www.autotransport.plNowe rozwiązanie dla ochrony opon
Nowe rozwiązanie dla ochrony opon
12 września 2018 r.   |  HH

Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów firma DRABPOL wprowadziła na rynek swoje własne rozwiązanie - TPMS_TELEMATICS – integrujące system monitorowania ciśnienia i temperatury opon z systemami telematycznymi. W przypadku zbyt niskiego ciśnienia lub przekroczenia wysokiej temperatury opony, TPMS_TELEMATICS zdalnie alarmuje zarządzających transportem o zaistniałym zdarzeniu.


System telematyczny zintegrowany z systemem monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck / Fot. Drabpol

Systemy telematyczne coraz bardziej rozszerzają swój zakres o zdalne monitorowanie ciśnienia, a nawet temperatury opon, umożliwiając tym samym właścicielom i zarządzającym pojazdami stały wgląd do informacji odnoście właściwego użytkowania ogumienia. Systemy zarządzania pojazdami zintegrowane z systemami TPMS nie tylko dyscyplinują kierowców, aby dbali o właściwe ciśnienie w oponach, ale również pozwalają na odtworzenie danych historycznych w przypadku zniszczenia ogumienia.

System monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck jest zintegrowany z szeregiem systemów zarządzania pojazdami - poprzez bezpośrednią komunikację za pomocą magistrali CAN ze sterownikami systemów telematycznych. Są to między innymi systemy takich firm, jak Astrata, Atrom, ENTE, FrameLogic, Geotic (GPS Guardian), Mix Telematics, czy Tekom – Technologia.

Moduł TPMS_Telematics konwertuje sygnały alarmów, wychodzące z jednostki sterującej ContiPressureCheck w formacie CAN (J1939) na sygnały napięciowe i poprzez wiązkę przenosi je do wejść analogowo-cyfrowych sterownika systemu telematycznego.

Wystarczy tylko, by sterownik systemu telematycznego posiadał 3 wolne wejścia analogowo-cyfrowe lub możliwość ich multiplikowania. W przypadku powstania napięcia na którymś z przewodów, system zarządzania pojazdami definiuje je jako niepożądane zdarzenia tj. niskie ciśnienie opony (-10% nominalnego ciśnienia), bardzo niskie ciśnienie opony (-20% nominalnego ciśnienia) lub wysoka temperatura ogumienia (90oC). Wówczas, w przypadku przekroczenia któregoś z progów, zarządzający pojazdami są natychmiast alarmowanii przez system telematyczny w postaci pojawienia się komunikatu na ekranie startowym programu, e-maila lub SMS.

Obecnie nie ma żadnych barier, aby system monitorowania ciśnienia i temperatury opon  ContiPressureCheck współpracował ze wszystkimi systemami zarządzania pojazdami, potocznie zwanych GPS.

[ info pras. Drabpol ]



« powrót
W ostatnim wydaniu PGT 44-45/2018 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Auto Transport - Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Marconich 3/7, 02-954 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus