Disney traci szacunki przychodów, ponieważ straty w transmisji strumieniowej zmniejszają się, a parki rosną

Disney (DIS) ogłosił kwartalne zyski po dzwonku w środę, nieco poniżej oczekiwań, ponieważ firma wprowadziła masowe zwolnienia, starając się obniżyć koszty o 5,5 miliarda dolarów i zwolnić 7 000 miejsc pracy w okresie letnim.

Raport był pierwszym, odkąd Disney ogłosił swoją nową trzytorową reorganizację biznesową – Disney Entertainment, ESPN i Disney Parks, Experiences and Products – gdy dyrektor generalny Bob Iger próbuje usprawnić firmę medialną i zresetować jej strategię. Spółka rozpocznie raportowanie w nowej strukturze jeszcze w tym roku.

Parki rozrywki nadal osiągały lepsze wyniki, a przychody operacyjne osiągnęły 2,17 miliarda dolarów w kwartale, odzwierciedlając ostatnie trendy rywali, takich jak Comcast’s Universal (CMCSA).

Chociaż abonenci Disney+ nie spełnili oczekiwań, straty związane z transmisją strumieniową zmniejszyły się do 659 mln USD w drugim kwartale – powyżej konsensusowych szacunków na poziomie 850 mln USD – ze straty w wysokości 887 mln USD rok wcześniej. Firma odnotowała stratę strumieniową w wysokości 1,1 miliarda dolarów w pierwszym kwartale i stratę w wysokości 1,5 miliarda dolarów w czwartym kwartale.

„Jesteśmy zadowoleni z naszych osiągnięć w tym kwartale, w tym z lepszych wyników finansowych naszej działalności związanej z transmisją strumieniową, co odzwierciedla strategiczne zmiany, które wprowadzamy w całej firmie, aby zmienić pozycję Disneya na zrównoważony wzrost i sukces” – powiedział Iger w komunikacie o zarobkach. . „Od filmów po telewizję, sport, wiadomości i nasze parki rozrywki, nadal zapewniamy konsumentom, jednocześnie ustanawiając bardziej wydajne, zintegrowane i usprawnione podejście do naszej działalności”.

Akcje spadły natychmiast po publikacji, a akcje spadły o 2% w obrocie po godzinach

Oto wyniki Disneya za drugi kwartał w porównaniu z konsensusowymi szacunkami Wall Street opracowanymi przez Bloomberg:

  • Przychód: 21,82 mld USD w porównaniu z oczekiwanymi 21,82 mld USD

  • przym. Zysk na akcję (EPS): Oczekuje się 0,93 USD i 0,94 USD

  • Łączna liczba subskrybentów Disney+: 157,8 mln Oczekuje się 163,1 mln

  • Przychody z parków Disneya, atrakcji i produktów: 7,78 miliarda dolarów Oczekuje się 7,67 miliarda dolarów

READ  Co najmniej 14 osób zginęło w strzelaninie w barze w Soweto w RPA

Iger, który w listopadzie powrócił na stanowisko dyrektora generalnego, skupił się bardziej na zyskach, ponieważ inwestorzy odwracają uwagę od wzrostu liczby abonentów i kładą większy nacisk na marże. Dział firmy zajmujący się bezpośrednimi kontaktami z konsumentami, w skład którego wchodzą Disney+, Hulu i ESPN+, wydał ponad 4 miliardy dolarów w roku podatkowym 2022, który zakończył się 1 października, po wydaniu 33 miliardów dolarów na treści w zeszłym roku.

Od tego czasu Iger ciężko pracował nad stworzeniem nowych źródeł przychodów Niedawno uruchomiono warstwę Disneya z reklamamiRóżne podwyżki cen pomogą zrekompensować dodatkowe straty.

PLIK — Bob Iger przemawia na Bloomberg Global Business Forum w Nowym Jorku, 25 września 2019 r. Odkąd Iger wrócił do The Walt Disney Co., miał wiele spraw, które go zajmowały, i jedno z pewnością przychodzi na myśl: ponowne połączenie z zagorzałymi parkami rozrywki Disneya i przywrócenie wiary w markę. (AP Photo/Mark Lenihan, plik)

Iger konsekwentnie potwierdza perspektywy firmy na osiągnięcie rentowności przesyłania strumieniowego do 2024 r., choć będzie to wyboista droga.

Przyszłość Hulu wisi na włosku z obawami o rentowność po tym, jak powiedział Bob Iger „Wszystko było na stole” O roli firmy w streamerze. Inwestorzy będą uważnie obserwować dodatkowe komentarze dotyczące wezwania do zarobków dotyczące przyszłości ogólnej wizji transmisji strumieniowej Hulu i Igera.

Reklama nadal przeszkadzała, podobnie jak konkurenci. Przychody sieci liniowej spadły w tym kwartale o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Po stronie parków przychody operacyjne przekroczyły oczekiwania na poziomie 2,14 mld USD i osiągnęły 2,17 mld USD, w porównaniu z 1,76 mld USD w drugim kwartale 2022 r.

Parki wzrosły do ​​3,05 miliarda dolarów w pierwszym kwartale dzięki silnym trendom w krajowych parkach rozrywki. Pomimo wyższego ryzyka dla marż w związku z inflacją, analitycy nadal są optymistycznie nastawieni do działalności parkowej.

READ  Elon Musk twierdzi, że zespół prawny Twittera naruszył NDA

Na początku tego roku Disney Ogłoszono długo oczekiwane aktualizacje Jego system rezerwacji parków i roczny program dla posiadaczy biletów spotkał się z ostrym sprzeciwem konsumentów w związku z długim czasem oczekiwania i niebotycznymi cenami biletów.

Kanał Aleksandry Starszy reporter w Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze @alliecanal8193 i wyślij e-mail na adres [email protected]

Kliknij tutaj, aby uzyskać dogłębną analizę, w tym najnowsze wiadomości giełdowe i wydarzenia związane z ruchem akcji

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *