszłym miesiącu zakończyła inwestycję o wartości 4 miliardów dolarów w San Francisco Anthropic, start-up AI, konkurent OpenAI stowarzyszonego z Microsoftem. Anthropic współpracuje z Amazonem nad opracowaniem tak zwanych modeli podstawowych stanowiących podstawę technologii sztucznej inteligencji.
Sprzedaż w branży reklamy internetowej firmy również wzrosła o 24%, z czego większość wynikała z reklam produktów sponsorowanych, powiedział Olshavsky.
Amazon, który zaczął wyświetlać reklamy w Prime Video pod koniec stycznia, obecnie oferuje „łagodne” reklamy w usłudze przesyłania strumieniowego w porównaniu z telewizją lub innymi dostawcami usług przesyłania strumieniowego, powiedział. Reklamy, które klienci mogą pominąć za dodatkową opłatą miesięczną w wysokości 2,99 USD, radzą sobie dobrze i „przyciągają wielu nowych reklamodawców, którzy obecnie nie korzystają z usług reklamowych Amazona” – powiedział Olszowski.
Amazon.com Inc. Akcje zwyżkowały w handlu po godzinach sesji o około 2%.
Pod rządami Jassiego Amazon obniżył koszty w różnych obszarach swojej działalności, aby zachować rentowność. W tym roku firma zwolniła setki stanowisk w AWS, Prime Video i MGM Studios. Jej spółki zależne, popularny serwis społecznościowy Twitch i serwis audiobooków Audible, również zwolniły pracowników.
Ponadto Amazon boryka się z przeszkodami regulacyjnymi. W styczniu firma rozwiązał umowę Kupić robota odkurzającego iRobot po napotkaniu przeszkód regulacyjnych w Europie. Jego Zgłoszono kolejną sprawę przez Federalną Komisję Handlu w związku z obawami dotyczącymi prawa antymonopolowego.
Amazon twierdzi, że spodziewa się sprzedaży netto w drugim kwartale na poziomie od 144 do 149 miliardów dolarów. Według FactSet analitycy spodziewali się 150,2 miliarda dolarów.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.