Macy's zamknie 150 sklepów, ale rozbuduje Bloomingdale's i Bloommercury

Macy's poinformowała we wtorek, że radykalnie zmieni swoją strategię i zasięg sprzedaży detalicznej, zamykając około 150 sklepów Macy's w ciągu najbliższych trzech lat, jednocześnie rozwijając swoje ekskluzywne sieci Bloomingdale's i Bluemercury.

Posunięcia te odzwierciedlają wysiłki nowego dyrektora generalnego firmy, Tony’ego Springa, mające na celu poprawę rentowności największego operatora supermarketów w USA i zapobieżenie potencjalnej ofercie przejęcia.

Byłaby to druga co do wielkości obniżka sieci Macy's po 2020 roku i pozostawiłaby firmę z 350 sklepami, nieco więcej niż przed pandemią.

Macy's nazwała sklepy, które planuje zamknąć, „lokalizacjami o niskiej wydajności”, które zajmują 25 procent całkowitej powierzchni firmy, ale tylko 10 procent sprzedaży. Firma spodziewa się ponieść koszty w wysokości od 600 do 750 milionów dolarów, sprzedając te sklepy i usprawniając niektóre swoje magazyny.

Podczas wtorkowej rozmowy z analitykami ds. Wiosna powiedziała.

Powiedział, że tego dnia firma zacznie powiadamiać pracowników sklepów, które planuje zamknąć. Planuje zamknąć około 50 sklepów w tym roku fiskalnym, a resztę do końca 2026 roku.

Biuro burmistrza London Breed poinformowało, że Macy's nie określiło lokalizacji, ale jedną z nich jest sklep w San Francisco przy Union Square. Jak poinformowało biuro burmistrza, sklep, działający w dzielnicy handlowej od pokoleń, pozostanie otwarty w przyszłym roku, ponieważ Macy's będzie szukać nowego właściciela nieruchomości.

Oczekuje się, że Bloomingdale's otworzy 15 lokalizacji w związku ze zmniejszaniem się powierzchni handlowej Macy's. Bloommercury, należąca do firmy sieć kosmetyczna, doda 30 sklepów, a pozostałe przebuduje. W listopadzie istniało 58 lokalizacji Bloomingdale's i 158 Bloommercury.

„Konkurencja jest mniejsza, ale problem polega na tym, że nie jest jasne, czy luksusowy dom towarowy naprawdę ma przed sobą świetlaną przyszłość” – powiedział David Schwartz, analityk handlu detalicznego w firmie Morningstar świadczącej usługi finansowe. „Wiele luksusowych marek prowadzi własną sprzedaż bezpośrednią”.

READ  Powodzie w Korei Południowej: ratownicy walczą o dotarcie do samochodów w zatopionym tunelu Cheongju

Sprzedaż e-commerce Bloomingdale daje firmie nadzieję, że dodanie sklepów zwiększy sprzedaż cyfrową w okolicznych obszarach. Według niego około 80 procent sprzedaży cyfrowej Bloomingdale odbywa się na rynkach, na których znajdują się sklepy fizyczne.

W ciągu najbliższych trzech lat firma otworzy mniejsze sklepy Bloomingdale’s – znane jako Bloomy’s – i witryny sklepowe, powiedział. Wiosna powiedziała przez telefon. W ostatnich latach firma otwierała mniejsze sklepy w galeriach handlowych niż w galeriach zamkniętych, co traciło klientów. „W tym kierunku zmierza cały rynek” – stwierdził Mr. powiedział Schwartz.

„Otwieranie sklepów Macy's w mniejszych lokalizacjach ma sens, ale czy nie jest już za późno?” powiedział. „Inne firmy już robią to samo”.

Decyzję o naprawie średniej wielkości sieci Macy's przy jednoczesnym zwiększeniu obecności sieci luksusowych podjął Mr. To znak, że Spring chce zmienić ogólny wizerunek firmy, aby konsumenci postrzegali ją jako ważny cel. Nie oznacza to jednak, że sklepy tej firmy staną się droższymi miejscami zakupów.

„Nie wierzę w przepłacanie za gust i styl; Nie sądzę, że powinno to być zarezerwowane dla zamożnych” – powiedział pan. Vasantham powiedział we wtorkowym wywiadzie. „Myślę, że musimy lepiej pracować z naszą treścią, prezentacją i marketingiem, aby to, co sprzedajemy, przyciągnęło klienta”.

Badania klientów pokazują, że ludzie chcą lepszych wrażeń z zakupów w Macy's – stwierdziła firma – dzięki ulepszonemu merchandisingowi wizualnemu lub dodatkowej pomocy ze strony pracowników sklepu. Pomoże zapewnić takie ulepszenia, w tym sprzedaż części aktywów, reorganizację asortymentu towarów i zatrudnienie większej liczby pracowników w takich obszarach, jak sektor obuwia i konfekcji damskiej.

Macy's zwiększy liczbę pracowników w niektórych swoich sklepach, wykorzysta dane do określenia odpowiedniego poziomu zatrudnienia i przeszkoli pracowników w zakresie polecania produktów kupującym i lepszej pomocy w przymierzalniach.

READ  Giants wypuszczają alternatywne mundury z okazji 100. rocznicy powstania, co spotkało się z krytyką fanów

Po spędzeniu czterdziestu lat w Bloomingdale’s Mr. Spring przejął stery firmy w trudnym czasie. W grudniu grupa inwestorów złożyła ofertę przejęcia Macy's Private za 5,8 miliarda dolarów. Inwestorzy, Arkhouse Management i Brigade Capital Management, oświadczyli, że mogą przedstawić swoją ofertę akcjonariuszom, dopóki sprzedawca detaliczny nie zacznie udostępniać im informacji niepublicznych.

Aktywiści nominowali dziewięć osób do zarządu Macy's. W zeszłym tygodniu firma podała w oświadczeniu, że aktywiści nie podali szczegółów finansowych i zamiast tego zdecydowali się ogłosić konkurs na pełnomocnika. We wtorek p. Wiosną Macy's powiedziała analitykom, że ocenia kandydatów do zarządu, pytając jedynie, czy ich pytania dotyczą wyników finansowych sprzedawcy i ogłoszonej trzyletniej strategii.

Przedstawiciel grup inwestorów nie odpowiedział we wtorek na prośbę o komentarz.

Po początkowym wzroście sprzedaży wynikającym z wydatków konsumenckich na wszelkiego rodzaju towary na początku pandemii, sprzedaż Macy's odnotowała spadek.

We wtorek spółka podała wyniki za czwarty kwartał, który obejmuje sezon zakupów świątecznych. Sprzedaż netto na poziomie 8,1 miliarda dolarów była zgodna z szacunkami analityków. Sprzedaż w sklepach Macy's i Bloomingdale's spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym, podczas gdy sprzedaż w Bluemercury wzrosła o 2,3 procent, co oznacza, że ​​kupujący nadal kierują się w stronę kategorii związanych z urodą i pielęgnacją skóry.

Firma podała, że ​​pobierze 1 miliard dolarów opłaty związanej z restrukturyzacją i zamykaniem sklepów. Akcje zakończyły dzień notowań wzrostem o prawie 3,4 proc.

Sprzedaż spadła w związku z staraniami firmy Macy's o pozyskanie kolejnego pokolenia kupujących i konkurowanie w świecie nastawionym na handel elektroniczny.

„Macy's nie pokazał się konsumentom z najlepszej strony, więc konsumenci porzucili go i robili zakupy gdzie indziej” – powiedział Neil Sanders, dyrektor zarządzający firmy badawczej Global Data. „To punkt zwrotny dla Macy's”.

Pan. Sanders powiedział.

Zanim oficjalnie objął stanowisko, p. Vasantham zaczął zaznaczać swoją obecność. W styczniu on i ustępujący dyrektor generalny Jeff Gennett wysłali notatkę do pracowników, w której poinformowali, że firma planuje zwolnić około 2300 pracowników, czyli 13 procent siły roboczej, aby lepiej dostosować zachowania klientów do zasobów. Aby szybko podejmować decyzje. Firma zapowiedziała także, że zamknie kilka sklepów.

READ  Czwarty wyciek wykryto w rurociągach Nord Stream, mówi szwedzka straż przybrzeżna

Ostatnia poważna restrukturyzacja w Macy's miała miejsce w lutym 2020 r., kiedy firma ogłosiła, że ​​zamknie 125 sklepów i zwolni 2000 pracowników. Następnie pandemia pozostawiła wiele sklepów na tygodnie nieaktywnych, co zmusiło sprzedawcę do podjęcia wszelkich starań, aby ulepszyć swoją stronę internetową i ofertę handlu elektronicznego oraz wymyślić, jak przyciągnąć klientów do sklepów po ich ponownym otwarciu.

Pan. Spring oświadczyła we wtorek, że „nie ugryźmy więcej, niż jesteśmy w stanie przeżuć”, ponieważ firma zarządza pozostałymi sklepami Macy's. „Będziemy działać rozważnie, metodycznie i beznamiętnie” – powiedział.

J. Edwarda Moreno Dodany raport.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *