Tesla miała zły rok. Niektórzy inwestorzy obwiniają Elona Muska.

A Niski rok dla akcji65-procentowy spadek ceny akcji Tesli odzwierciedla wyparowanie bogactwa i nieobliczalne zachowanie jej dyrektora naczelnego, Elona Muska.

Spadek cen akcji Tesli zniweczył około 672 miliardów dolarów wartości rynkowej. i pan Musk, kiedyś okrzyknięty geniuszem, który przekształcił przemysł samochodowy, jest coraz bardziej rozproszony przejęciem Twittera i wykorzystuje sieć społecznościową, by dać upust swojej frustracji. W tym tygodniu obraził jednego ze swoich krytyków, opisując go jako mającego „małe jądra”.

Scenariusz zaskoczył inwestorów i analityków. Wielu pyta, co stanie się z akcjami, firmą i panem Muskiem w 2023 roku. Odpowiedź w dużej mierze zależy od pana Muska i rady dyrektorów Tesli.

Czy zwróci uwagę na Teslę i to? Niezliczone wyzwania? A może obozuje na Twitterze? Pan kontynuować Twitter po spędzeniu. Czy Musk będzie sprzedawał więcej akcji Tesli? 44 miliardy dolarów na zakup tej firmy, pomimo obietnicy, że tego nie zrobisz? Will D Cybernarkotyk, pierwszy nowy samochód osobowy Tesli od trzech lat, w końcu trafi do sprzedaży? A co najważniejsze, zespół Tesli Mr. Czy coś zostanie zrobione, aby powstrzymać Muska?

W pogarszającej się gospodarce ta niepewność zmusiła inwestorów do gruntownej ponownej oceny perspektyw Tesli. Jest to najbardziej wartościowa firma samochodowa i jedyny duży producent samochodów, którego można uznać za spółkę wzrostową. Ale inwestorzy nie wierzą, że Tesla może zdominować przemysł samochodowy, tak jak Apple dominuje nad smartfonami, a Amazon dominuje w sprzedaży internetowej.

„Tesla obiecuje, że w pewnym momencie wszystkie samochody na świecie będą pojazdami elektrycznymi, a Tesla odegra w tym kluczową rolę” – powiedział Ephraim Benmelech, profesor finansów w Kellogg School of Management na Northwestern University. .

Ale inwestorzy ponownie rozważyli ten pogląd i teraz uważają, że tradycyjni producenci samochodów, tacy jak Ford Motor Company i General Motors, mogą stanowić wiarygodne wyzwanie konkurencyjne dla Tesli.

READ  Brittney Griner skazana na 9 lat w rosyjskiej kolonii karnej: Aktualizacje na żywo

„Niektóre z tych firm istnieją już od 100 lat” — mówi Mr. — powiedział Benmelech Tesla jako studium przypadku Na jego zajęciach. „Mają dobrych inżynierów, dobre zarządzanie. Nie należy lekceważyć roli, jaką odgrywa konkurencja.

Pan. Benmelech zwraca uwagę, że według bardziej standardowych pomiarów Tesla ma się dobrze. Firma zmniejszyła swoje zadłużenie i ma wysokie marże zysku w branży. Odnotował zysk netto w wysokości 8,9 miliarda dolarów w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku General Motors Zarobione.

W tym tygodniu pojawiły się sygnały, że kurs akcji utrzymuje się na stabilnym poziomie. Akcje wzrosły z dwuletniego minimum na poziomie 109 USD w środę do 123 USD w piątek.

Ponieważ wielu inwestorów porównuje Teslę do gigantów technologicznych, musi ona spełniać wyższe oczekiwania niż uznani producenci samochodów. Dlatego wciąż jest to około 389 miliardów dolarów, w porównaniu do około 226 miliardów dolarów Toyoty.

Z perspektywy czasu jest jasne, że wartość giełdowa Tesli na początku roku wynosiła ponad 1 bilion dolarów, twierdzą analitycy. Niektóre spektakularne wzrosty cen akcji Tesli w 2020 i 2021 roku mogły być spowodowane przez inwestorów, którzy mieli nadzieję, że firma uczyni ich tak bogatymi, jak inni, którzy kupili udziały w firmie o wartości 40 miliardów dolarów w 2017 roku (a niektórzy uważali, że sceptycy musieli być zbyt kosztowni wtedy).

„Były chwile, kiedy wydawało się, że Tesla w krótkim czasie stanie się milionerem” – powiedział William Goetzman, profesor finansów w Yale School of Management, który bada ceny aktywów.

Ponieważ w 2022 roku pojawiła się seria problemów, podtrzymanie tej nadziei stawało się coraz trudniejsze. Tymczasowe zamknięcie fabryki Tesli w Szanghaju z powodu rosnących przypadków Covid, w połączeniu z ostrą konkurencją ze strony BYD i innych chińskich producentów samochodów, poddaje w wątpliwość szanse Tesli na zdominowanie sprzedaży samochodów elektrycznych. Kraj ma największy rynek samochodów i samochodów elektrycznych na świecie. Fabryka w Szanghaju jest największą fabryką Tesli, odpowiadając za 40 procent jej całkowitej produkcji.

READ  Burza tropikalna Ernesto przemieszcza się nad Wyspami Dziewiczymi i oczekuje się, że na północ od Portoryko przekształci się w huragan

Oczekuje się, że Tesla opublikuje swoje dane dotyczące sprzedaży za czwarty kwartał i cały rok w ciągu najbliższych kilku dni. Analitycy z Wall Street powiedzieli, że firma dostarczyła 420 000 samochodów w ostatnich trzech miesiącach roku, w porównaniu z 343 000 w trzecim kwartale. Byłoby to imponujące, ale niewystarczające, aby firma osiągnęła swój cel, jakim jest zwiększenie sprzedaży o 50 procent przez cały rok.

Rosnące stopy procentowe stanowią problem dla wszystkich producentów samochodów, zwłaszcza dla firm takich jak Tesla, których pojazdy zazwyczaj sprzedają się za ponad 50 000 USD. Wyższe ceny oznaczają wyższe miesięczne płatności, na które wielu kupujących nie może sobie pozwolić.

Podwyżki stóp przez Rezerwę Federalną i inne banki centralne skłoniły Mr. Analitycy winili Muska za to, że nie zwracał wystarczającej uwagi na Teslę w krytycznym momencie, chociaż było to poza kontrolą Muska.

Daniel Ives, analityk Wedbush Securities, który od dawna optymistycznie ocenia perspektywy Tesli, powiedział, że Musk prawdopodobnie przemawiał w imieniu wielu inwestorów, kiedy zasugerował 10 rzeczy, które mógłby zrobić. Wysoko na liście: wymień nowego dyrektora generalnego Twittera i „skoncentruj się na Tesli, a nie na Twitterze”.

Inwestorzy i analitycy napisali na Twitterze Opinie są podzielone co do tego, jak bardzo uwagi Muska zaszkodziły wizerunkowi Tesli wśród lewicowych nabywców samochodów elektrycznych. Pomijając te obawy, p. Zachowanie Muska podkreśla brak kontroli i równowagi w Tesli. firmy ZarządJej członkowie, w tym brat dyrektora naczelnego Kimball Musk, w dużej mierze milczą.

W zeszłym miesiącu kilku dyrektorów pozwało Mr. Zeznając w pozwie kwestionującym ogromny pakiet odszkodowań Muska, powiedzieli, że nie martwią się tym, ile czasu dyrektor spędza na Twitterze. Szef Tesli, Robin Denholm, powiedział na stanowisku świadka, że ​​„zrobi wszystko, co konieczne, aby uzyskać wyniki”.

READ  Obama zgodził się na cięcia wydatków, aby zakończyć kryzys pułapu zadłużenia z 2011 roku. Oto, co stało się później

Tesli, panie Musk, pani Denholm i Kimball Musk nie odpowiedzieli na prośby o komentarz.

Len Sherman, adiunkt w Columbia Business School, który wcześniej pracował jako konsultant w branży motoryzacyjnej, powiedział zespołowi Tesli, że Mr. Powiedział, że to wielki szacunek dla Muska.

„Nie masz skutecznego zarządzania, aby kontrolować jego najgorsze impulsy” – powiedział Mr. — powiedział Shermann. „Prowadzi swój program tak, jak chce, i nikt nie może go powstrzymać”.

Pan, który jeździ Teslą i wcześniej posiadał akcje Tesli. Gdy Sherman staje się dojrzałym producentem samochodów, Mr. Jeden z tych, którzy zaczęli wątpić, czy Musk był właściwą osobą. Zauważył, że ostatnio nie było żadnej wzmianki o planie stworzenia samochodu o wartości 25 000 USD, który przyciągnąłby więcej klientów i zwiększyłby sprzedaż.

„Jak przejść od miejsca, w którym Tesla jest teraz, do bycia następnym GM lub Volkswagenem” – powiedział Mr. — powiedział Shermann. „Mimo wszystkich jego godnych podziwu cech, będąc jedynym człowiekiem na planecie, który osiągnął to, czego dokonał, Tesla nie jest najlepszym przywódcą do przodu”.

Z pozornie niezaangażowanym wizjonerskim przywódcą, Tesla jest bardziej badana przez konwencjonalne standardy przychodów i rentowności, a mniej przez marzenia o globalnej dominacji.

„Samochody są teraz wszędzie” — powiedział Mr. Goetzman powiedział: „Czasami w swojej historii nie opiera się na długoterminowych perspektywach, ale na danych dotyczących sprzedaży i tym podobnych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *