www.autotransport.plBez aluminiowych listew
Bez aluminiowych listew
Szybciej, prościej i bezpieczniej
21 sierpnia 2018 r.   |  AS

Strong & Go to nazwa nowego nadwozia firmy Kögel z rozwiązaniem pozwalającym wyeliminować wsuwane listwy aluminiowe, dostępnego jako opcja we wszystkich rodzajach naczep skrzyniowych - Cargo, Mega i Lightplus generacji Novum.


Kögel Strong & Go / Fot. Kögel

Nowe nadwozie spełnia wymagania wytrzymałościowe normy DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznych Daimler 9.5. Certyfikat do przewozu napojów w nadwoziu Strong & Go można uzyskać ze znacznie mniejszą liczbą listew, dzięki czemu Kögel nie tylko spełnia wymagania przemysłu w zakresie krótszych czasów załadunku, ale także zapewnia sprawniejszą i bezpieczniejszą obsługę podczas załadunku i rozładunku.

Innowacyjnie. Kögel Strong & Go składa się z innowacyjnego nadwozia generacji Novum, w połączeniu z integralną plandeką dachową Kögel oraz plandeką boczną z pasami usztywniającymi, które są zgodne z wytycznymi Daimler 9.5. Dzięki temu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych nie jest konieczne zastosowanie wsuwanych listew aluminiowych. Do certyfikowanego przewozu napojów wymagany jest jeden rząd aluminiowych listew na wysokości pierwszej warstwy skrzynek co jest określone w arkuszu 12 normy VDI 2700. Dotyczy to także pojedynczej i podwójnej warstwy skrzynek na napoje na standardowych paletach z nadwoziem Strong & Go, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku normalnego nadwozia.

Eliminacja górnych listew ułatwia obsługę, a czasy załadunku i rozładunku są krótsze. Ponadto zwiększono bezpieczeństwo dla kierowcy i ładunku, dzięki wyeliminowaniu ryzyka spadających listew i uszkodzeń towarów.

Opcje zabezpieczenia. Najprostszym sposobem zabezpieczenia przy częściowym załadunku jest konwencjonalne mocowanie pasami. W tej metodzie pas mocujący oplata ładunek wokół boków oraz za ładunkiem, a sam mocowany jest do wyznaczonych punktów po obu stronach naczepy. Odpowiednie do tego są punkty mocowania w stalowej ramie z perforowanym obrzeżem Vario Fix lub 13 par standardowych uchwytów mocujących.

W celu zabezpieczenia przed wysunięciem poprzecznego pasa za ładunkiem często stosuje się europalety lub specjalne ochraniacze krawędzi. Alternatywnie można zastosować opcjonalny system zabezpieczenia przy częściowym załadunku ze stalową szyną kotwową i belką zabezpieczającą ładunek. Stosując tylko dwie belki można zabezpieczyć 27 ton ładunku. W przypadku wspomnianych systemów zabezpieczających częściowy załadunek, możliwe jest otwarcie bocznej plandeki przesuwnej do rozładunku bez uprzedniego wchodzenia na powierzchnię ładunkową.



« powrót
W ostatnim wydaniu PGT 36-37/2018 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Auto Transport - Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Marconich 3/7, 02-954 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus