www.autotransport.plElektryczne ciężarówki u globalnego operatora logistycznego
Elektryczne ciężarówki u globalnego operatora logistycznego
21 grudnia 2017 r.   |  AS

Dachser, globalny operator logistyczny, jest jednym z pierwszych klientów, do których trafiły FUSO eCanter – w pełni elektryczne, lekkie samochody dostawcze Daimlera. Dachser będzie dostarczał przesyłki w centrum Berlina i Stuttgartu za pomocą nowych pojazdów od wiosny 2018 r. W Polsce operator również przygotowuje się na zmiany technologiczne. W nowo budowanym oddziale w Strykowie Dachser zaplanował miejsce na stacje do ładowania aut elektrycznych.


Fuso eCanter we flocie Dachsera / Fot. Dachser

Zdecydowaliśmy się na FUSO eCanter, ponieważ jest to pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka, wprowadzona do produkcji seryjnej, a co za tym idzie, nadająca rozmach całej klasie pojazdów użytkowych. Ciężarówki te będą częścią prowadzonego przez nas projektu miejskiej dystrybucji, a także przyczynią się do rozwoju naszej innowacyjnej i zrównoważonej koncepcji dostaw w centrach miast - mówi Stefan Hohm dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.

W zależności od ograniczeń dla ruchu samochodowego w danym mieście, lokalny oddział Dachser może zastosować adekwatne do swoich potrzeb rozwiązanie. To wiąże się z wybraniem odpowiedniego zestawu pojazdów do dostarczania towarów w centrach miast. Wdrożenie projektu miejskiej dystrybucji umożliwi firmie Dachser połączenie sprawdzonych modeli logistycznych z nowymi rozwiązaniami.

W Berlinie i Stuttgarcie ciężarówki FUSO eCanter zostaną wykorzystane do przewozów przesyłek drobnicowych. Ich zadaniem będzie dostarczanie palet z towarami do tzw. microhubów lub bezpośrednio do klientów. Posłużą również do odbioru towarów i przewiezienia ich do oddziałów Dachser w podberlińskim Schonefeld i Kornwestheim koło Stuttgartu.

W zależności od modelu i przeznaczenia, ciężarówka FUSO eCanter może przejechać na jednym ładowaniu do 100 km, a jej maksymalna ładowność wynosi 3,5 tony. Elektryczny układ napędowy pojazdu składa się z sześciu akumulatorów litowo-jonowych, każdy o napięciu 420 V i pojemności 13,8 kWh. 

- Zdecydowaliśmy się na FUSO eCanter, ponieważ jest to pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka, wprowadzona do produkcji seryjnej, a co za tym idzie, nadająca rozmach całej klasie pojazdów użytkowych. Ciężarówki te będą częścią prowadzonego przez nas projektu miejskiej dystrybucji, a także przyczynią się do rozwoju naszej innowacyjnej i zrównoważonej koncepcji dostaw w centrach miast - mówi Stefan Hohm dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.

W zależności od ograniczeń dla ruchu samochodowego w danym mieście, lokalny oddział Dachser może zastosować adekwatne do swoich potrzeb rozwiązanie. To wiąże się z wybraniem odpowiedniego zestawu pojazdów do dostarczania towarów w centrach miast. Wdrożenie projektu miejskiej dystrybucji umożliwi firmie Dachser połączenie sprawdzonych modeli logistycznych z nowymi rozwiązaniami.

W Berlinie i Stuttgarcie ciężarówki FUSO eCanter zostaną wykorzystane do przewozów przesyłek drobnicowych. Ich zadaniem będzie dostarczanie palet z towarami do tzw. microhubów lub bezpośrednio do klientów. Posłużą również do odbioru towarów i przewiezienia ich do oddziałów Dachser w podberlińskim Schonefeld i Kornwestheim koło Stuttgartu.

W zależności od modelu i przeznaczenia, ciężarówka FUSO eCanter może przejechać na jednym ładowaniu do 100 km, a jej maksymalna ładowność wynosi 3,5 tony. Elektryczny układ napędowy pojazdu składa się z sześciu akumulatorów litowo-jonowych, każdy o napięciu 420 V i pojemności 13,8 kWh. 

[ Dachser ]



« powrót
W ostatnim wydaniu PGT 36-37/2018 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Auto Transport - Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Marconich 3/7, 02-954 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus