Hyundai Motor wzmacnia obecność w USA dzięki przedsięwzięciu na baterie pojazdów elektrycznych o wartości 5 miliardów dolarów

  • Akcje rosną o 5% do 7 miesięcy
  • Rozwój fabryki akumulatorów w Georgii we wspólnym przedsięwzięciu z SK ON
  • Zakład, który rozpocznie produkcję w drugiej połowie 2025 roku, obsługuje 300 000 pojazdów elektrycznych

SEOUL, 25 kwietnia (Reuters) – Południowokoreański Hyundai Motor Co (005380.KS) poinformował we wtorek, że sfinalizował w Stanach Zjednoczonych spółkę joint venture o wartości 5 miliardów dolarów w zakresie akumulatorów pojazdów elektrycznych, zwiększając wysiłki na rzecz elektryfikacji na swoim największym rynku.

Zysk netto Hyundaia w pierwszym kwartale przekroczył dwukrotnie oczekiwania. Jego akcje wzrosły aż o 5% do najwyższego poziomu od siedmiu miesięcy po ogłoszeniu, a producent samochodów zaczął podejmować kroki w celu poprawy zwrotów dla akcjonariuszy.

Hyundai i partner SK On, jednostka akumulatorowa SK Innovation Co Ltd (096770.KS), utworzą nową fabrykę akumulatorów w stanie Georgia, firmy sformalizowały wcześniej wstępną umowę.

Jest to zgodne z nowymi amerykańskimi wymaganiami dotyczącymi zaopatrzenia w komponenty akumulatorów pojazdów elektrycznych i krytyczne minerały, aby zakwalifikować nabywców samochodów do 7500 USD w kredytach w ramach ustawy o redukcji inflacji (IRA) administracji Bidena. Samochody wyprodukowane przez firmę Hyundai i siostrzaną firmę Kia Corp (000270.KS) obecnie nie kwalifikują się do ulg podatkowych.

Ogłoszenie pojawiło się, gdy prezydent Korei Południowej Yoon Suk-yeol był w Waszyngtonie, aby spotkać się z prezydentem USA Joe Bidenem podczas wizyty państwowej w USA za 12 lat przez przywódcę Korei Południowej. Yoonowi towarzyszyła w tej podróży kadra kierownicza niektórych z największych firm w Korei Południowej, w tym prezes wykonawczy Hyundai Motor Group, Yuisan Chung.

Rywale General Motors Co (GM.N) i Samsung STI (006400.KS) zapowiedzieli, że zainwestują ponad 3 miliardy dolarów w budowę fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w ramach spółki joint venture w Stanach Zjednoczonych.

Oczekuje się, że fabryka Hyundai-SK On Georgia rozpocznie produkcję ogniw akumulatorowych w drugiej połowie 2025 r., a jej roczna zdolność produkcyjna wyniesie 35 GWh, co wystarczy do wyprodukowania 300 000 pojazdów elektrycznych.

READ  Walka Jacka Paula odwołana z powodu wagi Hasima Rahmana Jr
Logo Hyundai Motor Company jest pokazane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, 13 kwietnia 2022 r. Na Manhattanie, Nowy Jork, Stany Zjednoczone. REUTERS/Andrew Kelly

Hyundai, który produkuje SUV-y Tucson i sedany Elantra, odnotował zysk netto w wysokości 3,3 biliona wonów (2,47 miliarda dolarów) w okresie styczeń-marzec, w porównaniu z 1,6 biliona rok wcześniej. Globalny niedobór chipów doprowadził do wzrostu produkcji pojazdów i dużego popytu na wysokomarżowe SUV-y.

Można to porównać z Refinitiv SmartEstimate wynoszącym 2,3 biliona zysku w pierwszym kwartale od 16 analityków.

„Oprócz silnego popytu na samochody, ceny surowców były stabilne i spadały od końca zeszłego roku, pomagając Hyundaiowi osiągnąć lepsze zyski”, powiedział Lee Jae-il, analityk w Eugene Investment & Securities.

Dodał, że samochody Hyundai i Kia konkurują w USA w oparciu o ceny i korzystne kursy wymiany.

Seo Gang Hyun, szef działu planowania i finansów Hyundai, powiedział, że zwykłe SUV-y i luksusowe samochody Genesis nadal stanowią większość sprzedaży firmy w USA.

„Powiedziałbym więc, że wpływ ustawy deflacyjnej nie będzie tak znaczący, jak się martwicie” – powiedział analitykom podczas rozmowy o zarobkach po tym, jak został przesłuchany w tej sprawie.

Hyundai i Kia we wtorek planują zainwestować 1,05 biliona wonów w firmę 42dot Inc zajmującą się autonomiczną jazdą, aby zachować kontrolę i zwiększyć konkurencyjność operacyjną.

(1 $ = 1336,2400 wonów)

Reportaż Heekyong Yang i Joyce Lee; Montaż przez Christiana Schmollingera

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *