Gwiazdy pojawiają się na premierze filmu Wesa Andersona „Asteroid City” w Cannes

CANNES, 23 maja (Reuters) – We wtorek wieczorem autobus pełen celebrytów wypełnił czerwony dywan Festiwalu Filmowego w Cannes na premierze „Asteroid City”, nowej kosmicznej bajki reżysera Wesa Andersona.

Podobnie jak w przypadku jego poprzednich filmów, obsada Andersona to gwiazdy Hollywood, w tym Jason Schwartzman, Scarlett Johansson, Tom Hanks, Steve Carell, Bryan Cranston, Adrien Brody i Margot Robbie.

Szczególnie nieobecny jest Bill Murray, który zagrał w prawie wszystkich filmach Andersona, ale przegapił ten po tym, jak zachorował na COVID-19 podczas kręcenia.

Anderson powiedział dziennikarzom w środę, że chociaż obowiązują protokoły pandemiczne, zrobienie z „Asteroid City” sceny kwarantanny dobrze zadziałało dla obsady i ekipy.

„Nasz plan był ogromny – to była pustynia. Ale to była zamknięta pustynia i tylko dla tej małej grupy, a gdzieś pośrodku była kamera, która odtwarzała te fantastyczne sceny, więc nie chcę powiedzieć. To było dobre dla filmu, ale źle to wykorzystaliśmy – powiedział.

Film otrzymał sześciominutową owację na stojąco po światowej premierze w luksusowym Teatrze Wielkim Lumiere.

„Asteroid City” to nazwa fikcyjnego miasta na południowym zachodzie Ameryki, w którym rozgrywa się akcja filmu w latach pięćdziesiątych. Słynące z krateru meteorytowego i obserwatorium miasto organizuje konferencję dla młodych naukowców, kiedy UFO zakłóca uroczystość i wywraca do góry nogami życie uczestników.

Schwartzman występuje jako Augie Steinbeck, fotograf wojenny opłakujący śmierć swojej żony, której samochód psuje się w mieście wraz z trzema małymi córkami i synem. Jego ukochaną jest słynna aktorka Midge Campbell, grana przez Johanssona, która przyjeżdża do miasta na konwent ze swoją córką.

READ  Haley nie wygrała wyścigu GOP z Trumpem. Ale ona nie odpuszcza.

Ta główna linia fabularna jest powiązana ze złożonym urządzeniem kadrującym, w którym w rzeczywistości jest sztuką teatralną, a proces wystawiania sztuki jest głównym tematem czarno-białego programu telewizyjnego z nienazwanym gospodarzem granym przez Cranstona.

„To list miłosny Wesa do sztuki performance, a on obejmuje trzy główne media, z którymi jesteśmy związani” – powiedział dziennikarzom Cranston w środę.

Johansson, który pracował z Andersonem tylko przy jego filmie animowanym „Isle of Dogs”, powiedział, że sposób, w jaki kręcono „Asteroid City”, przypominał robienie teatru z prawdziwą scenografią.

„Ponieważ masz stałą lokalizację, nie jest to znany akt przebywania na scenie dźwiękowej i wracania do przyczepy – wszystko to pochłania rozpęd” – powiedział Johansson, który wcześniej pracował w Marvel. Filmy o superbohaterach, takie jak Czarna Wdowa, są mocno obciążone CGI.

„Asteroid City” już po raz trzeci reżyser, znany ze swojego wyjątkowego stylu wizualnego, walczy o główną nagrodę festiwalu. Jego ostatnim wpisem był „The French Dispatch” z 2021 roku.

Anderson połączył siły, aby napisać „Asteroid City” z Romanem Coppolą, który zagrał w nominowanych do Oscara filmach, takich jak „Moonrise Kingdom” i „Isle of Dogs”.

Film otrzymał mieszane recenzje, a krytycy chwalili jego szczegóły wizualne i styl, ale odjęli punkty za lekkość treści emocjonalnych.

Brytyjska gazeta The Guardian przyznała mu cztery gwiazdki na pięć, podczas gdy Variety napisało, że „wydaje się świetny, ale jako film jest przeznaczony tylko dla zagorzałych fanów Andersona, a jest ich niewielu”.

Reportaż Mirandy Murray, montaż autorstwa Rosalby O’Brien

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *