Zakończył się drugi dzień rozmów z szefami studiów; Postęp — oś czasu

Aktualizacja, 18:36: Negocjatorzy WGA i AMPTP oraz czołowi dyrektorzy generalni studiów kontynuują dziś wieczorem rozmowy na temat porozumienia kończącego prawie pięciomiesięczny strajk.

Rozpoczęło się dotychczas 8-godzinne dyskusje na żywo. Strony, w tym Ted Sarandos z Netfliksa, Donna Langley z Universalu, David Chaslav z Warner Bros. Discovery i Bob Iger z Disneya, w czwartek zrobiły sobie krótką przerwę przed powrotem do negocjacji.

Podobnie jak w ostatnich godzinach negocjacji w 2017 r. obie strony starają się sfinalizować porozumienie lub źródła postępu podają, że zrobiły to w tym tygodniu. Oczekiwana aktualizacja od Gildii i AMPTP o godzinie 18:00 dotarła i minęła.

Wcześniej, o 17:50: Dziś wieczorem zakończył się drugi dzień rozmów na żywo pomiędzy Gildią Pisarzy a dyrektorami generalnymi studiów.

Chociaż obecnie nie zawarto żadnego porozumienia, słyszymy, że w tym tygodniu strony przeprowadziły znaczące i szeroko zakrojone rozmowy. Dobrze wiercą, mając nadzieję na zawarcie nowej trzyletniej umowy w ciągu kilku godzin lub dni.

Jednak w związku z płynną sytuacją i rozmowami wokół miasta o umowie nie jest jasne, czy scenarzyści i studia spotkają się ponownie. Nowe zgromadzenie może odbyć się jutro lub we wtorek po święcie Jom Kippur — będziemy aktualizować dalsze informacje, gdy tylko będą dostępne. Na obecnym etapie nie wyznaczono żadnego nowego spotkania, gdyż strony omawiają szczegóły i dane z ostatnich negocjacji.

Pisarze strajkują od 143 dni.

Jak poinformował w środę wyłącznie portal Deadline, Ted Sarandos z Netfliksa, Bob Iger z Disneya, Donna Langley z Universalu i David Zaslau z Warner Bros. Discovery próbują zawrzeć umowę z prezes WGA i AMPTP Carole Lombardini.

Czwartkowe spotkanie w biurze AMPTP w Sherman Oaks skupiało się przede wszystkim na propozycjach przedstawionych w środę przez studia oraz odpowiedzi gildii. Wśród punktów związanych z mandatami rekrutacyjnymi Writer’s Rooms dyrektor generalny zasiadał w związkowym zespole negocjacyjnym kierowanym przez Gang Czterech, Ellen Stutzman, Davida Goodmana i Chrisa Keysera.

Ponadto przez cały czwartek, podobnie jak 20 września, między poszczególnymi dyrektorami generalnymi a władzami WGA odbywały się konflikty, aby zapewnić ogólnie płynną wymianę zdań.

„To skomplikowane negocjacje” – powiedziało o potencjalnej umowie źródło zbliżone do ostatniej rundy negocjacji. „Chcesz przystąpić do gry z pewnością siebie, upewnij się, że wszystko jest dopięte na ostatni guzik. To wymaga czasu”.

Pierwsza runda nowych rozmów w zeszłym miesiącu do niczego nie doprowadziła, podało inne dobrze umiejscowione źródło, powołując się na to, jak ciężko obie strony „pracują”, aby przełamać impas w stosunkach pracy w Hollywood od czasu strajku WGA 2 maja. Gracze „wyglądają teraz jak postęp”.

Jak napisał na Twitterze gospodarz telewizji kablowej David Faber, dzisiejszy dzień rozpoczął się od zarzutów dotyczących komunikatu CNBC wysłanego wczoraj wieczorem. Przypominając wcześniejsze ostre salwy przeciwko Gildii i jej członkom z kierownictwa wyższego szczebla, dzisiejszy poranny wybuch raportu spowodował, że Radius Iger został oskarżony o forsowanie tej historii – czemu szef Mouse House zaprzecza.

Do prezydentów obu partii zadzwonił dziś Gavin Newsom. Nie przyjmując bardziej oficjalnej roli w negocjacjach, gubernator Kalifornii kontynuował swoją politykę „odprawy”.

Kiedy Deadline skontaktował się z WGA w sprawie dzisiejszych negocjacji, nie skomentowała tego.

Dziś przypada 143. dzień strajku WGA i 70. dzień strajku SAG-AFTRA. Jeśli scenarzystom uda się dojść do porozumienia ze studiami i streamerami, liczący 160 000 członków związek aktorów pod przewodnictwem Fran Treshera będzie musiał osiągnąć własne porozumienie, zanim Hollywood znów się poruszy.

Za każdym razem, gdy zostanie osiągnięte porozumienie, przedstawiciele pisarzy oczekują, że zostanie ono zatwierdzone przez Gildię na około dwa tygodnie wcześniej. Ponieważ AMPTP rozpocznie wówczas nowy kontrakt z SAG-AFTRA, pojawiają się pytania dotyczące tego, jak szybko pokoje scenarzystów telewizyjnych mogą się zmienić i jak szybko producenci mogą składać specyfikacje.

Nellie Andreeva przyczyniła się do powstania tego raportu.

READ  Eagles wracają do Super Bowl, gdy 49ers się psują

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *