Zuckerberg Meta szuka „cierpliwości”

(Bloomberg) – Inwestycja giganta mediów społecznościowych w niesprawdzone zakłady następuje po tym, jak dyrektor generalny Mark Zuckerberg wezwał inwestorów do cierpliwości w i tak już trudnym dla firm reklamy cyfrowej okresie. Spadł o 20% w handlu przedrynkowym.

Najczęściej czytane z Bloomberg

Akcje spółki spadły przed czwartkową sesją w Nowym Jorku po tym, jak dała rozczarowujące perspektywy wyników kwartalnych. Podczas rozmowy telefonicznej w środę Zuckerberg próbował uzasadnić rosnące koszty Meta, jej wersji wirtualnej rzeczywistości zwanej Metaverse, a sztuczna inteligencja wprowadza poważne zmiany w swoich sieciach społecznościowych.

Inwestorzy, którzy już w tym roku zniżali akcje o 61%, jeszcze ich nie kupili. Zuckerberg wyraził przekonanie, że największe zakłady META w obszarach takich jak krótkie filmy, komunikaty reklamowe i metaware idą we właściwym kierunku – choć nie mógł być pewien, jak duża będzie wypłata.

„Myślę, że zajmiemy się każdą z tych rzeczy w różnym czasie” – powiedział Zuckerberg. „Doceniam cierpliwość i myślę, że ci, którzy są cierpliwi i inwestują z nami, zostaną nagrodzeni”.

Okazuje się, że to trudna sprzedaż, gdy już spadające przychody firmy są niższe niż spodziewają się analitycy, a koszty mają być wyższe. W środę Meta poinformowała, że ​​przychody w trzecim kwartale spadły o 4,5% w porównaniu z rokiem poprzednim, co oznacza dopiero drugi spadek sprzedaży firmy — pierwszy w ostatnim kwartale. Meta spodziewa się, że ten trend utrzyma się w ostatnich trzech miesiącach roku. Prognozy spółki na czwarty kwartał znalazły się na dolnym końcu szacunków analityków.

Meta spodziewa się, że w tym roku całkowite wydatki wyniosą od 85 do 87 miliardów dolarów. Do 2023 r. liczba ta wzrośnie do 96 miliardów do 101 miliardów dolarów, podała firma w środę.

Przeczytaj także: Meta dubluje, ponieważ prognoza sprzedaży pokazuje głębokość słabości rynku reklam

READ  Samolot uderzył w linię energetyczną w hrabstwie Montgomery w stanie Maryland.

Meta już odnotowała spadek wydatków marketerów z powodu niepewności gospodarczej i Apple Inc. Zmiana w polityce prywatności firmy sprawiła, że ​​wszystkie reklamy w mediach społecznościowych były mniej skuteczne w obu przypadkach. Firma obniżyła koszty, spowalniając zatrudnianie i redukując priorytety, aby utrzymać adekwatność swoich platform mediów społecznościowych i rozszerzyć swoją ofertę rzeczywistości wirtualnej.

Firma, która rok temu zmieniła nazwę z Facebooka na Meta, stawia również na Metaverse, oparte na wirtualnej rzeczywistości miejsca spotkań, które zdaniem Zuckerberga zasilą przyszłość pracy i komunikacji. Przedsięwzięcie traci miliardy Meta, a firma spodziewa się stracić więcej pieniędzy na biznesie Metaverse w przyszłym roku.

Meta nie jest jedyną firmą internetową dotkniętą słabym rynkiem reklamowym; Alfabet Inc. i Snap Inc. Obaj osiągnęli podobnie słabe wyniki. To jedyna firma, która na nowo zastanawia się, jak działają platformy mediów społecznościowych, jednocześnie wydając na wirtualną przyszłość jeden na każde 10 dolarów, które generuje w sprzedaży.

W ciągu ostatniego roku Meta zmieniła doświadczenia Facebooka i Instagrama, pokazując więcej treści wyselekcjonowanych algorytmicznie i mniej postów obserwowanych przez użytkowników. Priorytetowo traktuje także krótkie filmy o nazwie Reels w odpowiedzi na popularną aplikację TikTok firmy Byte Dance Ltd, która zdobyła czas użytkowników i przyzwyczaiła ich do kanału pionowych filmów opartych na konkretnych zainteresowaniach.

Tradycyjne media społecznościowe Meta muszą być na tyle popularne, aby generować przychody z reklam, aby sfinansować wizję Metaverse firmy Zuckerberg. W trzecim kwartale o 4% więcej osób spędzało czas na platformach Meta każdego dnia w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, z 2,93 miliarda aktywnych użytkowników dziennie. Miesięcznie gigant technologiczny odnotował 3,71 miliarda aktywnych użytkowników swojej rodziny aplikacji, w tym Messenger i WhatsApp.

W środę firma poinformowała, że ​​Instagram przekroczył 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie, a ci ludzie spędzają więcej czasu na oglądaniu Reels – a więcej marketerów wydaje na reklamę, generując 3 miliardy dolarów rocznych przychodów. Ale w ostatnim kwartale Reel osiągnął 500 milionów dolarów przychodów, ponieważ nowy produkt szybko zarabia na innej przestrzeni reklamowej. Może minąć 18 miesięcy, zanim to się zmieni, powiedział Zuckerberg.

READ  Wysyłanie SMS-ów między iPhone'ami i urządzeniami z Androidem będzie lepsze w przyszłym roku

„Inwestorzy czują teraz, że istnieje wiele wyzwań testowych w stosunku do sprawdzonych zakładów w centrum”, powiedział Brent Thill, analityk z Jefferies LLC, podczas rozmowy o wynikach z kierownictwem Meta.

Zuckerberg prosił już o cierpliwość. W 2015 roku pytania inwestorów koncentrowały się na tym, kiedy WhatsApp, Instagram i Messenger będą zarabiać pieniądze. Różnica polega na tym, że te aplikacje miały już setki milionów użytkowników.

„Meta musi zmienić swoją działalność” – powiedziała Debra Aho Williamson, analityk Insider Intelligence w Facebook Inc. W ten sposób była to rewolucyjna firma, która zmieniła sposób, w jaki ludzie wchodzili w interakcje i sposób, w jaki marketerzy wchodzili w interakcje z konsumentami. Dziś nie jest to fundament przełomowy.

(Druga kolumna aktualizuje się z obrotem przedrynkowym.)

Najczęściej czytane z Bloomberg Businessweek

©2022 Bloomberg LP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *