UAW składa skargi NLRB przeciwko GM, Stellantis w związku z rozmowami kontraktowymi

Prezydent UAW Shawn Fine przemawia do członków związku podczas niedzielnego wiecu Unity w dniu 20 sierpnia 2023 r. w Warren w stanie Michigan.

Michaela Waylanda/CNBC

DETROIT – Organizacja United Auto Workers wniosła do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy akt oskarżenia przeciwko producentom samochodów General Motors i Stellandis o nieuczciwe praktyki pracownicze za niezastosowanie się do negocjacji ze związkami zawodowymi w dobrej wierze i w odpowiednim czasie, powiedział w czwartek wieczorem prezes UAW Shawn Fine.

Fine stwierdził, że czwartkowe zgłoszenia wynikają z braku reakcji spółek na żądania związku w odpowiednim czasie. Związek nie złożył skargi na Ford Motor, ponieważ firma odpowiedziała na krytykowane przez niego żądania UAW.

„Świadoma odmowa negocjowania przez GM i Stellantis w dobrej wierze jest nie tylko obraźliwa i przynosi efekt przeciwny do zamierzonego, ale także jest nielegalna” – powiedział podczas transmisji na żywo na Facebooku. „Dlatego dzisiaj nasz związek wniósł do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy zarzuty dotyczące nieuczciwych praktyk w pracy, w skrócie ULP, zarówno przeciwko GM, jak i Stellantis”.

GM nie odpowiedział natychmiast na prośbę CNBC o komentarz. Związek i NLRB nie odpowiedziały natychmiast na dodatkowe szczegóły zgłoszenia.

Stellandis powiedział, że NLRB nie otrzymało jeszcze skargi, „ale jest zszokowany twierdzeniami pana Fine’a, że ​​nie negocjowaliśmy w dobrej wierze”.

„To twierdzenie nie ma podstaw w rzeczywistości i z rozczarowaniem dowiedzieliśmy się, że pan Fine bardziej koncentruje się na składaniu błahych zarzutów prawnych niż na negocjowaniu prawdziwej okazji” – stwierdziła firma w przesłanym e-mailem oświadczeniu. „Będziemy stanowczo bronić tego zarzutu, gdy nadejdzie czas, ale na razie skupiamy się na negocjowaniu w dobrej wierze nowego porozumienia. Nie pozwolimy, aby taktyka pana Fine’a odciągnęła nas od ważnej pracy, jaką jest zabezpieczenie przyszłości naszych pracowników. „

READ  Writers Guild i AMPTP publikują rzadki wspólny raport na temat wznowionych negocjacji – The Hollywood Reporter

Jeśli chodzi o najnowszy plan Forda, Fine nazwał go „ustępstwem”. Powiedział, że obejmuje on podwyżkę wynagrodzenia o 9% w ciągu czterech lat obowiązywania umowy, jednorazową ryczałtową premię oraz nieograniczone korzystanie z pracowników tymczasowych, którzy otrzymują niższe wynagrodzenie i nie korzystają z takich samych świadczeń. Fine stwierdziła, że ​​firma odrzuciła „wszystkie” związkowe propozycje dotyczące ochrony miejsc pracy i „propozycje dotyczące jakości życia”, takie jak więcej płatnych urlopów i krótszy tydzień pracy.

„Propozycje płacowe Forda nie tylko nie odpowiadają naszym potrzebom, ale obrażają nasze wartości” – stwierdził Fine.

W odpowiedzi na te uwagi Ford wydał obszerne oświadczenie dyrektora generalnego Jima Farleya, w którym szczegółowo opisał swoją propozycję w porównaniu z negocjacjami sprzed czterech lat, w tym gwarantowane 15% podwyżki wynagrodzeń zbiorowych i płatności ryczałtowe.

„Będzie to ważna umowa dla naszych pracowników, która pozwoli nam utrzymać wyjątkową pozycję Forda jako najbardziej amerykańskiego producenta samochodów i zapewni nam elastyczność, której potrzebujemy w ramach naszego zasięgu produkcyjnego, aby reagować na zapotrzebowanie klientów w miarę zmian w branży”. powiedział Jęczmień Oświadczenie opublikowane publicznie. „Ta oferta umożliwi Fordowi konkurowanie, inwestowanie w nowe produkty, rozwój i dzielenie się przyszłymi sukcesami z naszymi pracownikami poprzez dzielenie się zyskami”.

Ford zauważył, że jego plan obejmował sześcioletni okres rozwoju w celu uzyskania wyższych wynagrodzeń w porównaniu do ośmiu lat; premia za „koszty utrzymania” w wysokości 12 000 dolarów przez cały okres obowiązywania umowy; Premia za poparcie w wysokości 5500 dolarów; 25% podwyżka wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników tymczasowych; oraz inne ulepszenia z ostatniej umowy, lecz niezgodne z wcześniejszymi żądaniami związku.

Żądania związku obejmują podwyżkę płac o 46%, przywrócenie tradycyjnych emerytur, podwyżkę kosztów utrzymania, skrócenie tygodnia pracy z 40 do 32 godzin oraz zwiększenie świadczeń emerytalnych.

Oto więcej szczegółów opublikowanych przez Forda na temat jego najnowszego projektu:

READ  Ford Electric F-150 Lightning obniża ceny ze względu na spadający popyt

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *